AKTS - Hemşirelikte Temel Kavram ve İlkeler
Hemşirelikte Temel Kavram ve İlkeler (NURS101) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hemşirelikte Temel Kavram ve İlkeler | NURS101 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin hemşirelik mesleğini tanımalarını, mesleğin tarihi gelişimi, meslekleşme süreci, temel kavramları, rol ve işlevleri hakkında bilgi sahibi olmalarını, etik ilke ve mesleki değerlerin önemini fark etmelerini sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Hemşireliğin tarihsel gelişimi ve tanımı, hemşirelik felsefesi ve meslekleşme süreci, hemşirenin rol ve işlevleri, hemşirelik kuram ve kuramcıları, etik değerler, hemşirelik eğitimi, sağlık bakım sistemi ve sağlık ekibi içinde hemşirenin rolü, hemşirelikte temel kavramlar, insan hakları ve hasta hakları, hemşirelikle ilgili mesleki organizasyonlar, yasa ve yönetmelikler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş Dersin tanımı, içeriği ve amacı hakkında bilgi verilmesi | 1. Beth Black. (2019) Professional Nursing 9th Edition Concepts & Challenges. Saunders *Chapter-1" |
2 | Temel Kavram-Hemşirelik | 2. Fitzpatrick, J. J., McCarthy, G., & RNYT, R. (Eds.). (2016). Nursing Concept Analysis: Applications to research and practice. Springer Publishing Company."Chapter 1" |
3 | Hemşirelik mesleği, hemşirelik tarihi | 1. Beth Black. (2019) Professional Nursing 9th Edition Concepts & Challenges. Saunders Chaepter 2 |
4 | Bakım kavramı, bakım verme Bütüncüllük | 1. Beth Black. (2019) Professional Nursing 9th Edition Concepts & Challenges. Saunders Chapter 4 |
5 | Hemşireliğin Metaparadigmaları İnsan, Çevre, Sağlık ve Hastalık, Hemşirelik. | Beth Black. (2019) Professional Nursing 9th Edition Concepts & Challenges. Saunders Chapter 4-5 |
6 | Hemşireliğin Metaparadigmaları İnsan, Çevre, Sağlık ve Hastalık, Hemşirelik. | Beth Black. (2019) Professional Nursing 9th Edition Concepts & Challenges. Saunders Chapter 3-4 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Hemşirelik Süreci ve Aşamaları Hemşirelik Uygulamaları için Standart Bir Dil Geliştirme I | Fitzpatrick, J. J., McCarthy, G., & RNYT, R. (Eds.). (2016). Nursing Concept Analysis: Applications to research and practice. Springer Publishing Company Chapter 6-8 |
9 | Hemşirelik Rolleri Vaka Çalışması/Analiz | Beth Black. (2019) Professional Nursing 9th Edition Concepts & Challenges. Saunders Chapter 1-5 Fitzpatrick, J. J., McCarthy, G., & RNYT, R. (Eds.). (2016). Nursing Concept Analysis: Applications to research and practice. Springer Publishing Company. Chapter 1-8 Ellis, P., Bach, S. (2015). Leadership, Management & Team Working in Nursing. London: SAGE/Learning Matter Chapter 1-5 |
10 | Hemşirelik Süreci ve Aşamaları Hemşirelik Uygulamaları için Standart Bir Dil Geliştirme II | Fitzpatrick, J. J., McCarthy, G., & RNYT, R. (Eds.). (2016). Nursing Concept Analysis: Applications to research and practice. Springer Publishing Company Chapter 6-8 |
11 | Hemşirelikte Liderlik; Sağlık Meslekleri Arasında Hemşireliğin Önemi | Ellis, P., Bach, S. (2015). Leadership, Management & Team Working in Nursing. London: SAGE/Learning Matter Chapter 1-8 |
12 | Hemşirelik Tanı Derneği Tanıları (Hemşirelik Tanılarının Türleri ve Bileşenleri) Vaka çalışmalarıyla NANDA tanılarına örnekler o Vaka Çalışması | Beth Black. (2019) Professional Nursing 9th Edition Concepts & Challenges. Saunders Chapter 1-5 Fitzpatrick, J. J., McCarthy, G., & RNYT, R. (Eds.). (2016). Nursing Concept Analysis: Applications to research and practice. Springer Publishing Company. Chapter 1-8 Ellis, P., Bach, S. (2015). Leadership, Management & Team Working in Nursing. London: SAGE/Learning Matter Chapter 1-5 |
13 | NIC (Hemşirelik Müdahale Sınıflandırması) Hemşirelik Müdahale Sınıflandırması Vaka analizi ve NIC müdahale örnekleri o Vaka Çalışması | Beth Black. (2019) Professional Nursing 9th Edition Concepts & Challenges. Saunders Chapter 1-5 Fitzpatrick, J. J., McCarthy, G., & RNYT, R. (Eds.). (2016). Nursing Concept Analysis: Applications to research and practice. Springer Publishing Company. Chapter 1-8 Ellis, P., Bach, S. (2015). Leadership, Management & Team Working in Nursing. London: SAGE/Learning Matter Chapter 1-5 |
14 | NOC (Hemşirelik Sonuçları Sınıflandırması) Hemşirelik Sonuçları Sınıflandırması NOC sonuç kriterlerine örnekler içeren vaka analizi NIC müdahalelerine örnekler içeren vaka analizi o Vaka Çalışması | Beth Black. (2019) Professional Nursing 9th Edition Concepts & Challenges. Saunders Chapter 1-5 Fitzpatrick, J. J., McCarthy, G., & RNYT, R. (Eds.). (2016). Nursing Concept Analysis: Applications to research and practice. Springer Publishing Company. Chapter 1-8 Ellis, P., Bach, S. (2015). Leadership, Management & Team Working in Nursing. London: SAGE/Learning Matter Chapter 1-5 |
15 | Öğrenci sunum | Kaynaklardan konunun okunması |
16 | Final |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Fitzpatrick, J. J., McCarthy, G., & RNYT, R. (Eds.). (2016). Nursing Concept Analysis: Applications to research and practice. Springer Publishing Company. |
---|---|
2. Ellis, P., Bach, S. (2015). Leadership, Management & Team Working in Nursing. London: SAGE/Learning Matters | |
3. Beth Black. (2019) Professional Nursing 9th Edition Concepts & Challenges. Saunders |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 5 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 90 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. | X | ||||
2 | Bilimsel bilgiye ulaşır ve hemşirelik bakımında bilimsel bilgiyi kullanır. | X | ||||
3 | Kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirir. | X | ||||
4 | Hemşirelik bakımını gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | ||||
5 | Hemşirelik uygulamalarını ve araştırmalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara, etik ilkelere ve insan haklarına uygun şekilde gerçekleştirir | X | ||||
6 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
7 | Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim ve iş birliği içerisinde rollerini gerçekleştirir. | X | ||||
8 | İngilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde, hemşirelik sürecinde ve araştırmalarında kullanır. | X | ||||
9 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
10 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 14 | 14 |
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 150 |