AKTS - Odyolojide Enstrümantasyon ve Kalibrasyon
Odyolojide Enstrümantasyon ve Kalibrasyon (AUDY104) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Odyolojide Enstrümantasyon ve Kalibrasyon | AUDY104 | 2. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 4.5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Odyoloji biliminin test bataryalarında yer alan çeşitli testlerin enstrümantasyonunun ve kalibrasyon prensiplerinin öğrenilmesidir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Odyolojik ve vestibüler değerlendirmede kullanılan metod, ölçüm, teknik cihazların temel özelliklerinin kavranması ve uygulama prensipleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kursun Tanıtımı ve Odyogram Tarihçesi/Standartları | Introduction to Audiology Chapter 2 |
2 | Saf Ses Odyometri ve Serbest Alan Test Ekipmanları | Introduction to Audiology Chapter 2 |
3 | Akustik İmmitansmetri Donanımı | Introduction to Audiology Chapter 3 |
4 | Otoakustik Emisyon Test Donanımı | Introduction to Audiology Chapter 3 |
5 | Konuşma Odyometrisi Uyaranları ve Artikülasyon İndeksi | Instrumentation in Clinical Audiology: Theory and Practice Chapter 2 |
6 | İşitsel Potansiyel Test Aleti Donanımı | Instrumentation in Clinical Audiology: Theory and Practice Chapter 2 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Sinyal Fark Etme Teorisi ve İşitme Tarama Protokollerinde Kullanılan Materyaller | Introduction to Audiology Chapter 9 |
9 | Sınıf İçi Uygulama I: Odyogram Formu Hazırlama | Introduction to Audiology Chapter 9 |
10 | Sınıf İçi Uygulama II: Çocuklar için Hasta Hikaye Formu Hazırlama | Introduction to Audiology Chapter 9 |
11 | Sınıf İçi Uygulama III: Yetişkinler için Hasta Hikaye Formu Hazırlama | Introduction to Audiology Chapter 9 |
12 | Odyolojik Donanım Kalibrasyonu I | Introduction to Audiology Chapter 10 |
13 | Odyolojik Donanım Kalibrasyonu II | Introduction to Audiology Chapter 10 |
14 | Odyolojik Donanım Kalibrasyonu III | Introduction to Audiology Chapter 10 |
15 | Genel Tekrar | - |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Martin FN & Clark JG. 2014. Introduction to Audiology. Pearson:Upper Saddle River: NJ |
---|---|
2. Silman S, Emer M (2012)I Instrumentation in Clinical Audiology : Theory and Practice Plural Publishing |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 117 |