AKTS - İşitme Bilimine Giriş
İşitme Bilimine Giriş (AUDY101) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İşitme Bilimine Giriş | AUDY101 | 1. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders, işitme anatomisine ve fizyolojisini anlamayı, temel odyolojik test yöntemleri hakkında bilgiye sahip olmayı ve odyoloji ile ilişkili bilim dalları hakkında bilgiye sahip olmayı amaçlamaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Odyolojiye genel giriş; işitme fizyolojisi ve psikofiziği kapsamında odyolojik incelemelerin temelini oluşturan psikoakustik ve işitsel algı ile ilgili kavramlar; işitme kayıpları nedenleri, çeşitleri, işitme kayıplarını tanılamada kullanılan araç, gereç ve yöntemler; değerlendirme süreci. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dünyada ve Türkiye’de Odyolojinin Tarihçesi | Introduction to Audiology |
| 2 | Ses Nedir, Oluşumu, Frekans ve Şiddet | İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler |
| 3 | Sesin Yayılımı, Ses Dalgaları, Rezonans | İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler |
| 4 | Psikoakustik Ölçümler | Otoloji ve Nörootoloji |
| 5 | Periferal İşitme Sistemi: Dış, Orta ve İç Kulak Anatomi, Fizyoloji Ve İlgili İşitme Problemleri | Otoloji ve Nörootoloji |
| 6 | Merkezi İşitme Sistemi: İşitme Siniri, İşitme Yolları ve Korteks Anatomi, Fizyoloji ve İlgili İşitme Problemleri | Otoloji ve Nörootoloji |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Odyolojik Değerlendirmede Teknik Donanım, Test Ortamı, Öykü Alma | Introduction to Audiology |
| 9 | İşitmenin Değerlendirilmesi: Davranım Testleri | Introduction to Audiology |
| 10 | Tanılama: Test Sonuçları Yorumu, Raporlama, Yönlendirme ve Takip I | Introduction to Audiology |
| 11 | Tanılama: Test Sonuçları Yorumu, Raporlama, Yönlendirme ve Takip II | Introduction to Audiology |
| 12 | Odyolojinin Alt Alanları | Introduction to Audiology |
| 13 | Odyoloji ve Müttefik Alanlar İş Birliği (Konuk Konuşmacı) | İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler; Otoloji ve Nörootoloji |
| 14 | Odyoloji ve Müttefik Alanlar İş Birliği (Konuk Konuşmacı) | İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler; Otoloji ve Nörootoloji |
| 15 | Odyoloji ve Müttefik Alanlar İş Birliği (Konuk Konuşmacı) | İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler; Otoloji ve Nörootoloji |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Turan, Z. (2017). İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler. Ankara: Pegem Akademi |
|---|---|
| 2. Martin FN & Clark JG. 2014. Introduction to Audiology. Pearson:Upper Saddle River:NJ (Kütüphanemizde Rezerve bölümünde mevcut) | |
| 3. İkiz, AÖ (2013) Ses fiziği ve orta kulak mekaniği. Alınan kaynak, O. Çelik (ed) Otoloji ve Nörootoloji. Cilt 1. (Sayfa: 113-129),Istanbul: Elif Ofset | |
| 4. Kanlıkama M (2013) İşitme Fizyolojisi. Alınan kaynak, O. Çelik (ed) Otoloji ve Nörootoloji. Cilt 1. (Sayfa: 59-84), Istanbul: Elif Ofset |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
| 3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
| 4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
| 5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
| 6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
| 7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
| 8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
| 9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
