AKTS - Odyolojide Beyin ve Algı Çalışmaları
Odyolojide Beyin ve Algı Çalışmaları (AUDY308) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Odyolojide Beyin ve Algı Çalışmaları | AUDY308 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı odyoloji biliminde beyin ve algı çalışmalarının incelenmesi ve tartışılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Algı ve beyin çalışmalarının alanları, ilgili inceleme metodları, sensör olaylar ve beyin, bilişsel olaylar ve beyin. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Algıya Giriş | Fundamentals of Hearing Chapter 1 |
2 | Serebral Anatomi ve Fizyoloji I | Handbook of Central Auditory Processing Disorder Chapter 2 |
3 | Serebral Anatomi ve Fizyoloji II | Handbook of Central Auditory Processing Disorder Chapter 3 |
4 | Odyolojide Beyin ve Elektrofizyolojik Ölçümler I | New Handbook of Auditory Evoked Responses Chapter 1-3 |
5 | Odyolojide Beyin ve Elektrofizyolojik Ölçümler II | New Handbook of Auditory Evoked Responses Chapter 6-9 |
6 | Beyin Lezyonları ve Algı Üzerindeki Etkileri | Handbook of Central Auditory Processing Disorder Chapter 6 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Beyinde Anlama | Fundamentals of Hearing Chapter 9; Handbook of Central Auditory Processing Disorder Chapter 7 |
9 | Merkezi İşitsel İşleme ve Klinik Yansımaları Bölüm I | Handbook of Central Auditory Processing Disorder Chapter 1 |
10 | Merkezi İşitsel İşleme ve Klinik Yansımaları Bölüm II | Handbook of Central Auditory Processing Disorder Chapter 2-3 |
11 | Merkezi İşitsel İşleme Bozukluğu: Tanı | Handbook of Clinical Audiology Chapter 22; Handbook of Central Auditory Processing Disorder Chapter 5 |
12 | Merkezi İşitsel İşleme Bozukluğu: Tanı ve Tedavi | Handbook of Central Auditory Processing Disorder Chapter 6-7 |
13 | Yukarıdan Aşağıya ve Aşağıdan Yukarıya İşleme Bölüm I | Fundamentals of Hearing Chapter 8; Handbook of Central Auditory Processing Disorder Chapter 8 |
14 | Yukarıdan Aşağıya ve Aşağıdan Yukarıya İşleme Bölüm II | Fundamentals of Hearing Chapter 10 |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Yost, W.A. (2013). Fundamentals of Hearing (5th ed.). Academic Press. |
---|---|
2. Musiek, F. & Chermak, G. (2013). Handbook of Central Auditory Processing Disorder, Vol. I & II. Plural Publishing. | |
3. Katz, J. (2015). Handbook of Clinical Audiology (7th ed.). Wolters Kluwer. | |
4. Hall, J.W. (2007). New Handbook of Auditory Evoked Responses. Pearson |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 109 |