AKTS - Odyolojide Enstrümantasyon ve Kalibrasyon
Odyolojide Enstrümantasyon ve Kalibrasyon (AUDY104) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Odyolojide Enstrümantasyon ve Kalibrasyon | AUDY104 | 2. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 4.5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı Odyoloji biliminin test bataryalarında yer alan çeşitli testlerin enstrümantasyonunun ve kalibrasyon prensiplerinin öğrenilmesidir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Odyolojik ve vestibüler değerlendirmede kullanılan metod, ölçüm, teknik cihazların temel özelliklerinin kavranması ve uygulama prensipleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kursun Tanıtımı ve Odyogram Tarihçesi/Standartları | Introduction to Audiology Chapter 2 |
| 2 | Saf Ses Odyometri ve Serbest Alan Test Ekipmanları | Introduction to Audiology Chapter 2 |
| 3 | Akustik İmmitansmetri Donanımı | Introduction to Audiology Chapter 3 |
| 4 | Otoakustik Emisyon Test Donanımı | Introduction to Audiology Chapter 3 |
| 5 | Konuşma Odyometrisi Uyaranları ve Artikülasyon İndeksi | Instrumentation in Clinical Audiology: Theory and Practice Chapter 2 |
| 6 | İşitsel Potansiyel Test Aleti Donanımı | Instrumentation in Clinical Audiology: Theory and Practice Chapter 2 |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Sinyal Fark Etme Teorisi ve İşitme Tarama Protokollerinde Kullanılan Materyaller | Introduction to Audiology Chapter 9 |
| 9 | Sınıf İçi Uygulama I: Odyogram Formu Hazırlama | Introduction to Audiology Chapter 9 |
| 10 | Sınıf İçi Uygulama II: Çocuklar için Hasta Hikaye Formu Hazırlama | Introduction to Audiology Chapter 9 |
| 11 | Sınıf İçi Uygulama III: Yetişkinler için Hasta Hikaye Formu Hazırlama | Introduction to Audiology Chapter 9 |
| 12 | Odyolojik Donanım Kalibrasyonu I | Introduction to Audiology Chapter 10 |
| 13 | Odyolojik Donanım Kalibrasyonu II | Introduction to Audiology Chapter 10 |
| 14 | Odyolojik Donanım Kalibrasyonu III | Introduction to Audiology Chapter 10 |
| 15 | Genel Tekrar | - |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Martin FN & Clark JG. 2014. Introduction to Audiology. Pearson:Upper Saddle River: NJ |
|---|---|
| 2. Silman S, Emer M (2012)I Instrumentation in Clinical Audiology : Theory and Practice Plural Publishing |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
| 3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
| 4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
| 5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
| 6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
| 7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
| 8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
| 9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 35 | 35 |
| Toplam İş Yükü | 117 | ||
