AKTS - İşitme Kayıplı Çocuklarda Erken Okur-Yazarlık
İşitme Kayıplı Çocuklarda Erken Okur-Yazarlık (AUDY210) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İşitme Kayıplı Çocuklarda Erken Okur-Yazarlık | AUDY210 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı çocuklarda okuryazarlık becerileri ve erken okuryazarlık gelişimi ile ilgili temel bilginin kazandırılmasıdır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Okuryazarlık ve çocuk edebiyatının temel kavramlarının tanımlanması, yaşa ve işitme kayıplı çocuklara uygun kitap seçme kriterleri, etkileşimli kitap okumanın önemi, doğumdan okul dönemine kadar olan süreçte çocuklarda okuryazarlık gelişiminin incelenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Okuryazarlığa İlişkin Temel Kavramlar | Early Childhood Literacy |
| 2 | Çocuk Edebiyatına İlişkin Temel Kavramlar | Early Childhood Literacy |
| 3 | Dil, Düşünce ve Öğrenme | Early Childhood Literacy |
| 4 | Konuşma Diline ve Yazı Diline İlişkin Sistemler | Early Childhood Literacy |
| 5 | Okuryazarlığın Başlangıcı | Early Childhood Literacy |
| 6 | Çocuk Edebiyatı ve Çocuğun Gelişimdeki Rolü | Early Childhood Literacy |
| 7 | Bebeklik Döneminde Okuryazarlık | Early Childhood Literacy |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Okul Öncesi Dönemde Okuryazarlık | Creating Literacy-Rich. Preschools and Kindergartens |
| 10 | İşitme Kayıplı Çocuklar için Okuryazarlık | Creating Literacy-Rich. Preschools and Kindergartens |
| 11 | Erken Okuryazarlık Becerilerinin Değerlendirilmesi | Creating Literacy-Rich. Preschools and Kindergartens |
| 12 | İşitme Kayıplı Çocuklar için Çocuk Edebiyatı | Creating Literacy-Rich. Preschools and Kindergartens |
| 13 | Bebeklik ve Okul Öncesi Dönemde Kitap Seçimi | Literacy Beginnings: Supporting Young Readers and Writers |
| 14 | Okuryazarlık Kazanımında Aile Bireylerinin Okuryazarlık ve Çocuk Edebiyatı Açısından Desteklenmesi | Literacy Beginnings: Supporting Young Readers and Writers |
| 15 | Okul Öncesi Eğitim Kurumları ve Özel Eğitim Merkezlerinde Okuryazarlık ve Çocuk Edebiyatının Desteklenmesi | Creating Literacy-Rich. Preschools and Kindergartens |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Soderman, A.K., Farrell, P. (2008) Creating Literacy-Rich. Preschools and Kindergartens. Pearson Pub. |
|---|---|
| 2. Timothy Shanah Christopher Lonigan (2013) Early Childhood Literacy: The National Early Literacy Panel and Beyond 1st Edition. | |
| 3. McGee, L., Richgels, D.J. (2007). Literacy Begginings. Supporting Young Readers and Writers. Pearson Pub. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
| 3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
| 4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
| 5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
| 6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
| 7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
| 8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
| 9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 12 | 12 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
