AKTS - Anatomi
Anatomi (MED183) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Anatomi | MED183 | 1. Dönem | 3 | 3 | 0 | 6 | 8.5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, genel insan anatomisini Hemşirelik, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon ile Beslenme ve Diyetetik bölümü öğrencilerinin mesleki uygulamalarının gerektirdiği detaylarla birlikte, sistematik ve fonksiyonel olarak öğrenmesini sağlamaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Kas-iskelet sistemi, kalp-dolaşım sistemi, gastrointestinal sistem, ürogenital sistem, merkezi sinir sistemi, endokrin sistem anatomileri ile duyu organlarının anatomisi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Anatomi genel bilgiler | Kaynaklardan konunun okunması |
| 2 | Üst ve alt ekstremite kemikleri, columna vertebralis, costa’lar ve sternum | Kaynaklardan konunun okunması |
| 3 | Kafa kemikleri | Kaynaklardan konunun okunması |
| 4 | Eklemler genel bilgiler, üst ekstremite eklemleri, alt ekstremite eklemleri, columna vertebralis, costae ve sternum eklemleri | Kaynaklardan konunun okunması |
| 5 | Baş ve boyun bölgeleri kasları, üst ekstremite kasları, alt ekstremite kasları, sırt bölgesi, abdomen ve pelvis kasları | Kaynaklardan konunun okunması |
| 6 | Dolaşım sistemi, solunum sistemi | Kaynaklardan konunun okunması |
| 7 | Sindirim sistemi | Kaynaklardan konunun okunması |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Ürogenital sistem | Kaynaklardan konunun okunması |
| 10 | Merkezi sinir sistemi-1 | Kaynaklardan konunun okunması |
| 11 | Merkezi sinir sistemi-2 | Kaynaklardan konunun okunması |
| 12 | Merkezi sinir sistemi-3 | Kaynaklardan konunun okunması |
| 13 | Endokrin sistem | Kaynaklardan konunun okunması |
| 14 | Duyu organları | Kaynaklardan konunun okunması |
| 15 | Final hazırlık haftası | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Friedrich Paulsen (2011). Sobotta Atlas of Human Anatomy.Elsevier Health Science. |
|---|---|
| 2. Susan Standring (2016). Gray's Anatomy: The Anatomical Basis of Clinical Practice. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | 1 | 20 |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. | X | ||||
| 2 | Bilimsel bilgiye ulaşır ve hemşirelik bakımında bilimsel bilgiyi kullanır. | X | ||||
| 3 | Kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirir. | X | ||||
| 4 | Hemşirelik bakımını gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | ||||
| 5 | Hemşirelik uygulamalarını ve araştırmalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara, etik ilkelere ve insan haklarına uygun şekilde gerçekleştirir | X | ||||
| 6 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
| 7 | Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim ve iş birliği içerisinde rollerini gerçekleştirir. | X | ||||
| 8 | İngilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde, hemşirelik sürecinde ve araştırmalarında kullanır. | X | ||||
| 9 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
| 10 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Laboratuar | 14 | 4 | 56 |
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 24 | 24 |
| Toplam İş Yükü | 212 | ||
