AKTS - Isı Değiştirici Tasarımı
Isı Değiştirici Tasarımı (ME453) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Isı Değiştirici Tasarımı | ME453 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Farklı tip ısı değiştiricilerinin tasarlamak ve analiz etmek için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak. Isı değiştiricilerinin tasarımındaki hesaplama adımlarını ayrıntılı öğretmek ve uygulamak. Isı değiştiricilerinin termodinamik modelini oluşturulması ve enerji ve ekserji analiz yöntemlerinin formülasyonu ve uygulanması. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Isı değiştiricilerin sınıflandırılması, ısı değiştiricilerin temel tasarım yöntemleri (LMTD ve epsilon-NTU), tek fazlı ısı değiştiriciler için zorlanmış taşınım korelasyonları,ısı değiştirici basınç düşüşü ve pompalama gücü, ısı değiştiricilerin kirlenmesi,ısı değiştirici tasarımının hesaplama adımları, ısı değiştiricilerin termodinamik modeli oluşturulması ve analiz edilmesi,ısı değiştiricilerin tasarım ve simülasyonu, öğrencilerden bir hidrolik makine tasarım projesini tamamlamaları istenecek |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Isı Değiştiricilerin Tanıtımı ve Sınıflandırılması Isı Değiştiricilerin Temel Termal Tasarım Teorisi Isı Değiştiricilerin Temel Termal Tasarım Teorisi Isı Değiştiricilerin Tek Fazlı Tarafı için Zorlanmış Taşınım Korelasyonları Isı Değiştiricilerin Tek Fazlı Tarafı için Zorlanmış Taşınım Korelasyonları Isı Değiştiricilerinde Basınç Düşümü ve Pompalama Gücü Isı Değiştiricilerinde Kirlilik ve Örnekler Problem Çözümleri - Alıştırmalar 1. Arasınav Isı Değiştiricileri Tasarımı için Hesaplama Adımları Termal Modelleme ve Analiz (Isı Değiştiricilerinde Enerji ve Ekserji Analizleri) Termal Modelleme ve Analiz (Isı Değiştiricilerinde Enerji ve Ekserji Analizleri) Isı Değiştiricilerin Tasarımı ve Simülasyonu Isı Değiştiricisi Tasarım Projesi Isı Değiştiricisi Tasarım Projesi Final sınavı |
Kaynaklar
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 15 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği gösterir. | |||||
2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama becerisi kazanır. | |||||
3 | Yeni yöntemler oluşturur ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygular. | |||||
4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde eder, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışır ve değerlendirir. | |||||
5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygular. | |||||
6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezler. | |||||
7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkı sağlar. | |||||
8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 8 | 8 |
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 130 |