AKTS - Tarihi Yapıları Araştırma Yöntemleri
Tarihi Yapıları Araştırma Yöntemleri (MMR584) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarihi Yapıları Araştırma Yöntemleri | MMR584 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tarihi yapıların araştırılması, korunması ve restitüsyon projesi hazırlanması öncesi izlenecek bilimsel yöntemlerin öğretilmesi |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tarihi yapıların restorasyon ve onarım öncesi restitüsyonuna yönelik araştırma yöntemleri; yapıların hukuki durumları ve koruma statüsü ile ilgili bilgilerine ulaşım; sit alanları ve koruma kuramları; yapıların bulundukları bölgenin tarihi, coğrafyası, arkeolojisi, geçirdikleri onarımlar, kullanım amacına yönelik olarak yapılan restorasyonlar hakkında arşiv çalışmaları, araştırma ve yöntemleri; seçilen tarihi yapıların incelenmesi ve değerlendirilmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, kapsamı, yöntemi ve kaynaklar hakkında bilgi | Ders hakkında bilgi edinme |
2 | Mevzuat-Uluslar arası Antlaşmalar | Konular hakkında okuma |
3 | Mevzuat- Uluslar arası Antlaşmalar | Konular hakkında okuma |
4 | Yapı tarihi araştırma yöntemleri | Konular hakkında okuma |
5 | Yapı tarihi araştırma yöntemleri | Konular hakkında okuma |
6 | Yapı tarihi araştırma yöntemleri | Konular hakkında okuma |
7 | Yapı tarihi araştırma yöntemleri | Konular hakkında okuma |
8 | Yapı tarihi araştırma yöntemleri | Konular hakkında okuma |
9 | Yapı tarihi araştırma yöntemleri | Konular hakkında okuma |
10 | Yapı tarihi araştırma yöntemleri | Konular hakkında okuma |
11 | Sunuş, Bilgilendirme, Yayın | Konular hakkında okuma |
12 | Sunum | Konular hakkında okuma ve sunum hazırlama |
13 | Sunum | Konular hakkında okuma ve sunum hazırlama |
14 | Sunum | Konular hakkında okuma ve sunum hazırlama |
15 | Sunum | Konular hakkında okuma ve sunum hazırlama |
16 | Sunum | Konular hakkında okuma ve sunum hazırlama |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Emre Madran-Nimet Özgönül, Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Ankara 2005. |
---|---|
2. Zeynep Ahunbay, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul 1996. | |
3. Emre Madran, Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Kültür Varlıklarının Korunmasına İlişkin Tutumlar ve Düzenlemeler, Ankara 2002. | |
4. Cengiz Bektaş, Koruma, Onarım, İstanbul 2001. | |
5. Turan Karakaş, Taşınır ve Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıkları Mevzuatı, Ankara 1997. | |
6. ICOMOS, Guide to Recording Historic Buildings, Cambridge 1990. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | 1 | 20 |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 60 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlığın temel alanlarında bilimsel araştırma yaparak edindiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
2 | Mimarlık alanındaki güncel araştırma yöntemleri ve uygulamalar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
3 | Mimarlığın farklı disiplinler ile geniş ilişkisinin farkında olarak değişik disiplinlere ait konularda araştırma yapar. | |||||
4 | Alanında yeni fikirlerin ve karmaşık sorunların/fikirlerin farkında olur, çözmek için yöntem geliştirir. | |||||
5 | Mimarlık veya kent alanına ilişkin bir araştırma problemi oluşturur, nitel/nicel yöntemlerle sonuca ulaşır. | |||||
6 | Mimarlık alanının toplumsal yaşam ile etkileşimini dikkate alarak mevcut ve yeni bilgilere eleştirel ve sistematik bir biçimde yaklaşır, mesleki sorumluluklarının farkında olur. | |||||
7 | Alanında sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bilimsel bilgi aktarır. | |||||
8 | Alanındaki sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel, sosyo-politik ve teknolojik, sorunlarla ve gelişmelerle ilgili bilimsel araştırma yapar. | |||||
9 | Alanında bir akademik araştırmayı sistematik olarak tamamlar, ulusal ve uluslararası ortamlarda yayın yapar. | |||||
10 | Alanı ile ilgili yaptığı araştırma sürecinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | 1 | 20 | 20 |
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 17 | 17 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 125 |