AKTS - Vakalar İle Odyoloji
Vakalar İle Odyoloji (AUDY310) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vakalar İle Odyoloji | AUDY310 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı farklı odyolojik vakaların incelenerek gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Pek çok hastalığı içeren hasta hikayesi ve odyogramlar hakkında temel bilgiler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders İçeriği ve İşleyiş Hakkında Genel Bilgilendirme | Counselling Skills for Speech-Language Pathologists and Audiologists |
| 2 | Dış Kulak Patolojileri ve Orta Kulak Anatomisi, Patolojilere Giriş | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology, Hearing Its Physiology and Pathophysiology, Introduction to Audiology |
| 3 | İTİK: Dış Kulak Patolojileri ve Odyogram Örnekleri | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology, Hearing Its Physiology and Pathophysiology, Introduction to Audiology |
| 4 | İTİK: Orta Kulak Patolojileri ve Odyogram Örnekleri | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology, Hearing Its Physiology and Pathophysiology, Introduction to Audiology |
| 5 | Pediatrik Orta Kulak Patolojileri ve Odyogram Örnekleri | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology, Hearing Its Physiology and Pathophysiology, Introduction to Audiology |
| 6 | İTİK&MTİK: Objektif ve Subjektif Testlerin Karşılaştırılması | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology, Hearing Its Physiology and Pathophysiology, Introduction to Audiology |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Koklear Patolojiler ve Odyogram Örnekleri I | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology, Hearing Its Physiology and Pathophysiology, Introduction to Audiology |
| 9 | Koklear Patolojiler ve Odyogram Örnekleri II | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology, Hearing Its Physiology and Pathophysiology, Introduction to Audiology |
| 10 | Koklear Patolojiler ve Odyogram Örnekleri III | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology, Hearing Its Physiology and Pathophysiology, Introduction to Audiology |
| 11 | Retrokoklear Patolojiler ve Odyogram Örnekleri | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology, Hearing Its Physiology and Pathophysiology, Introduction to Audiology |
| 12 | SNİK: Objektif ve Subjektif Testlerin Karşılaştırılması | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology, Hearing Its Physiology and Pathophysiology, Introduction to Audiology |
| 13 | Klinik Uygulamalar ve Odyogram Yorumu | Audiology Practice Management |
| 14 | Klinik Uygulamalar ve Odyogram Yorumu | Audiology Practice Management |
| 15 | Genel Tekrar | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Johnson CE, Danhauer JL, Handbook of outcomes measurement in audiology, Thomson/Delmar Learning/Singular, 2002. |
|---|---|
| 2. Møller, A.R., Hearing Its Physiology and Pathophysiology, Academic Pres, San Diego, 2000. | |
| 3. Martin Frederick N, Clark J.G. Introduction to Audiology, , Allyn&Bacon, 2012 | |
| 4. Hosford-Dunn H, Roeser RJ, Valente M. Audiology practice management, Thieme, 2000 | |
| 5. Flasher LV, Fogl PL, Counselling Skills for speech-language pathologists and audiologists, Thomson Delmar Learning, 2004 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 0 | 0 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
| 3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
| 4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
| 5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
| 6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
| 7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
| 8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
| 9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 16 | 2 | 32 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 109 | ||
