AKTS - Sağlıkta İletişim

Sağlıkta İletişim (NURS203) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Sağlıkta İletişim NURS203 Alan Dışı Seçmeli 2 0 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin iletişim kavramı, iletişimin insan ilişkilerindeki önemi ve iletişimi etkileyen faktörleri, profesyonel yaşamda hasta, hasta yakını ve ekip iletişiminde doğru iletişim tekniklerinden yararlanmalarını ve bütün bu bilgilerin hemşirelik alanında kullanımını kavraması ve uygulaması amaçlanmaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İletişim araçlarını ve iletişim tekniklerini tanımlar.
  • İletişimi etkileyen faktörleri/bariyerleri açıklar.
  • Hasta, hasta yakını ve sağlık ekibi ile iletişim kurarken yardım edici iletişim becerilerini sıralayabilir.
  • Sağlık hizmetlerinde olası çatışmaları önleyebilmek için gerekli olan etkin iletişim yöntemlerini kullanabilir.
Dersin İçeriği İletişimin tanımı ve temel kavramları, davranış türleri, dinleme, algılama ve yorumlama, empati, sağlık personelinin hasta ile iletişimi, iletişim engelleri, başarılı iletişim teknikleri, özel durumlarda iletişim, ekip içi iletişim, iletişim çatışmaları, stres ile baş etme, problem çözme.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Programın tanıtılması: Sağlıkta iletişimin tanımı ve önemi
2 İletişimde temel kavramlar Ray, E. B., & Donohew, L. (2013). Communication and health: Systems and applications. Routledge.
3 Sağlıkta etkili iletişim becerileri Ray, E. B., & Donohew, L. (2013). Communication and health: Systems and applications. Routledge.
4 Engelleri aşmak: İnterdisipliner profesyonel iletişimde model kullanımı Arnold, E. C., & Boggs, K. U. (2015). Interpersonal Relationships-E-Book: Professional Communication Skills for Nurses. Elsevier Health Sciences.
5 Ara Sınav
6 Hastayla iletişim: Güven ilişkisi kurmak Arnold, E. C., & Boggs, K. U. (2015). Interpersonal Relationships-E-Book: Professional Communication Skills for Nurses. Elsevier Health Sciences.
7 Aile üyeleriyle iletişim: Bütüncül bakıma ulaşmak Riley, J. B. (2019). Communication in Nursing. 9th Edition, Elsevier, St Louis: MO.
8 Özel gruplarla iletişim: Pediatrik hastalar Riley, J. B. (2019). Communication in Nursing. 9th Edition, Elsevier, St Louis: MO.
9 Özel gruplarla iletişim: Geriatrik hastalar Riley, J. B. (2019). Communication in Nursing. 9th Edition, Elsevier, St Louis: MO.
10 Özel gruplarla iletişim: Zorlu hastalar ve aileler Riley, J. B. (2019). Communication in Nursing. 9th Edition, Elsevier, St Louis: MO.
11 Rol yapma senaryo örneği Kaynaklardan konunun okunması
12 Rol yapma senaryosu - öğrenci aktivitesi Arnold, E. C., & Boggs, K. U. (2015). Interpersonal Relationships-E-Book: Professional Communication Skills for Nurses. Elsevier Health Sciences.
13 Rol yapma senaryosu - öğrenci aktivitesi Arnold, E. C., & Boggs, K. U. (2015). Interpersonal Relationships-E-Book: Professional Communication Skills for Nurses. Elsevier Health Sciences.
14 Rol yapma senaryosu - öğrenci aktivitesi Arnold, E. C., & Boggs, K. U. (2015). Interpersonal Relationships-E-Book: Professional Communication Skills for Nurses. Elsevier Health Sciences.
15 Rol yapma senaryosu-öğrenci aktivitesi Arnold, E. C., & Boggs, K. U. (2015). Interpersonal Relationships-E-Book: Professional Communication Skills for Nurses. Elsevier Health Sciences.
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Arnold, E. C., & Boggs, K. U. (2015). Interpersonal Relationships-E-Book: Professional Communication Skills for Nurses. Elsevier Health Sciences.
2. Ray, E. B., & Donohew, L. (2013). Communication and health: Systems and applications. Routledge.
3. Riley, J. B. (2019). Communication in Nursing. 9th Edition, Elsevier, St Louis: MO.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 15
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 35
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Diyetisyenlik eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve gerektiğinde tedavisi için kullanabilir.
2 Beslenme ve diyetetik alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, bu alana özgü bilgisayar programlarını ilgili teknoloji ve eğitim araçlarını kullanarak değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşabilir.
3 Beslenmeye dayalı sağlık sorunlarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirleyebilir, sorunların çözümü için mesleki ve etik değerleri gözeterek ve toplum katılımını sağlayarak çözümü için stratejiler plan ve programlar geliştirebilir.
4 Bireylerin besin tüketim durumlarını analiz edebilir, yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık, kişisel özellikler ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak bireye özgü beslenme planları oluşturabilir ve onları bu yönde eğitebilir.
5 Besinlerin içerdiği tüm ögeleri tanımlayıp bu ögelerin sağlık ve hastalıklarla ilişkilerini kurabilir ve bireylere besin seçiminde yardımcı olabilir.
6 Edindiği bilgiler yardımıyla çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alabilir ve sağlık ekibinin diğer üyeleri ile işbirliği yapabilir.
7 Ailesel ve kurumsal besin hazırlama ve pişirme sırasında oluşabilecek besin kayıplarını en aza indirecek yöntemleri açıklayabilir.
8 Özel beslenme gerektiren durumlarda kullanılabilecek diyet düzenlemeleri yapabilir.
9 Beslenme politikalarını, gıda mevzuatını tartışabilir, dünya ve ülke deneyimlerini karşılaştırabilir.
10 Bireylerin ve grupların yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak üzere eğitim programları düzenleyebilir ve eğitim için gerekli iletişim yöntemlerini etkin bir biçimde kullanabilir.
11 Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 2 8 16
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 24 24
Toplam İş Yükü 100