AKTS - Okul Sağlığı Hemşireliği
Okul Sağlığı Hemşireliği (NURS412) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Okul Sağlığı Hemşireliği | NURS412 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Deney, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin okul sağlığı hemşireliğinin görev, yetki ve sorumlulukları ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Okul sağlığı hizmetlerinin tarihsel gelişimi, okul sağlığı ekibi, Türkiye'de okul sağlığı hemşireliği, okul sağlığı hizmetinde okul toplumu, güvenli okul çevresi, besin güvenliği, okul çağı çocuklarında yaygın sağlık sorunları, riskli davranışlar, özel gereksinimli çocuklar ve aileleri, okul sağlığı taramaları, okulda acil durumlar, sağlık eğitimi ve okul sağlığını geliştirme programları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | Kaynaklardan konunun okunması |
2 | Dünya’da ve Türkiye'de okul sağlığı hizmetlerinin tarihsel gelişimi | Kaynaklardan konunun okunması |
3 | Okul sağlığı ekibi, okul hemşiresinin rol ve sorumlulukları | Kaynaklardan konunun okunması |
4 | Okul sağlığı hizmetinde okul toplumu (Çocuk-Aile-Okul Personeli), Ev ziyaretinin okul sağlığı hizmetlerinde yeri | Kaynaklardan konunun okunması |
5 | Güvenli Okul Çevresi, Besin Güvenliği | Kaynaklardan konunun okunması |
6 | Okul Sağlığı Gereksinimlerinin Belirlenmesi, | Kaynaklardan konunun okunması |
7 | Okul Çağı Çocuklarında Yaygın Sağlık Sorunları, Riskli Davranışlar | Kaynaklardan konunun okunması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Approach to children with special needs and their families | Kaynaklardan konunun okunması |
10 | Döneme Özgü Büyüme ve Gelişmenin İzlenmesi (Okul Öncesi, İlköğretim, Orta Öğretim, Lise) | Kaynaklardan konunun okunması |
11 | Okul Sağlığı Taramaları | Kaynaklardan konunun okunması |
12 | Çocukluk Çağı Enfeksiyon Hastalıkları | Kaynaklardan konunun okunması |
13 | Okulda Acil Durumlara Yaklaşım | Kaynaklardan konunun okunması |
14 | Sağlık Eğitimi | Kaynaklardan konunun okunması |
15 | Okul Sağlığını Geliştirme Programları | Kaynaklardan konunun okunması |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Stanhope, M., Lancaster J. (2016). Public Health Nursing: Population-Centered Health Care in the Community. 9nd edit. Elsevier Health Sciences. |
---|---|
2. Allender, J., Rector, C., Warner, K. (2013). Community Health Nursing: Promoting and Protecting the Public's Health. 8edit. Lippincott Williams & Wilkins Publishers. | |
3. Güler Ç., Akın A.(2015). Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları. | |
4. Gözüm S. (2016) Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi, Hemşireler ve Okul Sağlık Ofisi İçin Okul Toplumunun Sağlığı, Vize Basın Yayın, Ankara |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. | X | ||||
2 | Bilimsel bilgiye ulaşır ve hemşirelik bakımında bilimsel bilgiyi kullanır. | X | ||||
3 | Kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirir. | X | ||||
4 | Hemşirelik bakımını gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | ||||
5 | Hemşirelik uygulamalarını ve araştırmalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara, etik ilkelere ve insan haklarına uygun şekilde gerçekleştirir | X | ||||
6 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
7 | Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim ve iş birliği içerisinde rollerini gerçekleştirir. | X | ||||
8 | İngilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde, hemşirelik sürecinde ve araştırmalarında kullanır. | X | ||||
9 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
10 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 100 |