AKTS - Odyolojide Beyin ve Algı Çalışmaları

Odyolojide Beyin ve Algı Çalışmaları (AUDY308) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Odyolojide Beyin ve Algı Çalışmaları AUDY308 Alan Seçmeli 2 0 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı odyoloji biliminde beyin ve algı çalışmalarının incelenmesi ve tartışılmasıdır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Algı, bilişsel süreçler ve beyin çalışmalarının içeriğini bilir
  • Algı, davranış ve beyin ilişkisini kavrar
  • Beyin görüntüleme ve elektrofizyolojik değerlendirme yöntemlerini bilir
  • Sensör olayların beyindeki gösterimlerini kavrar
  • Algının işitsel mekanizmalarını kavrar
Dersin İçeriği Algı ve beyin çalışmalarının alanları, ilgili inceleme metodları, sensör olaylar ve beyin, bilişsel olaylar ve beyin.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Algıya Giriş Fundamentals of Hearing Chapter 1
2 Serebral Anatomi ve Fizyoloji I Handbook of Central Auditory Processing Disorder Chapter 2
3 Serebral Anatomi ve Fizyoloji II Handbook of Central Auditory Processing Disorder Chapter 3
4 Odyolojide Beyin ve Elektrofizyolojik Ölçümler I New Handbook of Auditory Evoked Responses Chapter 1-3
5 Odyolojide Beyin ve Elektrofizyolojik Ölçümler II New Handbook of Auditory Evoked Responses Chapter 6-9
6 Beyin Lezyonları ve Algı Üzerindeki Etkileri Handbook of Central Auditory Processing Disorder Chapter 6
7 Ara Sınav
8 Beyinde Anlama Fundamentals of Hearing Chapter 9; Handbook of Central Auditory Processing Disorder Chapter 7
9 Merkezi İşitsel İşleme ve Klinik Yansımaları Bölüm I Handbook of Central Auditory Processing Disorder Chapter 1
10 Merkezi İşitsel İşleme ve Klinik Yansımaları Bölüm II Handbook of Central Auditory Processing Disorder Chapter 2-3
11 Merkezi İşitsel İşleme Bozukluğu: Tanı Handbook of Clinical Audiology Chapter 22; Handbook of Central Auditory Processing Disorder Chapter 5
12 Merkezi İşitsel İşleme Bozukluğu: Tanı ve Tedavi Handbook of Central Auditory Processing Disorder Chapter 6-7
13 Yukarıdan Aşağıya ve Aşağıdan Yukarıya İşleme Bölüm I Fundamentals of Hearing Chapter 8; Handbook of Central Auditory Processing Disorder Chapter 8
14 Yukarıdan Aşağıya ve Aşağıdan Yukarıya İşleme Bölüm II Fundamentals of Hearing Chapter 10
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Yost, W.A. (2013). Fundamentals of Hearing (5th ed.). Academic Press.
2. Musiek, F. & Chermak, G. (2013). Handbook of Central Auditory Processing Disorder, Vol. I & II. Plural Publishing.
3. Katz, J. (2015). Handbook of Clinical Audiology (7th ed.). Wolters Kluwer.
4. Hall, J.W. (2007). New Handbook of Auditory Evoked Responses. Pearson

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. X
9 Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 109