AKTS - Konut ve Kültür İlişkisi
Konut ve Kültür İlişkisi (MMR545) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Konut ve Kültür İlişkisi | MMR545 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Kültür kavramını tartışmak, maddi pratikler üzerinden kültürün toplumsal değişim sürecindeki etkileşim alanlarını, gündelik yaşam içerisindeki değişimi/dönüşümünü, postmodern kültürde simgelerin rolünü tartışmak, yorumlamak, kültür üzerinden farklı eylem alanlarında ve üreti /tüketim işlevlerinde mekân okuması yapmak. Konutun kültürle bağlantısı temelinde konut ve kimlik ilişkisinin sorgulanmasını, kültürel değişimin konut mekânlarının oluşumundaki etkisini ve konutun kültürel değişim üzerindeki etkisini irdelemek. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Kitap/makale okumaları ve kullanıcı profilleri farklı olan değişik niteliklerdeki konutlarda (gecekondular, kapalı konut yerleşimleri, yüksek apartmanlar gibi) kullanıcılar üzerinden yapılan araştırmalarla konut-kültür ve kimlik ilişkisinin sorgulanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı. Dersin amacı ve yöntemi hakkında bilgi ve okuma listesi verilmesi. | MAKALE 1 ve Kitap Bölüm VERİLECEK: RAPOPORT |
| 2 | Makale 1 ve Kitap Bölüm SUNUMLARI (Rapoport) Kültür: Sözlü, yazılı, görsel kültür | Makale 2: BOURDİEU |
| 3 | Makale 2 SUNUMLARI (Bourdieu) Kültür ve Sermaye İlişkisi | MAKALE 3 VERİLECEK: DESPRES |
| 4 | Makale 3 SUNUMLARI (Despres) Mekânsal Organizasyon/Değişim/Dönüşüm: Farklı Mekânlar-Yaşamlar Makale 4 ve 5 VERİLECEK: EASTHOPE ve MALLET | Makale 4 ve 5 VERİLECEK: EASTHOPE ve MALLET |
| 5 | Makale 4 ve 5 SUNUMLARI (Easthope ve Mallet) Konut-ev-aidiyet-mahremiyet kavramlarının okumalar/araştırmalar üzerinden tartışılması Makale 6 VERİLECEK: MİLLER | Makale 6 VERİLECEK: MİLLER |
| 6 | Makale 6 SUNUMLARI (Miller) Konut-Kimlik-Erk Gösterge – Kullanıcı - Ev (İç Mekân) - Konut-etnografik çalışmalar Makale 7 VERİLECEK: AKIN | Makale 7 VERİLECEK: AKIN |
| 7 | Makale 6 SUNUMLARI (Miller) Konut-Kimlik-Erk Gösterge – Kullanıcı - Ev (İç Mekân) - Konut-etnografik çalışmalar Makale 7 VERİLECEK: AKIN | |
| 8 | Makale 7 SUNUMLARI (Akın) Toplumsal değişim temelinde konutun kültürel ve ideolojik işlevi | |
| 9 | Ara Sınav Final araştırması özetleri teslim-sunum | |
| 10 | Ara Sınav Final araştırması özetleri teslim-sunum | Araştırma |
| 11 | Konut Kimlik Erk İşgal evleri | |
| 12 | Gündelik yaşamda gecekondu-mahalle- kapalı konut-rezidans | |
| 13 | Okuma, araştırma, değerlendirme | Okuma |
| 14 | Final sunumları | Sunum Hazırlığı |
| 15 | Final sunumları | Sunum Hazırlığı |
| 16 | Final sunumları | Sunum Hazırlığı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Terry Eagleton, Kültür Yorumları, Ayrıntı Yay. |
|---|---|
| 2. Mark, Gottiener, Postmodern Göstergeler, Maddi Kültür Ve Postmodern Yaşam Biçimleri, İmge Kitabevi. | |
| 3. De Certeau, Michel, (Çev. Lale Arslan Özcan), Gündelik Hayatın Keşfi-I, Dost, Kitabevi, Ank., 2008 | |
| 4. Lefebvre, Henri, Gündelik Hayatın Eleştirisi, Sel Yay., İst., 2010 | |
| 5. Simmel, George, Modern Kültürde Çatışma, İletişim Yay., İst., 2012 | |
| 6. Rapoport, Amos, Kültür Mimarlık Tasarım, Yapı. Yay., İst., 2004 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 20 |
| Sunum | 4 | 30 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 6 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Mimarlığın temel alanlarında bilimsel araştırma yaparak edindiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
| 2 | Mimarlık alanındaki güncel araştırma yöntemleri ve uygulamalar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 3 | Mimarlığın farklı disiplinler ile geniş ilişkisinin farkında olarak değişik disiplinlere ait konularda araştırma yapar. | |||||
| 4 | Alanında yeni fikirlerin ve karmaşık sorunların/fikirlerin farkında olur, çözmek için yöntem geliştirir. | |||||
| 5 | Mimarlık veya kent alanına ilişkin bir araştırma problemi oluşturur, nitel/nicel yöntemlerle sonuca ulaşır. | |||||
| 6 | Mimarlık alanının toplumsal yaşam ile etkileşimini dikkate alarak mevcut ve yeni bilgilere eleştirel ve sistematik bir biçimde yaklaşır, mesleki sorumluluklarının farkında olur. | |||||
| 7 | Alanında sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bilimsel bilgi aktarır. | |||||
| 8 | Alanındaki sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel, sosyo-politik ve teknolojik, sorunlarla ve gelişmelerle ilgili bilimsel araştırma yapar. | |||||
| 9 | Alanında bir akademik araştırmayı sistematik olarak tamamlar, ulusal ve uluslararası ortamlarda yayın yapar. | |||||
| 10 | Alanı ile ilgili yaptığı araştırma sürecinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 3 | 4 | 12 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 60 | 60 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
