AKTS - Alternatif ve Tamamlayıcı Tedavi Yaklaşımları
Alternatif ve Tamamlayıcı Tedavi Yaklaşımları (NURS411) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alternatif ve Tamamlayıcı Tedavi Yaklaşımları | NURS411 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencinin tamamlayıcı ve alternatif tedavi yöntemlerinin hemşirelikteki ve hasta bakımındaki yerini ve önemini kavramasını sağlamaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Alternatif ve tamamlayıcı tedavi tanımı ve tarihçesi, zihin-beden temelli uygulamalar, manipülatif-beden temelli uygulamalar, enerji temelli uygulamalar, biyolojik temelli uygulamalar, alternatif ve tamamlayıcı tedavilerin etik ve yasal boyutu, alternatif ve tamamlayıcı tedavilerde hemşirenin rolü ve hemşirelik araştırmalarında tamamlayıcı tedaviler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse Giriş, Alternatif ve tamamlayıcı tedavi tanımı ve tarihçesi | Kaynaklardan konunun okunması |
| 2 | Müzikterapi ve Aromaterapi | Kaynaklardan konunun okunması |
| 3 | Biyoenerji | Kaynaklardan konunun okunması |
| 4 | Hipnoterapi | Kaynaklardan konunun okunması |
| 5 | Masaj ve Egzersiz | Kaynaklardan konunun okunması |
| 6 | Akupunktur | Kaynaklardan konunun okunması |
| 7 | Refleksoloji | Kaynaklardan konunun okunması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Meditasyon ve Yoga | Kaynaklardan konunun okunması |
| 10 | Dokunma terapisi | Kaynaklardan konunun okunması |
| 11 | Reiki | Kaynaklardan konunun okunması |
| 12 | Fitoterapi | Kaynaklardan konunun okunması |
| 13 | Alternatif ve tamamlayıcı tedavilerin etik ve yasal boyutu | Kaynaklardan konunun okunması |
| 14 | Alternatif ve tamamlayıcı tedavilerde hemşirenin rolü | Kaynaklardan konunun okunması |
| 15 | Complementary Treatments in Nursing Research | Kaynaklardan konunun okunması |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Marc S. Micozzi. (2015). Fundamentals of Complementary and Alternative Medicine. (5th Edition) |
|---|---|
| 2. Lyn W. Freeman. (2008). Mosby's Complementary & Alternative Medicine. (3th Edition) | |
| 3. Brosnan, C., Vuolanto, P., Danell, B. (2018). Complementary and Alternative Medicine: Knowledge Production and Social Transformation. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. | X | ||||
| 2 | Bilimsel bilgiye ulaşır ve hemşirelik bakımında bilimsel bilgiyi kullanır. | X | ||||
| 3 | Kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirir. | X | ||||
| 4 | Hemşirelik bakımını gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | ||||
| 5 | Hemşirelik uygulamalarını ve araştırmalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara, etik ilkelere ve insan haklarına uygun şekilde gerçekleştirir | |||||
| 6 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
| 7 | Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim ve iş birliği içerisinde rollerini gerçekleştirir. | X | ||||
| 8 | İngilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde, hemşirelik sürecinde ve araştırmalarında kullanır. | X | ||||
| 9 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
| 10 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
