AKTS - Kalıp ve Avadanlık Tasarımı
Kalıp ve Avadanlık Tasarımı (ME413) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kalıp ve Avadanlık Tasarımı | ME413 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| ME210 |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Sorun/Problem Çözme. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Dersin Amacı: Dersin amacı, imalat süreçlerinde kullanılan aparat ve fikstürlerin tasarım ve imalatını tanıtmayı amaçlamaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Giriş, sabitleme elemanları tanımı, sabitleme elemanları tipleri, sabitleme elemanları tasarım ve imalatı, sonlu eleman metodunun stres ve yükleme koşullarının analizi için kullanımı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 1 |
| 2 | Kalıp-Avadanlık Malzemeleri | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 2 |
| 3 | Ölçülendirme | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 3 |
| 4 | Kesit alma | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 4 |
| 5 | Toleranslandırma | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 5 |
| 6 | Montaj Çizimleri | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 6 |
| 7 | Bağlantı Elemanları | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 7 |
| 8 | Kalıp ve avadanlık Çizimleri | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 8 |
| 9 | Kalıp Sabitleme Aparatları | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 9 |
| 10 | Sac Metal Bükme Kalıpları | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 10 |
| 11 | Sac Metal Çekme Kalıpları | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 11 |
| 12 | Sac Metal Gerdirme Kalıpları | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 12 |
| 13 | Kalıp ve Avadanlıkların SE ile modellenmesi. | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 13 |
| 14 | Öğrenci Projeleri Sunumu | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 14 |
| 15 | Genel Sınav | Moodle Sayfasındaki Ders Notları |
| 16 | Genel Sınav | Moodle Sayfasındaki Ders Notları |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Fundamentals of Tool Design Author - John G. Nee, Society of Manufacturing Engineers. |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 5 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 25 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği gösterir. | X | ||||
| 2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama becerisi kazanır. | X | ||||
| 3 | Yeni yöntemler oluşturur ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygular. | X | ||||
| 4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde eder, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışır ve değerlendirir. | X | ||||
| 5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygular. | X | ||||
| 6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezler. | X | ||||
| 7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkı sağlar. | X | ||||
| 8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | 16 | 2 | 32 |
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 15 | 15 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 5 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
