AKTS - İşitsel Rehabilitasyon I
İşitsel Rehabilitasyon I (AUDY301) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşitsel Rehabilitasyon I | AUDY301 | 5. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
- |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, işitme kaybının gelişim alanlarına etkilerini öğrenmeyi, çocuk ve yetişkinlerde kullanılan farklı amplifikasyon sistemlerini karşılaştırmayı ve bireye özgü rehabilitasyon stratejilerini ve programlarını öğrenmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Konuşmayı yüzden okuma, işitsel eğitim, işitme cihazının etkin kullanımı/oryantasyon, koklear implantın etkin kullanımı/oryantasyon, yardımcı dinleme cihazları ve etkin kullanımı, çocuklarda işitme kaybının etkileri ve ihtiyaçların karşılanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rehabilitatif Odyolojiye Giriş | A Retrospective Look at The Future of Aural Rehabilitation |
2 | İşitme Kaybının Psikososyal Etkileri | The Hearing Impaired Child: Infancy Through High-School Years |
3 | İşitme Cihazları | The Hearing Impaired Child: Infancy Through High-School Years |
4 | Yardımcı Dinleme Cihazları | The Hearing Impaired Child: Infancy Through High-School Years |
5 | Koklear İmplantlar | The Hearing Impaired Child: Infancy Through High-School Years |
6 | Amplifikasyon Sistemlerinin Etkin Kullanımı | The Hearing Impaired Child: Infancy Through High-School Years |
7 | Ara Sınav | |
8 | İşitsel Fonetik ve Akustik Fonetik | A Retrospective Look at the Future of Aural Rehabilitation |
9 | İşitme Kaybının Konuşma Bozukluklarına Etkisi | The Hearing Impaired Child: Infancy Through High-School Years |
10 | İşitme Kaybında Kanıta Dayalı Uygulamalar - Pediatrik Grup I | Tüm Yönleriyle Konuşma ve Dil Bozuklukları |
11 | İşitme Kaybında Kanıta Dayalı Uygulamalar - Pediatrik Grup II | Tüm Yönleriyle Konuşma ve Dil Bozuklukları |
12 | İşitme Kaybında Kanıta Dayalı Uygulamalar - Okul Çağı Grup II | Tüm Yönleriyle Konuşma ve Dil Bozuklukları |
13 | İşitme Kaybında Kanıta Dayalı Uygulamalar - Yetişkin Ve Geriatrik Grup | Tüm Yönleriyle Konuşma ve Dil Bozuklukları |
14 | Kanıta Dayalı Uygulamaların Etkinliğinin Karşılaştırılması | Tüm Yönleriyle Konuşma ve Dil Bozuklukları |
15 | Genel Tekrar | Tüm Yönleriyle Konuşma ve Dil Bozuklukları |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Ross, M. (1997). A retrospective look at the future of aural rehabilitation. Journal of the Academy of Rehabilitative Audiology, 30, 11-28. 2. Maxon, A.B., & Brackett, D.B. (1992). |
---|---|
2. Maxon, A.B., Brackett, D.B. (1992). Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy Through High-School Years, pp. 132-143. | |
3. Çiğiltepe, M., Yılmaz, A. (2022). Tüm Yönleriyle Konuşma ve Dil Bozuklukları |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 124 |