AKTS - Odyologlar için Kulak Burun Boğaz Hastalıkları
Odyologlar için Kulak Burun Boğaz Hastalıkları (AUDY112) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Odyologlar için Kulak Burun Boğaz Hastalıkları | AUDY112 | 2. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Odyoloji Bilimi kapsamında temel kulak burun boğaz bilgisinin kazanılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kulak Burun Boğaz Hastalıklarında muayene yöntemleri, alana yönelik anatomi ve fizyoloji ile ilgili temel bilgiler, Arikula ve dış kulak yolu hastalıkları, Orta kulak ve iç kulak hastalıkları. Nörootolojiye ilişkin temel bilgiler, Burun ve sinüs hastalıkları, larinks,oral kavite hastalıkları |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Baş Boyun Bölgesi KBB Hastalıklarına Giriş | Fundamentals of Ear, Nose and Throat & Head-Neck Surgery Introduction |
2 | Kulak Burun Boğaz Anatomisi | Fundamentals of Ear, Nose and Throat & Head-Neck Surgery Page: 13-32 |
3 | Kulak Burun Boğaz Muayenesi | Fundamentals of Ear, Nose and Throat & Head-Neck Surgery Page: 33-34 |
4 | Aurikula Ve Dış Kulak Yolu Hastalıkları | Fundamentals of Ear, Nose and Throat & Head-Neck Surgery Page: 53-62 |
5 | Orta Kulak Hastalıkları I | Fundamentals of Ear, Nose and Throat & Head-Neck Surgery Page: 65-71 |
6 | Orta Kulak Hastalıkları II | Fundamentals of Ear, Nose and Throat & Head-Neck Surgery Page: 72-100 |
7 | Östaki Borusu Disfonksiyonu | Fundamentals of Ear, Nose and Throat & Head-Neck Surgery Page: 63-64 |
8 | Ara Sınav | |
9 | İç Kulak Hastalıkları I: Sensörinöral İşitme Kayıpları | Fundamentals of Ear, Nose and Throat & Head-Neck Surgery Page: 127-135 |
10 | İç Kulak Hastalıkları II: Retrokoklear Patolojiler | Fundamentals of Ear, Nose and Throat & Head-Neck Surgery Page: 121-126 |
11 | İç Kulak Hastalıkları III: Vestibüler Sistem Patolojileri | Fundamentals of Ear, Nose and Throat & Head-Neck Surgery Page: 114-120 |
12 | Tinnitus | Fundamentals of Ear, Nose and Throat & Head-Neck Surgery Page: 110-113 |
13 | Burun ve Paranasal Sinüs Hastalıkları | Fundamentals of Ear, Nose and Throat & Head-Neck Surgery Page: 160-200 |
14 | Farinks ve Oral Kavite Hastalıkları | Fundamentals of Ear, Nose and Throat & Head-Neck Surgery Page: 235-265 |
15 | Larinks Hastalıkları | Fundamentals of Ear, Nose and Throat & Head-Neck Surgery Page: 301-310 |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Fundamentals of Ear, Nose and Throat & Head-Neck Surgery By: S. K. De. [S.l.] : The New Book Stall. 2020 |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 7 | 7 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 100 |