AKTS - Çocuk Hastalıklarında Beslenme
Çocuk Hastalıklarında Beslenme (NUT302) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çocuk Hastalıklarında Beslenme | NUT302 | 6. Dönem | 3 | 2 | 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Çocuklarda görülen çeşitli hastalıkları ve bu hastalıklarda görülen beslenmeye ilişkin sorunları öğrenmek, çocukluk çağı hastalıklarında uygulanan güncel beslenme tedavilerini öğrenmek ve pratikte uygulanmasını kavramak |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Klinikte vaka izlemi, akut gastroenteritler, malnütrisyon, laktoz intoleransları-diğer karbonhidrat malabsorpsiyonları, çölyak hastalığı ve diğer protein malabsorpsiyonları, besin alerjileri, enteral-parenteral beslenme, onkolojik hastlıklarda beslenme tedavileri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karbonhidrat Emilim Bozuklukları ve Beslenme Tedavisi | K1: Bölüm 8: Gastroenterology, K2: Bölüm 3.10: Intestinal Failure and Malabsorption, K3: Bölüm 12: Gastrointestinal Disorders |
2 | Protein Emilim Bozuklukları ve Beslenme Tedavisi | K1: Bölüm 8: Gastroenterology, K2: Bölüm 3.10: Intestinal Failure and Malabsorption, Bölüm 3.11 Celiac Disease, K3: Bölüm 12: Gastrointestinal Disorders |
3 | Yağ Emilim Bozuklukları ve Beslenme Tedavisi | K1: Bölüm 12: Cystic Fibrosis, K2: Bölüm 3.22: Nutrition in Cystic Fibrosis |
4 | Protein Metabolizması Bozuklukları ve Beslenme Tedavisi | K1 Bölüm 27: Inherited Metabolic Disorders: Introduction and Rare Disorders, Bölüm 28: Disorders of Amino Acid Metabolism, Organic Acidaemias and Urea Cycle Disorders K2: Bölüm 3.19: Inborn Errors of Metabolism |
5 | Protein Metabolizması Bozuklukları ve Beslenme Tedavisi | K1: Bölüm 28: Disorders of Amino Acid Metabolism, Organic Acidaemias and Urea Cycle Disorders, K2: Bölüm 3.19: Inborn Errors of Metabolism |
6 | Karbonhidrat Metabolizması Bozuklukları ve Beslenme Tedavisi | K1: Bölüm 29: Disorders of Carbohydrate Metabolism, K2: Bölüm 3.19: Inborn Errors of Metabolism |
7 | Yağ Metabolizması Bozuklukları ve Beslenme Tedavisi | K1: Bölüm 30: Disorders of Mitochondrial Fatty Acid Oxidation and Lipid Metabolism, K2: Bölüm 3.19: Inborn Errors of Metabolism, Bölüm 3.20: Hypercholesterolemia, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Beslenme Tedavisi | K1: Bölüm 8: Gastroenterology, K2: Bölüm 3.21: Enteral nutrition in Inflammatory Bowel Disease |
10 | Nörolojik Hastalıklar ve Beslenme Tedavisi | K1: Bölüm: 17 Ketogenic Diets, Bölüm 21: Feeding Children with Neurodisabilities, K3: Chapter 10: Developmental Disabilities |
11 | Böbrek Hastalıkları ve Beslenme Tedavisi | K1: Bölüm 13: Kidney Diseases, K2: Bölüm 3.24: Nutritional Managemnet in Children with Chronic Kidney Diseases |
12 | Böbrek Hastalıkları ve Beslenme Tedavisi | K1: Bölüm 13: Kidney Diseases, K2: Bölüm 3.24: Nutritional Managemnet in Children with Chronic Kidney Diseases |
13 | Doğumsal Kalp Hastalıkları, Enfeksiyon Hastalıkları ve Beslenme Tedavisi | K1: Bölüm 14: Congenital Heart Disease, K2: Bölüm 3.23: Congenital Heart Disease |
14 | Onkolojik Hastalıklar ve Beslenme Tedavisi | K1: Bölüm 18: Childhood Cancers and Immunodeficiency Syndromes, K2: Bölüm 3.25: Diet in Children with Malignant Disease |
15 | Çocuklarda Enteral ve Parenteral Beslenme | K1: Bölüm 4: Enteral Nutrition, Bölüm 5: Parenteral Nutrition, K2: Bölüm 3.4: Enteral Nutrition Support, Bölüm 3.5: Parenteral Nutrition Support |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Shaw V. Clinical Paediatric Dietetics. John Wiley & Sons, 2020. |
---|---|
2. Koletzko B. Pediatric Nutrition in Practice. Karger Medical and Scientific Publishers, 2022. | |
3. King K. Essentials of Pediatric Nutrition, Jones & Bartlett Publishers, 2013 | |
4. Köksal G, Gökmen Özel H. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Nobel Kitabevi, 2019. | |
5. Karaağaoğlu N, Gökmen Özel H. Pediatride Tıbbi Beslenme Tedavisi. Ankara Nobel Tıp Kitabevi, 2021. | |
6. Şanlıer N. Vakalarla Öğreniyorum: Çocuk Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi, WOPPHO Yayınevi, 2024 | |
Diğer Kaynaklar | 7. Çocuk hastalıklarında beslenme alanında yayınlanan bilimsel dergi ve makaleler/Scientific journals and articles published in the field of nutrition in pediatric diseases |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 10 |
Ödevler | - | - |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 9 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Beslenme ve Diyetetik alanında güncel literatüre dayalı kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir ve kullanır. | |||||
2 | Bireysel ve toplumsal düzeydeki beslenme sorunlarını tanımlar, analiz eder ve kanıta dayalı çözüm üretir. | X | ||||
3 | Bilimsel araştırmalarda veri toplar, analiz eder, yorumlar ve raporlar; ulusal/uluslararası, disipliner ve multidisipliner ekiplerde çalışma becerisi kazanır. | X | ||||
4 | Bireylerin ve toplumun yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik ve sağlık durumlarını dikkate alarak uygun beslenme müdahaleleri ile eğitimleri planlar, uygular ve politikalar geliştirir. | X | ||||
5 | Alana özgü teknolojik ekipmanları ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
6 | Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili konularda Türkçe ve ikinci bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi kazanır. | X | ||||
7 | Öğrenim sırasında ve sonrasında yaşam boyu öğrenme, bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye erişebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | X | ||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile hareket eder, diyetisyenlik mesleğinin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık gösterir. | X | ||||
9 | Beslenme politikalarını, gıda mevzuatını tartışabilir, dünya ve ülke deneyimlerini karşılaştırabilir. | |||||
10 | Bireylerin ve grupların yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak üzere eğitim programları düzenleyebilir ve eğitim için gerekli iletişim yöntemlerini etkin bir biçimde kullanabilir. | |||||
11 | Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 128 |