AKTS - Genetik İşitme Kayıpları

Genetik İşitme Kayıpları (AUDY305) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Genetik İşitme Kayıpları AUDY305 5. Dönem 2 0 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Barkın GÜRCAN
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders, genetikle ilgili temel kavramları bilmeyi, işitme kaybına neden olan sendromik ve sendromik olmayan işitme kayıplarını tanımlamayı ve genetik danışmanlığın önemini kavramayı amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel genetik geçiş özelliklerini tanımlayabilir.
  • Genetik geçişli işitme kaybı yaratan hastalıkların özelliklerini tanımlayabilir.
  • Genetik geçişli olmayan doğuştan işitme kayıplarını tanımlayabilir.
  • Sendromik işitme kayıplarını açıklar.
  • İşitme kaybı risk faktörlerini açıklar.
Dersin İçeriği Kalıtım geçişleri ve işitme kayıpları ile ilişkili genetik faktörler; temel genetik bilgiler ve insan genetiğine giriş, insan genomunun temel özellikleri, işitme kaybına yol açan hastalıkların genetik özellikleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Genetiğe Giriş ve Temel Kavramlar Hereditary Hearing Loss and Its Syndromes Chapter 1
2 İşitme Sisteminin Embriyolojisi Hereditary Hearing Loss and Its Syndromes Chapter 3
3 Kalıtım Biçimleri ve Genetik Hastalıkların Aktarımı Hereditary Hearing Loss and Its Syndromes Chapter 2
4 Genetik İşitme Kayıplarının Epidemiyolojisi ve Risk Faktörleri Hereditary Hearing Loss and Its Syndromes Chapter 2
5 Epigenetik Hereditary Hearing Loss and Its Syndromes Chapter 4
6 Genetik İşitme Kayıpları Çeşitleri Hereditary Hearing Loss and Its Syndromes Chapter 5
7 Sendromik İşitme Kayıpları I Hereditary Hearing Loss and Its Syndromes Chapter 5, 7
8 Ara Sınav
9 Sendromik İşitme Kayıpları II Hereditary Hearing Loss and Its Syndromes Chapter 5, 7
10 Sendromik Olmayan İşitme Kayıpları I Hereditary Hearing Loss and Its Syndromes Chapter 7
11 Sendromik Olmayan İşitme Kayıpları II Hereditary Hearing Loss and Its Syndromes Chapter 7
12 Kulak Anomalileri Hereditary Hearing Loss and Its Syndromes Chapter 8, 10
13 İşitme Kaybında Kullanılan Genetik Testler Hereditary Hearing Loss and Its Syndromes Chapter 5, 6
14 Genetik Danışmanlık Hereditary Hearing Loss and Its Syndromes Chapter 2
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Helga V. Toriello and Shelley D. Smith (2013). Hereditary Hearing Loss and Its Syndromes. 3rd Edition.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. X
9 Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 35 35
Toplam İş Yükü 103