AKTS - Fransızca I

Fransızca I (FRE201) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Fransızca I FRE201 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Fransızca
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Diğer Diller Öğr.Gör.
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin genel amacı, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ne göre A1 seviyesinde (Başlangıç Düzeyinde) iletişim kurmasına yardımcı olacak temel Fransızca dil becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrencilerin Fransızca diline başlangıç seviyesinde hâkimiyet kazanmaları sağlanır. Assurer que les étudiants acquièrent une maîtrise de base du français.
  • Öğrenciler günlük yaşamda karşılaşabilecekleri temel iletişim durumlarında Fransızca’yı kullanabilecek düzeye ulaşır. Atteindre un niveau où les étudiants peuvent utiliser le français dans des situations de communication quotidiennes.
  • Selamlaşma, kendini tanıtma, kişisel bilgi verme, hobilerden, aileden, alışverişten ve şehir yaşamından bahsetme konularında ifade becerileri geliştirilir. Développer les compétences d’expression dans des thèmes tels que les salutations, la présentation de soi, les informations personnelles, les loisirs, la famille, les achats et la vie urbaine.
  • Sayılar, günler, aylar, tarih söyleme, yol tarifi alma/verme ve restoranda iletişim kurma gibi temel dil işlevleri ele alınır. Aborder les fonctions linguistiques de base telles que les nombres, les jours, les mois, dire la date, demander/donner un itinéraire et communiquer au restaurant.
  • Belirli ve belirsiz artikeller, sıfatlar, temel fiil çekimleri (avoir, être, aller, parler vb.), zamirler ve bağlaçlar gibi dilbilgisel yapılar öğretilir. Enseigner les structures grammaticales comme les articles définis et indéfinis, les adjectifs, les conjugaisons de base (avoir, être, aller, parler, etc.), les pronoms et les connecteurs.
  • Dersin sonunda öğrenciler, hem sözlü hem yazılı olarak basit düzeyde Fransızca iletişim kurma becerisi kazanır. À la fin du cours, les étudiants acquerront la capacité de communiquer en français, à l’oral comme à l’écrit, à un niveau simple.
Dersin İçeriği Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ülkeler, uyruklar, meslekler, aile, duygular, yiyecekler ve içecekler, renkler ve giysiler ve günlük rutinler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon Ders Tanıtım Kitapçığı
2 • Salutation - Selamlaşma • Alphabet français - Fransız alfabesi • Se présenter - Kendini Tanıtma • Les chiffres de 0 à 30 - 0’dan 30 kadar sayılar • Dire la date - Tarihi söyleme • Les jours et les mois – Günler ve aylar Ders kitabı 17-22 UNITÉ 1
3 • Demander ou donner des informations personnelles - Kişisel bilgiler sormak ya da vermek • Les pays et les nationalités – Ülkeler ve Milliyetler • Les articles définis le, la, l' et les - Belirli artikeller • Les loisirs - Hobiler • Les nombres de 31 à 69 – 31’den 69’a kadar sayılar • Les verbes avoir, s'appeler, être et parler - Sahip olmak, adını söyleme, olmak ve konuşmak fiilleri. Ders kitabı 17-22 UNITÉ 1
4 • Les prépositions devant le nom de ville et de pays - Ülkelerin ve şehirlerin önündeki ekler • Les adjectifs interrogatif quel/quelle/quels/quelles – "Hangi?" sorusu • Les nombres de 70 à 100 – 70’ten 100’e kadar sayılar Ders kitabı 23-30 UNITÉ 1
5 • Demander ou dire le lieu d'habitation - Yaşadığı yeri sormak ya da söylemek • Les lieux - Yerler • Exprimer ses goûts - Hobilerini ifade etme • Les articles définis et indéfinis - Belirli ve belirsiz artikeller • Les verbes en -er au présent - "-er" ile biten düzenli (birinci grup) fiiller Ders kitabı 31-36 UNITÉ 2
6 • La famille et la situation familiale - Aile ve medeni durum • Les adjectifs possessifs - Aitlik sıfatları (benim, senin, onun vs.) • Le masculin et le féminin des professions - Mesleklerin eril ve dişil halleri • Parler de sa famille - Ailesinden bahsetme Ders kitabı 37-44 UNITÉ 2
7 • Faire des courses alimentaires - Günlük alışveriş yapmak • Demandez ou dire le prix - Fiyatını sormak ya da söylemek • Le singulier et le pluriel des noms - İsimlerin tekil ve çoğulu • Les prépositions de lieu - Yer edatları Ders kitabı 45-50 UNITÉ 3
8 ARA SINAV
9 • Donnez une appréciation - Takdir etmek • Posez des questions - Sorular sormak • Commander au restaurant - Restoranda sipariş vermek. • Les quantités non définie - Belirsiz miktarlar • Les verbes en -ir au présent - "ir" ile biten ikinci grup düzenli fiiller Ders kitabı 51-58 UNITÉ 3
10 • Présenter une ville - Bir şehri tanıtmak • La fréquence - Sıklık zarfları Ders kitabı 59-65 UNITÉ 4
11 • Demander ou indiquer le chemin - Yol sormak ya da tarif etmek • Se déplacer en transport en commun - Toplu taşıma araçlarını kullanmak • Comprendre un itinéraire - Bir güzergahı anlamak • L'impératif - Emir kipi • Les connecteurs (pour, parce que, mais, avec, sans) - Temel bağlaçlar (için, çünkü, ama, ile, -sız) Ders kitabı 66-72 UNITÉ 4
12 • Commenter un prix - Bir fiyatı yorumlamak • Demandez ou dire la taille et la pointure - Kıyafet bedenini ve ayak numarasını sormak ya da söylemek • Les vêtements - Kıyafetler • Parler de la météo - Hava durumundan bahsetmek • Le futur proche - Yakın gelecek zaman • Le genre et le nombre des adjectifs - Sıfatların sayısı ve cinsiyeti Ders kitabı 73-77 UNITÉ 5
13 • Demander ou dire l'utilité d'un produit - Bir ürünün neye yaradığını sormak ya da söylemek • Décrire un objet - Bir nesneyi tasvir etmek • La place des adjectifs - Sıfatların yeri Ders kitabı 78 - 81 UNITÉ 5
14 • L'adjectif démonstratif - Gösterme sıfatı • Les verbes vendre, mettre, venir - Satmak, koymak, giymek ve gelmek düzensiz fiillerinin çekimi Ders kitabı 52-55
15 GENEL TEKRAR
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Édito a1: Méthode de Français. 2e édition (2022). . Éditions Didier.
Diğer Kaynaklar 2. MDB Diğer Dil görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir
2 Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir.
3 Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir.
4 Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir.
5 Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir.
6 Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir.
7 Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir.
8 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir.
9 Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir.
10 Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir.
11 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur.
12 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir.
13 Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir.
14 Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur.
15 Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür.
16 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur.
17 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur.
18 Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur.
19 Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur.
20 Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur.
21 Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur.
22 Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur.
23 Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
24 Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 100