AKTS - Geriatrik Odyoloji
Geriatrik Odyoloji (AUDY303) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Geriatrik Odyoloji | AUDY303 | 5. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders, yaşlılıkta işitme sisteminde görülen değişiklikleri açıklamayı, yaşa bağlı işitme kaybı varlığında odyolojik test sonuçlarının nasıl çıkacağını yorumlamayı, test sonucu önerilmesi gereken amplifikasyon ve rehabilitasyon yaklaşımlarını öğrenmeyi amaçlamaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Yaşlılığın demografik ve biyolojik özellikleri, yaşlanmaya bağlı işitme ve denge sisteminde oluşan değişiklikler ile geriatrik hastayı odyolojik açıdan değerlendirme, cihazlandırma ve rehabilitasyon temellerini öğrenme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtılması, Yaşlılık Kavramına Genel Giriş | Hearing and Aging Chapter 1 |
| 2 | Yaşa Bağlı İşitme Kaybı Tanımı, Prevalansı ve Risk Faktörleri | Hearing and Aging Chapter 1, 2 |
| 3 | Yaşlılıkta İşitme Sisteminde Görülen Değişiklikler: (Dış Kulak, Orta Kulak, İç Kulak) | Geriatrics (Rehabilitation Medicine Quick Reference) Chapter 6 |
| 4 | Yaşlılıkta İşitme Sisteminde Görülen Değişiklikler: (İç Kulak, Schuknecht Presbiakuzi Türleri) | Geriatrics (Rehabilitation Medicine Quick Reference) Chapter 6 |
| 5 | Yaşlılıkta İşitme Sisteminde Görülen Değişiklikler: (Santral Bağlantılar) | Geriatrics (Rehabilitation Medicine Quick Reference) Chapter 6 |
| 6 | Yaşlılıkta İşitme Kaybı, Psikososyal ve Bilişsel Değişiklikler/Bilişsel Tarama | Geriatrics (Rehabilitation Medicine Quick Reference) Chapter 4, 6 |
| 7 | Yaşlılıkta Konuşmayı Anlama Problemleri | Geriatrics (Rehabilitation Medicine Quick Reference) Chapter 16 |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Geriatrik İşitme Taramaları | Geriatric Audiology Chapter 6 |
| 10 | Yaşa Bağlı Değişiklikler: Odyometri, OAE, İmmitansmetrik İnceleme | Geriatric Audiology Chapter 10, 11; Modern Hearing Aids: Verification, Outcome Measures, and Follow-Up Chapter 5 |
| 11 | Yaşlılar için Kullanılabilecek Test Bataryası Yaklaşımı | Geriatric Audiology Chapter 11; Modern Hearing Aids: Verification, Outcome Measures, and Follow-Up Chapter 10 |
| 12 | Geriatrik Hasta ve Amplifikasyon | Modern Hearing Aids: Verification, Outcome Measures, and Follow-Up Chapter 4; Hearing Aids Chapter 2 - 9 |
| 13 | Yaşlılıkta Rehabilitatif Odyoloji Yaklaşımları | Modern Hearing Aids: Verification, Outcome Measures, and Follow-Up Chapter 9; Hearing Aids Chapter 2 - 9 |
| 14 | Yaşlılarda İşitme Cihazı Seçimi | Modern Hearing Aids: Verification, Outcome Measures, and Follow-Up Chapter 4; Hearing Aids Chapter 2 - 9 |
| 15 | Genel Tekrar | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Ralph Buschbacher (Editor), Kevin W. Means (Author), Patrick M. Kortebein (Author) (2012). Geriatrics (Rehabilitation Medicine Quick Reference). |
|---|---|
| 2. Hull, R. H. (2011). Hearing and Aging. San Diego: Plural Publishing. | |
| 3. Robert T. Sataloff, Michael M. Johns, Karen M. Kost (2015). Geriatric Otolaryngology | |
| 4. Mueller, H.G., Ricketts, T., & Bentler, R. (2017). Modern Hearing Aids: Verification, Outcome Measures, and Follow-up. Plural Publishing. | |
| 5. Dillon, H. (2012). Hearing Aids (2nd ed.). Thieme. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
| 3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
| 4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
| 5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
| 6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
| 7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
| 8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
| 9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 108 | ||
