AKTS - Ses ve Nefes Kullanımı
Ses ve Nefes Kullanımı (AUDY110) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ses ve Nefes Kullanımı | AUDY110 | 2. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı temel akustik ve fonetik kavramları ile ses ve nefes kullanımında rolü ile ilgili bilginin kazandırılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İletişim bilgisi, fonetik, dil gelişim kuralları, ses ve konuşma organizasyonu, vokaller, konstantların kullamları, nefes kullanımı, rezonans, profesyonel ses kullanımı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fonetik'e Giriş | Introducing Phonetic Science Tüm yönleriyle Dil ve Konuşma Bozukluklarında Değerlendirme |
2 | Artikülatori Fonetik: Konuşma Organları ve İşlevi | The Sounds of Language: An Introduction to Phonetics and Phonology Tüm Yönleriyle Dil ve Konuşma Bozukluklarında Değerlendirme |
3 | Artikülatori Fonetik: IPA ve Çevrimyazı | The Sounds of Language: An Introduction to Phonetics and Phonology |
4 | Artikülatori Fonetik: Çeşitli Dillerdeki Ünsüzler - Sesbirim ve Sesbirimcikler | Introducing Phonetic Science |
5 | Artikülatori Fonetik: Çeşitli Dillerdeki Ünlüler - Sesbirim ve Sesbirimcikler | Introducing Phonetic Science |
6 | Akustik Fonetik: Genel Kavramlar ve PRAAT | The Sounds of Language: An Introduction to Phonetics and Phonology |
7 | Akustik Fonetik: Seslerin Akustik Özellikleri - Ünlülerde Formatlar ve Süre | The Sounds of Language: An Introduction to Phonetics and Phonology |
8 | Ara Sınav | |
9 | Akustik Fonetik: Seslerin Akustik Özellikleri - Ünsüzler; Durak, Geniz, Sürtünmeliler | Acoustic and Auditory Phonetics |
10 | Akustik Fonetik: Seslerin Akustik Özellikleri - Ünsüzler; Durak-Sürtünmeliler, Daralmalılar | Acoustic and Auditory Phonetics |
11 | İşitsel Fonetik: Ünlüler ve Ünsüzleri Algılama | Acoustic and Auditory Phonetics |
12 | İşitsel Fonetik: Bağlam Etkisi ve Ulamsal Algılama | Acoustic and Auditory Phonetics |
13 | Klinik Fonetik: Genel Kavramlar ve CLAN-CHILDES | Clinical Phonetics |
14 | Forensik Fonetik: Genel Kavramlar | Clinical Phonetics |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Şenkal, Ö. A. & Çiyiltepe, M. M. (2023) Tüm yönleriyle dil ve konuşma bozukluklarında değerlendirme. Ankara, Akademisyen Kitabevi |
---|---|
2. Ashby, M., & Maidment, J. (2005). Introducing phonetic science. Cambridge University Press | |
3. Zsiga, E. C. (2012). The sounds of language: An introduction to phonetics and phonology. John Wiley & Sons. | |
4. Johnson, K. (2011). Acoustic and auditory phonetics. John Wiley & Sons. | |
5. Shriberg, L. D., Kent, R. D., & Munson, B. (2012). Clinical phonetics. Boston, MA: Allyn & Bacon. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 11 | 22 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 125 |