AKTS - Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği
Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği (NURS202) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği | NURS202 | 4. Dönem | 4 | 12 | 0 | 8 | 15 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| NURS102 |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Cerrahinin tanımı ve cerrahi sürecin hasta üzerine etkileri, perioperatif bakım, yara iyileşmesi, cerrahide sıvı-elektrolit dengesi, homeostazis, şok, kardiyopulmoner resüsitasyon, aseptik yöntemler, hastane enfeksiyonlarının kontrolü, vücut sistemlerinin cerrahi hastalıkları ve hemşirelik bakımı, ortopedi, transplantasyon, meme hastalıkları, kulak-burun-boğaz, göz hastalıkları ve hemşirelik bakımı, yanık ve hemşirelik bakımı, cerrahide ağrı ve hemşirelik bakımı. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Cerrahinin tanımı ve cerrahi sürecin hasta üzerine etkileri, perioperatif bakım, yara iyileşmesi, cerrahide sıvı-elektrolit dengesi, homeostazis, şok, kardiyopulmoner resüsitasyon, aseptik yöntemler, hastane enfeksiyonlarının kontrolü, vücut sistemlerinin cerrahi hastalıkları ve hemşirelik bakımı, ortopedi, transplantasyon, meme hastalıkları, kulak-burun-boğaz, göz hastalıkları ve hemşirelik bakımı, yanık ve hemşirelik bakımı, cerrahide ağrı ve hemşirelik bakımı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Cerrahinin tanımı, hasta üzerine etkileri, risk faktörleri, Perioperatif bakım | Kaynaklardan konunun okunması |
| 2 | Cerrahide sıvı-elektrolit denge ve dengesizliği, Yara iyileşmesi, Şok - Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
| 3 | Asepsi ve Aseptik Yöntemler, Hastane Enfeksiyonlarının Kontrolü, Homeostazis, Kardiyopulmoner resüsitasyon - Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
| 4 | Böbrek, idrar yolları ve erkek üreme organlarının cerrahi hastalıkları ve hemşirelik bakımı - Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
| 5 | Ara Sınav I | |
| 6 | Sindirim sisteminin cerrahi hastalıkları ve hemşirelik bakımı - Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
| 7 | Solunum sisteminin cerrahi hastalıkları ve hemşirelik bakımı - Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
| 8 | Kalp-damar sisteminin cerrahi hastalıkları ve hemşirelik bakımı - Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
| 9 | Sinir sisteminin cerrahi hastalıkları ve hemşirelik bakımı- Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
| 10 | Ara Sınav II | |
| 11 | Endokrin sisteminin cerrahi hastalıkları ve hemşirelik bakımı Ortopedi hastalıkları ve hemşirelik bakımı - Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
| 12 | Transplantasyon ve hemşirelik bakımı - Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
| 13 | Meme Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi ve Hemşirelik Bakımı - Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
| 14 | Kulak-Burun-Boğaz Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Göz hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı- Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
| 15 | Yanık ve Hemşirelik Bakımı Cerrahide ağrı ve hemşirelik bakımı- Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
| 16 | Final Sınavı | Kaynaklardan konunun okunması |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Brown, D., Edwards, H., Seaton, L., Buckley, T. (2017). Lewis's Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems. Elsevier Health Sciences. |
|---|---|
| 2. Potter, P. A., Perry, A. G., Stockert, P., & Hall, A. (2016). Fundamentals of Nursing-E-Book. Elsevier Health Sciences. | |
| 3. Davidson, G. W., Lester, J. L., & Routt, M. (Eds.). (2014). Surgical oncology nursing. Pittsburgh: Oncology Nursing Society. | |
| 4. Erdil, F., Elbaş, N.Ö.(2016) Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, Genişletilmiş VII. Baskı, Aydoğdu Ofset, Ankara. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | 1 | 25 |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 25 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. | X | ||||
| 2 | Bilimsel bilgiye ulaşır ve hemşirelik bakımında bilimsel bilgiyi kullanır. | X | ||||
| 3 | Kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirir. | X | ||||
| 4 | Hemşirelik bakımını gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | ||||
| 5 | Hemşirelik uygulamalarını ve araştırmalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara, etik ilkelere ve insan haklarına uygun şekilde gerçekleştirir | X | ||||
| 6 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
| 7 | Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim ve iş birliği içerisinde rollerini gerçekleştirir. | X | ||||
| 8 | İngilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde, hemşirelik sürecinde ve araştırmalarında kullanır. | X | ||||
| 9 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
| 10 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 14 | 12 | 168 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 20 | 40 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 35 | 35 |
| Toplam İş Yükü | 377 | ||
