AKTS - Toplumsal Değişim Kent ve Mimarlık
Toplumsal Değişim Kent ve Mimarlık (MMR544) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Toplumsal Değişim Kent ve Mimarlık | MMR544 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Kent ve mimarlık alanındaki mekânsal değişim süreçlerini toplumsal değişim temelinde tartışmak. Mekân üretimi ve organizasyonunu fiziksel yapılanmanın yanı sıra sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel yapılanma çerçevesinde irdelemek. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Kentsel ve mimari ölçekte okumalar ve araştırma; toplumsal yapı ve mekân ilişkisinin interdisipliner bir konu olarak çalışılması; araştırma konusuna ilişkin kuramsal bilgi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, kaynakların verilmesi. | |
| 2 | Toplumsal yapı ve toplumsal değişim kavramları Toplumların değişim süreci ve mekânsal biçimlenme | Okuma |
| 3 | Mekân kavramı: Mekân Çeşitleri: Soyut mekân; Lefebvre’nin üçlü mekân diyalektiği-algılanan tasarlanan, yaşanan mekânlar Okumalar üzerinden tartışma | Okuma |
| 4 | Modernizm, toplum ve mekân. (Film/Tartışma) | Okuma |
| 5 | Küreselleşme, postmodernizm ve mekân | Okuma |
| 6 | Küreselleşme, postmodernizm ve mekân | Okuma |
| 7 | Sinema filmi üzerinden tartışma | Okuma |
| 8 | Mekân-Sermaye-Rant: Mekânın Üretimi ve Biçimlenmesi Mekân-İdeoloji-Erk: Mekânın Politikleşmesi | Tüm çalışmaların gözden geçirilmesi |
| 9 | Okumalar üzerinden tartışma | Tüm çalışmaların gözden geçirilmesi |
| 10 | Sinema filmi-tartışma | |
| 11 | Tüketim toplumu ve mekân | Okuma |
| 12 | Sinema filmi-tartışma | Okuma |
| 13 | Kentsel Dönüşüm Uygulamaları | Okuma |
| 14 | Kent Belleği-Bellek Mekânları Mimarlığın Toplumsal Boyutu | Tüm çalışmaların gözden geçirilmesi, sunum hazırlanması |
| 15 | Sunum-Tartışma-Değerlendirme | Tüm çalışmaların gözden geçirilmesi, sunumların hazırlanması |
| 16 | Araştırma teslimleri ve değerlendirme |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Baudrillad, Jean, Tüketim Toplumu, Ayrıntı Yay., İst., 2012 |
|---|---|
| 3. Dobb, Maorice, Kapitalizmin Gelişimi Üzerine İncelemeler, Belge Yay., İst., 1992 | |
| 5. Harvey, David, Asi Şehirler, Metis Yay., İst., 2013. | |
| 6. Harvey, David, Postmodernliğin Durumu, Metis Yay., İst., 1997 | |
| 6. Lefebvre, Henri. 2014 [1974]. Mekânın Üretimi [The Production of Space in the Turkish Language]. (Çev. Işık Ergüden). İstanbul: Sel Yayınları. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 20 |
| Sunum | 4 | 30 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 6 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Mimarlığın temel alanlarında bilimsel araştırma yaparak edindiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
| 2 | Mimarlık alanındaki güncel araştırma yöntemleri ve uygulamalar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 3 | Mimarlığın farklı disiplinler ile geniş ilişkisinin farkında olarak değişik disiplinlere ait konularda araştırma yapar. | |||||
| 4 | Alanında yeni fikirlerin ve karmaşık sorunların/fikirlerin farkında olur, çözmek için yöntem geliştirir. | |||||
| 5 | Mimarlık veya kent alanına ilişkin bir araştırma problemi oluşturur, nitel/nicel yöntemlerle sonuca ulaşır. | |||||
| 6 | Mimarlık alanının toplumsal yaşam ile etkileşimini dikkate alarak mevcut ve yeni bilgilere eleştirel ve sistematik bir biçimde yaklaşır, mesleki sorumluluklarının farkında olur. | |||||
| 7 | Alanında sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bilimsel bilgi aktarır. | |||||
| 8 | Alanındaki sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel, sosyo-politik ve teknolojik, sorunlarla ve gelişmelerle ilgili bilimsel araştırma yapar. | |||||
| 9 | Alanında bir akademik araştırmayı sistematik olarak tamamlar, ulusal ve uluslararası ortamlarda yayın yapar. | |||||
| 10 | Alanı ile ilgili yaptığı araştırma sürecinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 3 | 4 | 12 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 50 | 50 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
