AKTS - Araştırma Yöntemleri
Araştırma Yöntemleri (KMH655) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Araştırma Yöntemleri | KMH655 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında temel teorik bilgiler edinilmesi, hukukî tarzda düşünme, sorma ve yazmanın öneminin kavranması ve uygulamaya aktarılması amaçlanmaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Araştırma yöntem ve teknikleri; olasılık teorileri; hipotez testleri; ölçümün güvenirliği ve geçerliliği; model oluşturma; çoklu regresyon; çokdeğişkenli varyans analizi; korelasyon; faktör analizi ve ekonometrik problemler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Okuma, Hukuk Eğitiminde Okuma ve Okumanın Önemi, Eleştirel Okuma, İyi Okuyuculuk | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
| 2 | Düşünme, Düşünme Korkusu, Eleştirel Düşünme | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
| 3 | Düşünme/Şüphe/Soru Sorma | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
| 4 | Hukuk Öğretimi ve Hukukçunun Özellikleri, Hukuk Araştırmaları | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
| 5 | İletişim, Dil, Hukuk Dili, Hukuk Dilinde Terimler ve Kavramlar | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
| 6 | Bilimsel Araştırmanın Tanımı, Türleri ve Metod | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
| 7 | Kaynak Taraması, Kütüphanelerden Yararlanma | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bilimsel Çalışmalarda Örnekleme Yöntemleri | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
| 10 | Hukukî Çalışmalarda Metod (Olay, Yasanın Olaya Uygulanması, Olaya Uygulanabilen Hukuk İlişkilerinin Çözümlenmesi, Sınıflandırma) | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
| 11 | Hukukî Problemin Belirlenmesi ve Sınırlandırılması | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
| 12 | Hukukî Problemin Yorumu ve Çözümü | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
| 13 | Araştırmada Plan, Bölümler ve Dipnotlu Kaynak Gösterme, Kısaltmalar ve Kaynakça Oluşturma | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
| 14 | Yayın Etiği ve Meslek Etiği Kuralları | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
| 15 | Etkin Sözlü Sunum Teknikleri | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
| 16 | Genel sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. 1. Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008. |
|---|---|
| 2. 2. Ernest Hirş: Pratik Hukukta Metod, 3. Baskı, Ankara 2000. | |
| 3. 3. Yasemin Işıktaç, / Sevtap Metin: Hukuk Metodolojisi, 4. Baskı, İstanbul 2016. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 70 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 30 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 70 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Kamu Hukuku alanına ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | ||||
| 2 | Hukukî kavram ve yöntemler hakkında özgün tanım ve nitelendirme yapar. | X | ||||
| 3 | Kamu Hukuku ilişkilerine ait sorunları, edindiği bilgileri kullanarak analiz edebilme, değerlendirebilme, yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | ||||
| 4 | Kamu Hukuku alanında mevcut veya yeni bir kavram veya kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ve yöntemle değerlendirir. | X | ||||
| 5 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisine sahip olur. | X | ||||
| 6 | Kamu Hukuku sorunlarını teşhis edebilme ve sorunu çözebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
| 7 | Kamu hukuku alanında özgün bakış açısı kazanır. | X | ||||
| 8 | Kamu Hukuku alanında araştırma yapabilme ve özgün bilimsel bir eser ortaya koyabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
| 9 | Akademik ve etik kurallara uygun olarak yazılı ve sözlü sunum yapma becerisi kazanır. | X | ||||
| 10 | Kamu Hukuku alanına ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunmaya ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | ||||
| 11 | Çağdaş hukuki yaklaşımlar çerçevesinde güncel hukuki sorunları çözebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
| 12 | Hukukî ve akademik etik kurallarının yerleşmesine ve uygulanmasına katkı sağlar. | X | ||||
| 13 | Toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkı sağlar. | X | ||||
| 14 | Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
| 15 | Kamu Hukuku alanında en az bir bilimsel makaleyi ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak hukuk kuram ve uygulamasına katkı sağlar. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 15 | 15 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
