AKTS - Deneysel Odyoloji
Deneysel Odyoloji (AUDY413) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Deneysel Odyoloji | AUDY413 | 7. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin deneysel odyoloji alanındaki araştırma yöntemleri, işitsel sistemin nörofizyolojik temelleri, işitsel cihazların deneysel tasarımı ve yapay zekâ uygulamaları hakkında bilgi edinmelerini ve etik kurallar çerçevesinde deneysel protokoller tasarlamalarını amaçlamaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Deneysel odyolojiye giriş, hayvan modelleri (işitsel ve vestibüler sistem), işitme cihazları ve koklear implantlarda deneysel tasarım, davranışsal testler, ERP deneyleri, yapay zekâ uygulamaları ve deneysel protokol geliştirme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Deneysel Odyolojiye Giriş | The Mammalian Auditory Pathway: Neuroanatomy, Sayfa 1-6 |
| 2 | Hayvanların İşitsel-Vestibüler Sistemi | The Mammalian Auditory Pathway: Neuroanatomy, Sayfa: 253–284 |
| 3 | İşitme Biliminde Hayvan Modelleri | The Mammalian Auditory Pathway: Neuroanatomy Sayfa: 253–284 |
| 4 | Vestibüler Bilimde Hayvan Modelleri | The Mammalian Auditory Pathway: Neuroanatomy Sayfa: 253–284 |
| 5 | Hayvan Modellerinin Uygulamaları | The Mammalian Auditory Pathway: Neuroanatomy Sayfa: 253–284 |
| 6 | Ara Sınav | |
| 7 | İşitme Cihazlarında Deneysel Tasarım ve İnovasyon I | Hearing Aids Chapter 4, 5, 6 |
| 8 | İşitme Cihazlarında Deneysel Tasarım ve İnovasyon II | Hearing Aids Chapter 7, 11 |
| 9 | Koklear İmplantlarda Deneysel Tasarım ve İnovasyon | Cochlear Implants and Other Implantable Hearing Devices Chapter 3 - 4 |
| 10 | Odyolojik İşlemlemeye Yönelik Davranışsal Testler I | Auditory Evoked Potentials: Methods and Protocols Chapter 6 – 8 |
| 11 | Odyolojik İşlemlemeye Yönelik Davranışsal Testler II | Auditory Evoked Potentials: Methods and Protocols Chapter 9 |
| 12 | Odyolojide ERP Kullanımı | Auditory Evoked Potentials: Methods and Protocols Chapter 10 |
| 13 | ERP Deneylerinin Tasarımı | Auditory Evoked Potentials: Methods and Protocols Chapter 11 - 13 |
| 14 | İşitme Cihazlarında Yapay Zekâ Uygulamaları | Cochlear Implants and Other Implantable Hearing Devices Chapter 7 Sayfa: 145 - 167 |
| 15 | Yapay Zekânın Elektrofizyolojik Ölçümlerle Entegrasyonu | Cochlear Implants and Other Implantable Hearing Devices Chapter 7, Sayfa: 145 - 167 |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Webster et al. The Mammalian Auditory Pathway: Neuroanatomy |
|---|---|
| 2. Salvi & Blanc (2021). Auditory Evoked Potentials: Methods and Protocols | |
| 3. Popelka, Gerald R., Brian C. J. Moore, Richard R. Fay, and Arthur N. Popper, eds. Hearing Aids. Springer, 2016. | |
| 4. Ruckenstein (2020) Cochlear Implants and Other Implantable Hearing Devices, 2nd edition, Plural publishing |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
| 3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
| 4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
| 5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
| 6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
| 7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
| 8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
| 9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 16 | 2 | 32 |
| Derse Özgü Staj | 1 | 8 | 8 |
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 8 | 8 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 8 | 8 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 96 | ||
