AKTS - Sağlıkta İletişim
Sağlıkta İletişim (NURS203) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlıkta İletişim | NURS203 | 3. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin iletişim kavramı, iletişimin insan ilişkilerindeki önemi ve iletişimi etkileyen faktörleri, profesyonel yaşamda hasta, hasta yakını ve ekip iletişiminde doğru iletişim tekniklerinden yararlanmalarını ve bütün bu bilgilerin hemşirelik alanında kullanımını kavraması ve uygulaması amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İletişimin tanımı ve temel kavramları, davranış türleri, dinleme, algılama ve yorumlama, empati, sağlık personelinin hasta ile iletişimi, iletişim engelleri, başarılı iletişim teknikleri, özel durumlarda iletişim, ekip içi iletişim, iletişim çatışmaları, stres ile baş etme, problem çözme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programın tanıtılması: Sağlıkta iletişimin tanımı ve önemi | |
2 | İletişimde temel kavramlar | Ray, E. B., & Donohew, L. (2013). Communication and health: Systems and applications. Routledge. |
3 | Sağlıkta etkili iletişim becerileri | Ray, E. B., & Donohew, L. (2013). Communication and health: Systems and applications. Routledge. |
4 | Engelleri aşmak: İnterdisipliner profesyonel iletişimde model kullanımı | Arnold, E. C., & Boggs, K. U. (2015). Interpersonal Relationships-E-Book: Professional Communication Skills for Nurses. Elsevier Health Sciences. |
5 | Ara Sınav | |
6 | Hastayla iletişim: Güven ilişkisi kurmak | Arnold, E. C., & Boggs, K. U. (2015). Interpersonal Relationships-E-Book: Professional Communication Skills for Nurses. Elsevier Health Sciences. |
7 | Aile üyeleriyle iletişim: Bütüncül bakıma ulaşmak | Riley, J. B. (2019). Communication in Nursing. 9th Edition, Elsevier, St Louis: MO. |
8 | Özel gruplarla iletişim: Pediatrik hastalar | Riley, J. B. (2019). Communication in Nursing. 9th Edition, Elsevier, St Louis: MO. |
9 | Özel gruplarla iletişim: Geriatrik hastalar | Riley, J. B. (2019). Communication in Nursing. 9th Edition, Elsevier, St Louis: MO. |
10 | Özel gruplarla iletişim: Zorlu hastalar ve aileler | Riley, J. B. (2019). Communication in Nursing. 9th Edition, Elsevier, St Louis: MO. |
11 | Rol yapma senaryo örneği | Kaynaklardan konunun okunması |
12 | Rol yapma senaryosu - öğrenci aktivitesi | Arnold, E. C., & Boggs, K. U. (2015). Interpersonal Relationships-E-Book: Professional Communication Skills for Nurses. Elsevier Health Sciences. |
13 | Rol yapma senaryosu - öğrenci aktivitesi | Arnold, E. C., & Boggs, K. U. (2015). Interpersonal Relationships-E-Book: Professional Communication Skills for Nurses. Elsevier Health Sciences. |
14 | Rol yapma senaryosu - öğrenci aktivitesi | Arnold, E. C., & Boggs, K. U. (2015). Interpersonal Relationships-E-Book: Professional Communication Skills for Nurses. Elsevier Health Sciences. |
15 | Rol yapma senaryosu-öğrenci aktivitesi | Arnold, E. C., & Boggs, K. U. (2015). Interpersonal Relationships-E-Book: Professional Communication Skills for Nurses. Elsevier Health Sciences. |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Arnold, E. C., & Boggs, K. U. (2015). Interpersonal Relationships-E-Book: Professional Communication Skills for Nurses. Elsevier Health Sciences. |
---|---|
2. Ray, E. B., & Donohew, L. (2013). Communication and health: Systems and applications. Routledge. | |
3. Riley, J. B. (2019). Communication in Nursing. 9th Edition, Elsevier, St Louis: MO. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. | X | ||||
2 | Bilimsel bilgiye ulaşır ve hemşirelik bakımında bilimsel bilgiyi kullanır. | X | ||||
3 | Kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirir. | X | ||||
4 | Hemşirelik bakımını gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | ||||
5 | Hemşirelik uygulamalarını ve araştırmalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara, etik ilkelere ve insan haklarına uygun şekilde gerçekleştirir | X | ||||
6 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
7 | Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim ve iş birliği içerisinde rollerini gerçekleştirir. | X | ||||
8 | İngilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde, hemşirelik sürecinde ve araştırmalarında kullanır. | X | ||||
9 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
10 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. | X | ||||
11 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | |||||
12 | Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 100 |