AKTS - İşitme Kayıplı Çocuklarda Erken Okur-Yazarlık
İşitme Kayıplı Çocuklarda Erken Okur-Yazarlık (AUDY210) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşitme Kayıplı Çocuklarda Erken Okur-Yazarlık | AUDY210 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı çocuklarda okuryazarlık becerileri ve erken okuryazarlık gelişimi ile ilgili temel bilginin kazandırılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Okuryazarlık ve çocuk edebiyatının temel kavramlarının tanımlanması, yaşa ve işitme kayıplı çocuklara uygun kitap seçme kriterleri, etkileşimli kitap okumanın önemi, doğumdan okul dönemine kadar olan süreçte çocuklarda okuryazarlık gelişiminin incelenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okuryazarlığa İlişkin Temel Kavramlar | Early Childhood Literacy |
2 | Çocuk Edebiyatına İlişkin Temel Kavramlar | Early Childhood Literacy |
3 | Dil, Düşünce ve Öğrenme | Early Childhood Literacy |
4 | Konuşma Diline ve Yazı Diline İlişkin Sistemler | Early Childhood Literacy |
5 | Okuryazarlığın Başlangıcı | Early Childhood Literacy |
6 | Çocuk Edebiyatı ve Çocuğun Gelişimdeki Rolü | Early Childhood Literacy |
7 | Bebeklik Döneminde Okuryazarlık | Early Childhood Literacy |
8 | Ara Sınav | |
9 | Okul Öncesi Dönemde Okuryazarlık | Creating Literacy-Rich. Preschools and Kindergartens |
10 | İşitme Kayıplı Çocuklar için Okuryazarlık | Creating Literacy-Rich. Preschools and Kindergartens |
11 | Erken Okuryazarlık Becerilerinin Değerlendirilmesi | Creating Literacy-Rich. Preschools and Kindergartens |
12 | İşitme Kayıplı Çocuklar için Çocuk Edebiyatı | Creating Literacy-Rich. Preschools and Kindergartens |
13 | Bebeklik ve Okul Öncesi Dönemde Kitap Seçimi | Literacy Beginnings: Supporting Young Readers and Writers |
14 | Okuryazarlık Kazanımında Aile Bireylerinin Okuryazarlık ve Çocuk Edebiyatı Açısından Desteklenmesi | Literacy Beginnings: Supporting Young Readers and Writers |
15 | Okul Öncesi Eğitim Kurumları ve Özel Eğitim Merkezlerinde Okuryazarlık ve Çocuk Edebiyatının Desteklenmesi | Creating Literacy-Rich. Preschools and Kindergartens |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Soderman, A.K., Farrell, P. (2008) Creating Literacy-Rich. Preschools and Kindergartens. Pearson Pub. |
---|---|
2. Timothy Shanah Christopher Lonigan (2013) Early Childhood Literacy: The National Early Literacy Panel and Beyond 1st Edition. | |
3. McGee, L., Richgels, D.J. (2007). Literacy Begginings. Supporting Young Readers and Writers. Pearson Pub. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 100 |