AKTS - Yaşam Boyu Gelişim
Yaşam Boyu Gelişim (AUDY207) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yaşam Boyu Gelişim | AUDY207 | 3. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Yaşam Boyu Gelişim dersi, insanın doğum öncesi gelişiminden başlayarak ölümüne kadar geçen gelişim sürecini anlamayı, tanımlamayı ve etkileyen faktörleri incelemeyi amaçlamaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Yaşamın genetik temelleri; Doğum öncesi ve erken bebeklikte gelişim; Bebeklik, erken, orta ve geç çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişim; Ergenlik, genç, orta ve ileri yetişkinlik dönemi; Yaşamın sonu ve ölüm kavramı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve Oryantasyon | Human Development Chapter 1 |
| 2 | Gelişimsel Teoriler: Genetik ve Çevresel Temeller | Human Development Chapter 2 |
| 3 | Doğum Öncesi Gelişim, Doğum ve Yeni Doğan Bebek | Human Development Chapter 3 |
| 4 | Bebeklik Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Duygusal ve Sosyal Gelişim | Human Development Chapter 4, 5 |
| 5 | Bebeklik Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Duygusal ve Sosyal Gelişim | Human Development Chapter 6 |
| 6 | Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Duygusal ve Sosyal Gelişim | Human Development Chapter 7, 8 |
| 7 | Geç Çocukluk Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Duygusal ve Sosyal Gelişim | Human Development Chapter 9, 10 |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ergenlik Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Duygusal ve Sosyal Gelişim | Human Development Chapter 12 |
| 10 | Genç Yetişkinlik Dönemi | Human Development Chapter 13, 14 |
| 11 | Orta Yetişkinlik Dönemi | Human Development Chapter 15, 16 |
| 12 | İleri Yetişkinlik Dönemi | Human Development Chapter 17, 18 |
| 13 | Yaşamın Sonu ve Ölüm Kavramı I | Human Development Chapter 19 |
| 14 | Yaşamın Sonu ve Ölüm Kavramı II | Human Development Chapter 19 |
| 15 | Genel Tekrar | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Vander Zanden, J. W. (1997). Human Development (6th Ed.). New York: McGraw Hill. |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 4 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 7 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
| 3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
| 4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
| 5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
| 6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
| 7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
| 8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
| 9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 4 | 2 | 8 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
