AKTS - Seminer/Proje II
Seminer/Proje II (NUT404) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminer/Proje II | NUT404 | 8. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Alan Gezi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Seçilen seminer/proje için araştırma hipotezi oluşturma, kütüphaneyi ve interneti kullanarak literatür araştırması yapma, araştırma dizaynını belirleme, istatistiksel yöntemleri uygulama, elde edilen verileri literatür bilgileri doğrultusunda yorumlama ve rapor halinde sunmanın öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Besin, beslenme ve diyetetik ile ilintili güncel konularda bireysel projelerin/seminerlerin planlanması ve yürütülmesi; öğrencinin, danışmanın denetiminde seçtiği konuda proje/seminer çalışmasının planlanması, literatür taranarak incelenmesi ve sunulması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Terminolojiye giriş - Sağlık alanına özgü veri tabanlarının sunumu - Literatür taraması | Kaynak kitap 2 – syf 1-76 - Kaynak kitap 1 – syf 1-110 |
2 | Hipotez kurma, örneklem seçimi, örnekleme yöntemleri ve örneklem büyüklüğünün tanımlanması - Normal dağılım, güven aralığı ve standart hata kavramlarının sunumu | Kaynak kitap 2 – 81 - 153 - Kaynak kitap 1 – syf 129-193 |
3 | Ölçme yöntemlerinin tanımlanması - Ölçme araçlarının geliştirilmesinde dikkat edilecek hususların tartışılması | Kaynak kitap 1 – syf 164-193 |
4 | Niceliksel çalışma türlerinin sunumu ve sınıflandırılması - Kohort çalışmaları ve basit analizler | Kaynak kitap 2 – 13-76 - Kaynak kitap 1 - syf 193-256 |
5 | Vaka – kontrol çalışmaları ve basit analizler | Kaynak kitap 1 – syf 257-306 |
6 | Müdahale çalışmaları ve basit analizler | Kaynak kitap 1 – syf 307-362 |
7 | Sağ kalım analizleri ve Cox regresyon tablolarının yorumlanması | Kaynak kitap 1 – syf 363-392 |
8 | Sistematik derleme ve meta analiz çalışmalarının değerlendirilmesi | Kaynak kitap 1 – syf 393-432 |
9 | Çalışma planlama ilkelerinin tanımlanması, etik kurul formlarının tanıtımı | |
10 | Çalışma planlama (grup çalışması) | |
11 | Çalışma planlama (grup çalışması) | |
12 | Çalışma planlama (grup çalışması) | |
13 | Çalışma planlama (grup çalışması) | |
14 | Planlanan çalışmaların sunumu | |
15 | Planlanan çalışmaların sunumu | |
16 | Planlanan çalışmaların sunumu |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Nigel Bruce, Daniel Pope, Debbi Stanistreet. Quantitative Methods for Health Research – A practical Interactive Guide to Epidemiology and Statistics. Wiley 2008. |
---|---|
2. Craig Mellis, Katrina Williams, Wei Xuan. Health Science Research – A Handbook of Quantitave Methods. Allen&Unwin 2001. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | 1 | 50 |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | 1 | 50 |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Beslenme ve Diyetetik alanında güncel literatüre dayalı kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir ve kullanır. | |||||
2 | Bireysel ve toplumsal düzeydeki beslenme sorunlarını tanımlar, analiz eder ve kanıta dayalı çözüm üretir. | X | ||||
3 | Bilimsel araştırmalarda veri toplar, analiz eder, yorumlar ve raporlar; ulusal/uluslararası, disipliner ve multidisipliner ekiplerde çalışma becerisi kazanır. | X | ||||
4 | Bireylerin ve toplumun yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik ve sağlık durumlarını dikkate alarak uygun beslenme müdahaleleri ile eğitimleri planlar, uygular ve politikalar geliştirir. | X | ||||
5 | Alana özgü teknolojik ekipmanları ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
6 | Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili konularda Türkçe ve ikinci bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi kazanır. | X | ||||
7 | Öğrenim sırasında ve sonrasında yaşam boyu öğrenme, bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye erişebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | X | ||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile hareket eder, diyetisyenlik mesleğinin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık gösterir. | X | ||||
9 | Beslenme politikalarını, gıda mevzuatını tartışabilir, dünya ve ülke deneyimlerini karşılaştırabilir. | |||||
10 | Bireylerin ve grupların yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak üzere eğitim programları düzenleyebilir ve eğitim için gerekli iletişim yöntemlerini etkin bir biçimde kullanabilir. | |||||
11 | Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 3 | 48 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 5 | 80 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 201 |