AKTS - Biliş ve Duygular

Biliş ve Duygular (PSY513) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Biliş ve Duygular PSY513 3 2 0 4 8
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Dr. STAFF
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders, psikolojik süreçlerde biliş ve duygu ile ikisi arasındaki temel etkileşimi tanıtmak için tasarlanmıştır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Biliş ve duygularla ilişkili temel araştırma bulgularını ve beyindeki duygusal ve bilişsel sistemler arasındaki etkileşimi bilme
  • Farklı çevresel faktörler, duygular ve bilişler arasındaki ilişkileri açıklama, merkezi bilişsel-psikolojik kuram ve duygu modellerini eleştirel olarak değerlendirme
  • Evrimsel psikolojik duygu ve biliş kuramlarını eleştirel olarak değerlendirmek
  • Duygusal ve bilişsel sistemler arasındaki etkileşim hakkındaki bilgileri, özellikle değerlendirmeleri, kararları ve tercihleri içerdiğinde, farklı durumlarda insanların davranışlarına uygulamak.
Dersin İçeriği Biliş ve duygulanım ölçümü, temel duygular, duygu düzenleme, duyuş, hafıza, dil ve karar verme ilişkisi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Biliş ve Duyguya Giriş Kitap Bölümü 1
2 Bilişsel Duygu Felsefesi Kitap Bölümü 2
3 Bilişsel Duygu Felsefesi Kitap Bölümü 2
4 Bilişsel Duygu Kuramları Kitap Bölümü 3
5 Bilişsel Duygu Kuramları Kitap Bölümü 3
6 Duygusal Bozukluğun Bilişsel Kuramları Cognitive Theories of Emotional Disorder
7 Duygusal Bozukluğun Bilişsel Kuramları Kitap Bölümü 4
8 Bütünleşik Bilişsel Duygu Teorisine Doğru Kitap Bölümü 5
9 Bütünleşik Bilişsel Duygu Teorisine Doğru Kitap Bölümü 5
10 Korku Kitap Bölümü 6
11 Üzüntü Kitap Bölümü 7
12 Öfke Kitap Bölümü 8
13 İğrenme Kitap Bölümü 9
14 Mutluluk Kitap Bölümü 10
15 Genel Değerlendirme ve Sonuçlar Kitap Bölümü 11
16 Dönem sonu sınav çalışmaları

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Power, M., & Dalgleish, T. (1997). Cognition and emotion: From order to disorder. Hove, UK: Psychology Press

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 3 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 35
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 35
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Profesyonel ilişki üzerine teorik ve ampirik verileri bilmek. Kişilerarası ilişkiler, güç ilişkileri, sınır sorunları, terapötik ittifak ve müdahale ortamının bir işlevi olarak terapötik/profesyonel ilişkideki dalgalanmalar hakkında bilgiye sahip olmak. X
2 Motivasyon, kaynaklar, değerler, kişisel önyargılar ve kişinin faaliyet gösterdiği makro (iş, ulusal normlar) ve mikro (aile, cinsiyet farklılıkları) ortam hakkında benlik bilgisine sahip olmak. X
3 Etkili iletişim, yakınlığın kurulması ve sürdürülmesi, mesleki ilişkilerde güven ve saygının oluşturulması ve sürdürülmesi için gerekli becerileri edinmek. X
4 Diğer profesyonellerle çalışırken yükümlülüklerini kabul etmek, başkalarına karşı duyarlı olmak ve kendini etik bir şekilde konumlamak. X
5 Ölçme yöntemleri, kültürel bağlamda hizmet verilen popülasyonların bilgisi, insani gelişme ve teşhis gibi ölçme ve değerlendirme bilgi ve becerileri ile birlikte veri toplama ve işleme, hipotez oluşturma ve uygun olduğunda tanı koyma, rapor yazma gibi gerekli becerilere sahip olmak ve bir eylem planı oluşturmak. X
6 Çiftler, aileler, gruplar ve organizasyonlar gibi bireyler ve sistemlerle bir dizi çeşitli müdahaleyi öğrenmek, uygun müdahale yöntemlerini seçmek ve uygulamak.
7 Eleştirel akıl yürütme becerilerini kullanarak bilgiyi analiz etmek, kritik bir problemin çözümüne yönelik kavramsal bir çerçeve geliştirmek ve bunu danışana iletmek.
8 Profesyonel bağlamda ve bazı durumlarda akademik bağlamda projeler geliştirebilmek ve yürütebilmek için araştırma yürütme konusunda yeterli becerilere sahip olmak. Çeşitli araştırma yaklaşımlarının sosyal sistemlere uygulamak.
9 Etik ilke ve etik karar verme süreci, olası etik ikilemlerin proaktif olarak belirlenmesi ve etik ikilemlerin çözümü konusunda bilgi ve becerilere sahip olmak.
10 Denetime açık, iyi hazırlanmış, zamanı verimli kullanabilen, sınırların farkında olan, öğrenme yaklaşımlarını belirli değerlendirme kriterlerine bağlayabilen ve geribildirime açık bir tavırla süpervizyon almayı öğrenmek.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 16 2 32
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 3 10 30
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 40 40
Toplam İş Yükü 207