AKTS - Mikrobiyoloji
Mikrobiyoloji (MED185) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mikrobiyoloji | MED185 | 1. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
 | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin mikrobiyoloji ve enfeksiyon hastalıkları konusunda temel bilgileri edinmelerini sağlamaktır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Temel mikrobiyoloji, bakteriyoloji, viroloji, parazitoloji, mikoloji, doğal ve edinilmiş bağışıklık, hastane enfeksiyonları ve mikrobiyolojik tanı süreçleri. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Mikrobiyolojiye Giriş; Bakterilerin sınıflandırılması, yapısı ve çoğalması; Bakteri genetiği ve metabolizması | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 2 | Bakteri patogenezi, virüslerin sınıflandırılması, yapısı ve çoğalması , Viral patogenez | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 3 | Mantarların sınıflandırılması yapısı ve çoğalması, Parazitlerin sınıflandırılması, yapısı ve çoğalması, İnsan florası | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 4 | Fungal patogenez, Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve antisepsi, Mikrobiyoloji laboratuvarının genel prensipleri | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 5 | Bakteriler ve neden oldukları hastalıklar 1 | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 6 | Bakteriler ve neden oldukları hastalıklar 2 | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 7 | Antibakteriyal ajanlar, İmmün sistem elemanları, Antijen ve antikor | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Doğal bağışıklık, Humoral ve hücresel immün cevap 1 | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 10 | Doğal bağışıklık, Humoral ve hücresel immün cevap 2 | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 11 | Virüsler ve neden oldukları hastalıklar, Antiviral ajanlar | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 12 | Funguslar ve neden oldukları hastalıklar, Antifungal ajanlar | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 13 | Parazitler ve neden oldukları hastalıklar, Antiparaziter ajanlar, Artropodlar 1 | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 14 | Parazitler ve neden oldukları hastalıklar, Antiparaziter ajanlar, Artropodlar 2 | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 15 | Hastane enfeksiyonları, hastane personeli için önemli enfeksiyonlar ve önlenmesi | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 16 | Final Sınavı | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. • Brooks GF, Butel JS, Morse SA. Jawetz, Melnick and Adelbergs Medical Microbiology. 23rd ed. 2004. | 
|---|---|
| 2. • G. J. Tortora, B. R. Funke, C. L. Case Microbiology: An Introduction (10th Edition) Benjamin Cummings. 2010 | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 2 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. | X | ||||
| 2 | Bilimsel bilgiye ulaşır ve hemşirelik bakımında bilimsel bilgiyi kullanır. | X | ||||
| 3 | Kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirir. | X | ||||
| 4 | Hemşirelik bakımını gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | ||||
| 5 | Hemşirelik uygulamalarını ve araştırmalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara, etik ilkelere ve insan haklarına uygun şekilde gerçekleştirir | X | ||||
| 6 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
| 7 | Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim ve iş birliği içerisinde rollerini gerçekleştirir. | X | ||||
| 8 | İngilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde, hemşirelik sürecinde ve araştırmalarında kullanır. | X | ||||
| 9 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
| 10 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | 14 | 2 | 28 | 
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 | 
| Toplam İş Yükü | 68 | ||
