AKTS - Mikrobiyoloji
Mikrobiyoloji (MED185) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mikrobiyoloji | MED185 | 3. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin mikrobiyoloji ve enfeksiyon hastalıkları konusunda temel bilgileri edinmelerini sağlamaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Temel mikrobiyoloji, bakteriyoloji, viroloji, parazitoloji, mikoloji, doğal ve edinilmiş bağışıklık, hastane enfeksiyonları ve mikrobiyolojik tanı süreçleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mikrobiyolojiye Giriş; Bakterilerin sınıflandırılması, yapısı ve çoğalması; Bakteri genetiği ve metabolizması | Kaynaklardan konunun okunması |
| 2 | Bakteri patogenezi, virüslerin sınıflandırılması, yapısı ve çoğalması , Viral patogenez | Kaynaklardan konunun okunması |
| 3 | Mantarların sınıflandırılması yapısı ve çoğalması, Parazitlerin sınıflandırılması, yapısı ve çoğalması, İnsan florası | Kaynaklardan konunun okunması |
| 4 | Fungal patogenez, Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve antisepsi, Mikrobiyoloji laboratuvarının genel prensipleri | Kaynaklardan konunun okunması |
| 5 | Bakteriler ve neden oldukları hastalıklar 1 | Kaynaklardan konunun okunması |
| 6 | Bakteriler ve neden oldukları hastalıklar 2 | Kaynaklardan konunun okunması |
| 7 | Antibakteriyal ajanlar, İmmün sistem elemanları, Antijen ve antikor | Kaynaklardan konunun okunması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Doğal bağışıklık, Humoral ve hücresel immün cevap 1 | Kaynaklardan konunun okunması |
| 10 | Doğal bağışıklık, Humoral ve hücresel immün cevap 2 | Kaynaklardan konunun okunması |
| 11 | Virüsler ve neden oldukları hastalıklar, Antiviral ajanlar | Kaynaklardan konunun okunması |
| 12 | Funguslar ve neden oldukları hastalıklar, Antifungal ajanlar | Kaynaklardan konunun okunması |
| 13 | Parazitler ve neden oldukları hastalıklar, Antiparaziter ajanlar, Artropodlar 1 | Kaynaklardan konunun okunması |
| 14 | Parazitler ve neden oldukları hastalıklar, Antiparaziter ajanlar, Artropodlar 2 | Kaynaklardan konunun okunması |
| 15 | Hastane enfeksiyonları, hastane personeli için önemli enfeksiyonlar ve önlenmesi | Kaynaklardan konunun okunması |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. • Brooks GF, Butel JS, Morse SA. Jawetz, Melnick and Adelbergs Medical Microbiology. 23rd ed. 2004. |
|---|---|
| 2. • G. J. Tortora, B. R. Funke, C. L. Case Microbiology: An Introduction (10th Edition) Benjamin Cummings. 2010 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Beslenme ve Diyetetik alanında güncel literatüre dayalı kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir ve kullanır. | |||||
| 2 | Bireysel ve toplumsal düzeydeki beslenme sorunlarını tanımlar, analiz eder ve kanıta dayalı çözüm üretir. | X | ||||
| 3 | Bilimsel araştırmalarda veri toplar, analiz eder, yorumlar ve raporlar; ulusal/uluslararası, disipliner ve multidisipliner ekiplerde çalışma becerisi kazanır. | X | ||||
| 4 | Bireylerin ve toplumun yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik ve sağlık durumlarını dikkate alarak uygun beslenme müdahaleleri ile eğitimleri planlar, uygular ve politikalar geliştirir. | X | ||||
| 5 | Alana özgü teknolojik ekipmanları ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
| 6 | Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili konularda Türkçe ve ikinci bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi kazanır. | X | ||||
| 7 | Öğrenim sırasında ve sonrasında yaşam boyu öğrenme, bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye erişebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | X | ||||
| 8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile hareket eder, diyetisyenlik mesleğinin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık gösterir. | X | ||||
| 9 | Beslenme politikalarını, gıda mevzuatını tartışabilir, dünya ve ülke deneyimlerini karşılaştırabilir. | |||||
| 10 | Bireylerin ve grupların yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak üzere eğitim programları düzenleyebilir ve eğitim için gerekli iletişim yöntemlerini etkin bir biçimde kullanabilir. | |||||
| 11 | Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | 14 | 2 | 28 |
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 68 | ||
