AKTS - İş Sağlığı ve Güvenliği
İş Sağlığı ve Güvenliği (NURS410) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İş Sağlığı ve Güvenliği | NURS410 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, iş sağlığı hemşiresinin iş sağlığı ve güvenliği ekibindeki yeri, rol ve sorumlulukları, dünyada ve ülkemizdeki durumu ve iş sağlığı hemşireliğinin geliştirilmesi için yapılması gerekenler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İş sağlığı ve güvenliğinin tanımı, iş ve sağlık ilişkisi, iş sağlığı ve güvenliği ile işyeri hemşireliğinin tarihsel gelişimi, çalışan sağlığının değerlendirilmesi, işyeri ortamının değerlendirilmesi ve risk analizi, meslek hastalıkları ve yaygın iş sağlığı sorunları ve iş kazaları, işyerinde sağlık eğitimi/danışmanlık, mevzuat ve etik konular, iş sağlığı hemşireliğinde vaka yönetimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş Sağlığı Tanımı, İş Sağlığı ve Güvenliği Ekibi, İş Sağlığı Hizmetinde Ulusal ve Uluslararası Kuruluşlar | Kaynaklardan konunun okunması |
2 | Dünyada ve Türkiye'de İş Sağlığı Hemşireliğinin Tarihsel Gelişimi | Kaynaklardan konunun okunması |
3 | Çalışma Ortamında Tehlike ve Riskler, Çalışma Ortamı Özellikleri ve Risk Grupları, Çalışma Ortamında Gözlem ve Kontrol | Kaynaklardan konunun okunması |
4 | İş Kazaları | Kaynaklardan konunun okunması |
5 | Meslek Hastalıkları Sınıflaması, Meslek Hastalıklarının Önlenmesi, Tanı ve Tedavisinde Hemşirenin Sorumlulukları | Kaynaklardan konunun okunması |
6 | Çalışan Bireyin Sağlığının Değerlendirmesi , Sağlık Taramaları | Kaynaklardan konunun okunması |
7 | Yaygın İş Sağlığı Sorunlarında Hemşirelik Girişimleri | Kaynaklardan konunun okunması |
8 | Ara Sınav | |
9 | İş Sağlığı Hemşiresinin İşçi Sağlığının Geliştirilmesindeki Rolü | Kaynaklardan konunun okunması |
10 | Sağlık Eğitimi ve Danışmanlık | Kaynaklardan konunun okunması |
11 | İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı | Kaynaklardan konunun okunması |
12 | İş Sağlığı Hemşireliğinde Araştırma | Kaynaklardan konunun okunması |
13 | İş Sağlığında Etik Konular | Kaynaklardan konunun okunması |
14 | Vaka Çalışması | Kaynaklardan konunun okunması |
15 | Konuların Tekrarı | Kaynaklardan konunun okunması |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. | X | ||||
2 | Bilimsel bilgiye ulaşır ve hemşirelik bakımında bilimsel bilgiyi kullanır. | X | ||||
3 | Kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirir. | X | ||||
4 | Hemşirelik bakımını gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | ||||
5 | Hemşirelik uygulamalarını ve araştırmalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara, etik ilkelere ve insan haklarına uygun şekilde gerçekleştirir | X | ||||
6 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
7 | Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim ve iş birliği içerisinde rollerini gerçekleştirir. | X | ||||
8 | İngilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde, hemşirelik sürecinde ve araştırmalarında kullanır. | X | ||||
9 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
10 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. | X | ||||
11 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | |||||
12 | Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 100 |