AKTS - Klinik Uygulama I: Davranım Testleri.
Klinik Uygulama I: Davranım Testleri. (AUDY206) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Klinik Uygulama I: Davranım Testleri. | AUDY206 | 4. Dönem | 1 | 4 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı odyolojik uygulamalara giriş bilgi ve becerilerinin kazandırılmasıdır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Bölüm laboratuvarlarında kurum içi uygulamalı çalışma: değerlendirme sürecinin, görüşme, öykü alma, otoskopik muayene ve diyapazon testleri ile ön tanıya ulaşma evresinin uygulamalı olarak yapılması; günlük dinleme kontrolü, odyolojik incelemede kullanılan davranım testlerinin simülasyonu ve öğrenci uygulamaları; sonuçların tartışılarak raporlanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Davranım Testleri Genel Tekrar: Test Öncesi | Clinical Audiology An Introduction, Chapter 1, 2; Handbook of Clinical Audiology, Page: 3-28 |
| 2 | Davranım Testleri Genel Tekrar: Öykü Alma, Fizik Bakı, Diyapazon Testleri, Saf Ses Eşik Testleri | Clinical Audiology An Introduction, Chapter 5 |
| 3 | Davranım Testleri Genel Tekrar: Konuşma Testleri ve Maske | Clinical Audiology An Introduction, Chapter 7; Handbook of Clinical Audiology, Page: 61-112 |
| 4 | Örnek Uygulama: Dinleme kontrolü, Öykü, Fizik ve Otoskopik Bakı, Diyapazon Saf Ses Eşik Testleri Simülasyonu | Clinical Audiology An Introduction, Chapter 6; Handbook of Clinical Audiology, Page: 30-60 |
| 5 | Öğrenci Uygulaması: Dinleme Kontrolü, Öykü Alma Odyolojik İnceleme (Normal İşitme) ve Ayırıcı Tanı Testleri | Clinical Audiology An Introduction, Chapter 6; Handbook of Clinical Audiology, Page: 30-60 |
| 6 | Öğrenci Uygulaması: Dinleme Kontrolü, Öykü Alma Odyolojik İnceleme (Normal İşitme) ve Ayırıcı Tanı Testleri | Clinical Audiology An Introduction, Chapter 6; Handbook of Clinical Audiology, Page: 30-60 |
| 7 | Öğrenci Uygulaması: Dinleme Kontrolü, Öykü Alma Odyolojik İnceleme (Normal İşitme) ve Ayırıcı Tanı Testleri | Clinical Audiology An Introduction, Chapter 6; Handbook of Clinical Audiology, Page: 30-60 |
| 8 | Öğrenci Uygulaması: Dinleme Kontrolü, Öykü Alma Odyolojik İnceleme (Normal İşitme) ve Ayırıcı Tanı Testleri | Clinical Audiology An Introduction, Chapter 6; Handbook of Clinical Audiology, Page: 30-60 |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Örnek Uygulama: İşitme Kaybı Simülasyonları, Sonuç Verme ve Sonuç Yazma | Clinical Audiology An Introduction, Chapter 5, 6; Handbook of Clinical Audiology, Page: 113-134 |
| 11 | Öğrenci Uygulaması: İletim Tipi ve Sensörinöral Tip İşitme Kaybı Simülasyonları, Sonuç Verme ve Rapor Yazma | Clinical Audiology An Introduction, Chapter 3-7; Handbook of Clinical Audiology, Page: 29-118 |
| 12 | Öğrenci Uygulaması: İletim Tipi ve Sensörinöral Tip İşitme Kaybı Simülasyonları, Sonuç Verme ve Rapor Yazma | Clinical Audiology An Introduction, Chapter 3-7; Handbook of Clinical Audiology, Page: 29-118 |
| 13 | Öğrenci Uygulaması: İletim Tipi ve Sensörinöral Tip İşitme Kaybı Simülasyonları, Sonuç Verme ve Rapor Yazma | Clinical Audiology An Introduction, Chapter 3-7; Handbook of Clinical Audiology, Page: 29-118 |
| 14 | Öğrenci Uygulaması: İletim Tipi ve Sensörinöral Tip İşitme Kaybı Simülasyonları, Sonuç Verme ve Rapor Yazma | IClinical Audiology An Introduction, Chapter 3-7; Handbook of Clinical Audiology, Page: 29-118 |
| 15 | Genel Tekrar | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Stach, B.A., Ramachandran, V. (2022). Clinical Audiology An Introduction (3rd Ed.). Plural Publishing. |
|---|---|
| 2. Katz, J., Medwetsky, L., Burkard, R.,Hood, L.(2009). Handbook of Clinical Audiology. (6th Ed.). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
| 3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
| 4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
| 5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
| 6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
| 7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
| 8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
| 9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 16 | 4 | 64 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 1 | 15 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
