AKTS - Beslenme Biyokimyası II
Beslenme Biyokimyası II (NUT202) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Beslenme Biyokimyası II | NUT202 | 4. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Biyokimyada mikro besin öğeleri ile ilgili temel konuları teorik olarak öğretmek. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Yağda ve suda çözünen vitaminler, vitamin benzeri maddeler, mineraller, su ve elektrolitler, tokluk ve açlıkta metabolizma. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mikro Besin Öğeleri, Vitaminlere Giriş | K1-UNIT VI: Medical Nutrition Chapter 27:Nutrition: Overview and Macronutrients K2- SECTION IX. Nutrition, Digestion, & Absorption |
| 2 | Suda Çözünen Vitaminler-I | K1-UNIT VI: Medical Nutrition Chapter 28:Micronutrients: Vitamins K2- SECTION IX. Micronutrients: Vitamins & Minerals K3- 9 Vitamins |
| 3 | Suda Çözünen Vitaminler-II | K1-UNIT VI: Medical Nutrition Chapter 28:Micronutrients: Vitamins K2- SECTION IX. Micronutrients: Vitamins & Minerals K3- 9 Vitamins |
| 4 | Suda Çözünen Vitaminler-III | K1-UNIT VI: Medical Nutrition Chapter 28:Micronutrients: Vitamins K2- SECTION IX. Micronutrients: Vitamins & Minerals K3- 9 Vitamins |
| 5 | 1.Ara Sınav | |
| 6 | Yağda Çözünen Vitaminler-I | K1-UNIT VI: Medical Nutrition Chapter 28:Micronutrients: Vitamins K2- SECTION IX. Micronutrients: Vitamins & Minerals K3- 9 Vitamins |
| 7 | Yağda Çözünen Vitaminler-II | K1-UNIT VI: Medical Nutrition Chapter 28:Micronutrients: Vitamins K2- SECTION IX. Micronutrients: Vitamins & Minerals K3- 9 Vitamins |
| 8 | Vitamin Benzeri Maddeler | K2- SECTION IX. Micronutrients: Vitamins & Minerals |
| 9 | Temel Mineraller-I | UNIT VI: Medical Nutrition Chapter 28:Micronutrients: Vitamins Chapter 29:Micronutrients: Minerals K2- SECTION IX. Micronutrients: Vitamins & Minerals K3-5. Minerals |
| 10 | Temel Mineraller-II | UNIT VI: Medical Nutrition Chapter 28:Micronutrients: Vitamins Chapter 29:Micronutrients: Minerals K2- SECTION IX. Micronutrients: Vitamins & Minerals K3-5. Minerals |
| 11 | 2.Ara Sınav | |
| 12 | Esansiyel İz Elementler-I | K2- SECTION IX. Micronutrients: Vitamins & Minerals K3-5. Minerals |
| 13 | Esansiyel İz Elementler-II | K2- SECTION IX. Micronutrients: Vitamins & Minerals K3-5. Minerals |
| 14 | Sıvı ve Elektrolit Dengesi | K2-Section I, Structures & Functions of Proteins & Enzymes. 1. Water & pH 6 Peter J. Kennelly, PhD, & Victor W. Rodwell, PhD K3-1.Water |
| 15 | Açlık ve Tokluk Durumlarında Metabolizma | K1- UNIT V: Integration of Metabolism Chapter 24:The Feed–Fast Cycle K2-SECTION IX. Nutrition, Digestion, & Absorption |
| 16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Lippincott’s Illustrated Reviews: Biochemistry R. Ferrier Richard A. Harvey (Series Editor) Wolters Kluver |
|---|---|
| 2. Harpers Illustrated Biochemistry Victor V. Rodwell David A. Bender | |
| 3. Principles of Food Chemistry Food Science Text Series, John M. deMan John W. Finley W. Je rey Hurst Chang Yong Lee | |
| Diğer Kaynaklar | 4. Biochemical, Physiological, and Molecular Aspects of Human Nutrition M.H. Stipanuk, M.A. Caudill |
| 5. Modern Nutrition in Health and Disease M.E. Shils | |
| 6. Metabolic Regulation, A Human Perspective K.N. Frayn | |
| 7. Lehninger Principles of Biochemistry David L. Nelson Michael Cox |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 10 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Beslenme ve Diyetetik alanında güncel literatüre dayalı kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir ve kullanır. | |||||
| 2 | Bireysel ve toplumsal düzeydeki beslenme sorunlarını tanımlar, analiz eder ve kanıta dayalı çözüm üretir. | X | ||||
| 3 | Bilimsel araştırmalarda veri toplar, analiz eder, yorumlar ve raporlar; ulusal/uluslararası, disipliner ve multidisipliner ekiplerde çalışma becerisi kazanır. | X | ||||
| 4 | Bireylerin ve toplumun yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik ve sağlık durumlarını dikkate alarak uygun beslenme müdahaleleri ile eğitimleri planlar, uygular ve politikalar geliştirir. | X | ||||
| 5 | Alana özgü teknolojik ekipmanları ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
| 6 | Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili konularda Türkçe ve ikinci bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi kazanır. | X | ||||
| 7 | Öğrenim sırasında ve sonrasında yaşam boyu öğrenme, bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye erişebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | X | ||||
| 8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile hareket eder, diyetisyenlik mesleğinin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık gösterir. | X | ||||
| 9 | Beslenme politikalarını, gıda mevzuatını tartışabilir, dünya ve ülke deneyimlerini karşılaştırabilir. | |||||
| 10 | Bireylerin ve grupların yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak üzere eğitim programları düzenleyebilir ve eğitim için gerekli iletişim yöntemlerini etkin bir biçimde kullanabilir. | |||||
| 11 | Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 5 | 5 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 15 | 30 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
