AKTS - Beslenme Biyokimyası II

Beslenme Biyokimyası II (NUT202) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Beslenme Biyokimyası II NUT202 4. Dönem 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Melike EROL DEMİRBİLEK
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Biyokimyada mikro besin öğeleri ile ilgili temel konuları teorik olarak öğretmek.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Canlı organizmaların kimyasal yapılarını ve yaşamları boyunca meydana gelen kimyasal olayları mikro besin öğelerini ele alarak inceler
  • Canlılığın sürebilmesi için organizmada meydana gelen parçalanma ve sentez olaylarını mikro besin öğelerini ele alarak tanımlar
  • Yağda ve suda çözünen vitaminler ile minerallerin nasıl metabolize oldukları, hücreler tarafından nasıl alınıp yararlanıldığı ve fonksiyonları gibi konularda bilgi verir
  • Su ve elektrolitlerin yaşamın devamı açısından önemini inceler
  • Mikro besin öğeleri ile ilişkili anomaliler ve bunların temelinde yatan metabolizma bozukluklarını inceler
Dersin İçeriği Yağda ve suda çözünen vitaminler, vitamin benzeri maddeler, mineraller, su ve elektrolitler, tokluk ve açlıkta metabolizma.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Mikro Besin Öğeleri, Vitaminlere Giriş K1-UNIT VI: Medical Nutrition Chapter 27:Nutrition: Overview and Macronutrients K2- SECTION IX. Nutrition, Digestion, & Absorption
2 Suda Çözünen Vitaminler-I K1-UNIT VI: Medical Nutrition Chapter 28:Micronutrients: Vitamins K2- SECTION IX. Micronutrients: Vitamins & Minerals K3- 9 Vitamins
3 Suda Çözünen Vitaminler-II K1-UNIT VI: Medical Nutrition Chapter 28:Micronutrients: Vitamins K2- SECTION IX. Micronutrients: Vitamins & Minerals K3- 9 Vitamins
4 Suda Çözünen Vitaminler-III K1-UNIT VI: Medical Nutrition Chapter 28:Micronutrients: Vitamins K2- SECTION IX. Micronutrients: Vitamins & Minerals K3- 9 Vitamins
5 1.Ara Sınav
6 Yağda Çözünen Vitaminler-I K1-UNIT VI: Medical Nutrition Chapter 28:Micronutrients: Vitamins K2- SECTION IX. Micronutrients: Vitamins & Minerals K3- 9 Vitamins
7 Yağda Çözünen Vitaminler-II K1-UNIT VI: Medical Nutrition Chapter 28:Micronutrients: Vitamins K2- SECTION IX. Micronutrients: Vitamins & Minerals K3- 9 Vitamins
8 Vitamin Benzeri Maddeler K2- SECTION IX. Micronutrients: Vitamins & Minerals
9 Temel Mineraller-I UNIT VI: Medical Nutrition Chapter 28:Micronutrients: Vitamins Chapter 29:Micronutrients: Minerals K2- SECTION IX. Micronutrients: Vitamins & Minerals K3-5. Minerals
10 Temel Mineraller-II UNIT VI: Medical Nutrition Chapter 28:Micronutrients: Vitamins Chapter 29:Micronutrients: Minerals K2- SECTION IX. Micronutrients: Vitamins & Minerals K3-5. Minerals
11 2.Ara Sınav
12 Esansiyel İz Elementler-I K2- SECTION IX. Micronutrients: Vitamins & Minerals K3-5. Minerals
13 Esansiyel İz Elementler-II K2- SECTION IX. Micronutrients: Vitamins & Minerals K3-5. Minerals
14 Sıvı ve Elektrolit Dengesi K2-Section I, Structures & Functions of Proteins & Enzymes. 1. Water & pH 6 Peter J. Kennelly, PhD, & Victor W. Rodwell, PhD K3-1.Water
15 Açlık ve Tokluk Durumlarında Metabolizma K1- UNIT V: Integration of Metabolism Chapter 24:The Feed–Fast Cycle K2-SECTION IX. Nutrition, Digestion, & Absorption
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Lippincott’s Illustrated Reviews: Biochemistry R. Ferrier Richard A. Harvey (Series Editor) Wolters Kluver
2. Harpers Illustrated Biochemistry Victor V. Rodwell David A. Bender
3. Principles of Food Chemistry Food Science Text Series, John M. deMan John W. Finley W. Je rey Hurst Chang Yong Lee
Diğer Kaynaklar 4. Biochemical, Physiological, and Molecular Aspects of Human Nutrition M.H. Stipanuk, M.A. Caudill
5. Modern Nutrition in Health and Disease M.E. Shils
6. Metabolic Regulation, A Human Perspective K.N. Frayn
7. Lehninger Principles of Biochemistry David L. Nelson Michael Cox

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 40
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Beslenme ve Diyetetik alanında güncel literatüre dayalı kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir ve kullanır.
2 Bireysel ve toplumsal düzeydeki beslenme sorunlarını tanımlar, analiz eder ve kanıta dayalı çözüm üretir. X
3 Bilimsel araştırmalarda veri toplar, analiz eder, yorumlar ve raporlar; ulusal/uluslararası, disipliner ve multidisipliner ekiplerde çalışma becerisi kazanır. X
4 Bireylerin ve toplumun yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik ve sağlık durumlarını dikkate alarak uygun beslenme müdahaleleri ile eğitimleri planlar, uygular ve politikalar geliştirir. X
5 Alana özgü teknolojik ekipmanları ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. X
6 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili konularda Türkçe ve ikinci bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi kazanır. X
7 Öğrenim sırasında ve sonrasında yaşam boyu öğrenme, bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye erişebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. X
8 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile hareket eder, diyetisyenlik mesleğinin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık gösterir. X
9 Beslenme politikalarını, gıda mevzuatını tartışabilir, dünya ve ülke deneyimlerini karşılaştırabilir.
10 Bireylerin ve grupların yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak üzere eğitim programları düzenleyebilir ve eğitim için gerekli iletişim yöntemlerini etkin bir biçimde kullanabilir.
11 Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 15 30
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 150