AKTS - Akademik İngilizce II

Akademik İngilizce II (ENG102) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Akademik İngilizce II ENG102 4 0 0 3 3.5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Öğretim Görevlileri
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amaçları: • Öğrencilerin genel İngilizce seviyelerini ve bölüm çalışmalarını yapabilmeleri için gerekli akademik becerileri geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Öğrenciler böylelikle Avrupa Dil Dosyası Uluslarası Dil Düzeyi’ne göre B1* seviyesi kullanıcıları olarak bölüm derslerini kolayca takip edebileceklerdir. • Öğrencilerin yazılı ve sözlü çalışmalarını tamamlayarak ve IT (web üzerinden verilen ödevler) kullanarak eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine ve temel çalışma becerileri kazanmalarına yardımcı olmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin sonunda öğrenciler:
  • Okuma • Metin türünü ve yazarın amacını bulabilir, • Ana fikirleri/destekleyici ayrıntıları bulabilir, • Ayrıntılı bilgiyi bulabilir, • İmlemleri tanıyabilir, • Bir metinden notlar alabilir, • Kelimeyi içerikten tahmin edebilir,
  • Yazma • İyi organize edilmiş opinion paragrafın taslağını çıkarıp planlayabilir, • Bağlaçları doğru bir şekilde kullanabilir,
  • Konuşma • Sınıf tartışmalarında fikir alış verişinde bulunma ve o fikri açık ve güçlü bir şekilde uygun diller dile getirme,
  • Dinleme • Ana fikir ve detaylı bilgi için dinleyebilir,
  • Teknoloji Kullanımı: • Gerekli teknolojik etkinlikleri kendi kendine vaktinde yaparak sorumluluk alabilir.
Dersin İçeriği İleri akademik dil becerileri, okuduğunu anlama, sınıf içi tartışmalar, akademik kelime bilgisi geliştirme ve okuma metinlerinin eleştirel incelenmesi; araştırma ödevleri, İngilizce dil yapılarının gözden geçirilmesi, dinleme ve not alma, yazılı ürünlerin incelenmesi, yazma çalışması, ürün dosyası tutma, sunumlar yapma ve teknoloji kullanımı.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon Ders Tanıtım Materyali Ders Tanıtım Materyali
2 Ünite 4 POPULATION CHANGE AND ITS IMPACT Making Connections 2 s. 130-137 Making Connections 2 s. 138-140
3 Ünite 4 POPULATION CHANGE AND ITS IMPACT EXTRA ÇALIŞMA KAĞIDI I Making Connections 2 s. 141-145 Making Connections 2 s. 145-148 Ek materyal
4 Ünite 4 POPULATION CHANGE AND ITS IMPACT Making Connections 2 s. 149-155 Making Connections 2 s. 156-157
5 Ünite 4 POPULATION CHANGE AND ITS IMPACT EXTRA WORKSHEET II Making Connections 2 pp. 159-165 Making Connections 2 pp. 166-170 Ek Materyal
6 Portfolyo Yönergesi YAZMA ÇALIŞMA YÖNERGESİ I YAZMA ÇALIŞMASI I Ek Materyal
7 YAZMA ÇALIŞMA YÖNERGESİ I YAZMA ÇALIŞMASI I Ek Materyal
8 Ünite 5 DESIGN IN EVERYDAY LIFE ARA SINAV Making Connections 2 pp. 172-179 Making Connections 2 pp. 180-182
9 Ünite 5 DESIGN IN EVERYDAY LIFE Making Connections 2 s. 183-187 Making Connections 2 s. 188-190
10 Ünite 5 DESIGN IN EVERYDAY LIFE Making Connections 2 s. 191-197 Making Connections 2 s. 199-200
11 Ünite 5 DESIGN IN EVERYDAY LIFE Making Connections 2 s. 201-207 Making Connections 2 s. 208-212
12 Ünite 6 THE BRAIN AND BEHAVIOR Making Connections 2 s. 214-222 Making Connections 2 s. 223-225
13 Ünite 6 THE BRAIN AND BEHAVIOR Making Connections 2 s. 226-231 Making Connections 2 s. 232-233
14 Ünite 6 THE BRAIN AND BEHAVIOR Making Connections 2 s. 235-243 Making Connections 2 s. 244-251
15 GENEL TEKRAR
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Making Connections 2- Skills and Strategies for Academic Reading (2nd Edition) by Joe McEntire & Jessica Williams
Diğer Kaynaklar 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller
3. English Central Online Platformu

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 35
Genel Sınav/Final Juri 1 45
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Diyetisyenlik eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve gerektiğinde tedavisi için kullanabilir.
2 Beslenme ve diyetetik alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, bu alana özgü bilgisayar programlarını ilgili teknoloji ve eğitim araçlarını kullanarak değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşabilir.
3 Beslenmeye dayalı sağlık sorunlarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirleyebilir, sorunların çözümü için mesleki ve etik değerleri gözeterek ve toplum katılımını sağlayarak çözümü için stratejiler plan ve programlar geliştirebilir.
4 Bireylerin besin tüketim durumlarını analiz edebilir, yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık, kişisel özellikler ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak bireye özgü beslenme planları oluşturabilir ve onları bu yönde eğitebilir.
5 Besinlerin içerdiği tüm ögeleri tanımlayıp bu ögelerin sağlık ve hastalıklarla ilişkilerini kurabilir ve bireylere besin seçiminde yardımcı olabilir.
6 Edindiği bilgiler yardımıyla çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alabilir ve sağlık ekibinin diğer üyeleri ile işbirliği yapabilir.
7 Ailesel ve kurumsal besin hazırlama ve pişirme sırasında oluşabilecek besin kayıplarını en aza indirecek yöntemleri açıklayabilir.
8 Özel beslenme gerektiren durumlarda kullanılabilecek diyet düzenlemeleri yapabilir.
9 Beslenme politikalarını, gıda mevzuatını tartışabilir, dünya ve ülke deneyimlerini karşılaştırabilir.
10 Bireylerin ve grupların yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak üzere eğitim programları düzenleyebilir ve eğitim için gerekli iletişim yöntemlerini etkin bir biçimde kullanabilir.
11 Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 4 56
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 3 3
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 84