AKTS - Deneysel Odyoloji

Deneysel Odyoloji (AUDY413) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Deneysel Odyoloji AUDY413 7. Dönem 2 2 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Berkay Arslan
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin deneysel odyoloji alanındaki araştırma yöntemleri, işitsel sistemin nörofizyolojik temelleri, işitsel cihazların deneysel tasarımı ve yapay zekâ uygulamaları hakkında bilgi edinmelerini ve etik kurallar çerçevesinde deneysel protokoller tasarlamalarını amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İşitsel araştırmalarda kullanılan deneysel metodolojileri tanımlar ve değerlendirir.
  • ERP verilerini yorumlar ve işitsel algı ile bilişsel süreçleri analiz eder.
  • İşitme cihazı ve koklear implant tasarım ilkelerini karşılaştırır.
  • İnsan ve hayvan deneyleri için etik değerlendirme yapar.
  • Odyolojik tanı ve rehabilitasyonda yapay zekânın rolünü açıklar.
  • İşitsel işlev veya işitsel cihaz testine yönelik temel deneysel bir protokol tasarlar.
Dersin İçeriği Deneysel odyolojiye giriş, hayvan modelleri (işitsel ve vestibüler sistem), işitme cihazları ve koklear implantlarda deneysel tasarım, davranışsal testler, ERP deneyleri, yapay zekâ uygulamaları ve deneysel protokol geliştirme.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Deneysel Odyolojiye Giriş The Mammalian Auditory Pathway: Neuroanatomy, Sayfa 1-6
2 Hayvanların İşitsel-Vestibüler Sistemi The Mammalian Auditory Pathway: Neuroanatomy, Sayfa: 253–284
3 İşitme Biliminde Hayvan Modelleri The Mammalian Auditory Pathway: Neuroanatomy Sayfa: 253–284
4 Vestibüler Bilimde Hayvan Modelleri The Mammalian Auditory Pathway: Neuroanatomy Sayfa: 253–284
5 Hayvan Modellerinin Uygulamaları The Mammalian Auditory Pathway: Neuroanatomy Sayfa: 253–284
6 Ara Sınav
7 İşitme Cihazlarında Deneysel Tasarım ve İnovasyon I Hearing Aids Chapter 4, 5, 6
8 İşitme Cihazlarında Deneysel Tasarım ve İnovasyon II Hearing Aids Chapter 7, 11
9 Koklear İmplantlarda Deneysel Tasarım ve İnovasyon Cochlear Implants and Other Implantable Hearing Devices Chapter 3 - 4
10 Odyolojik İşlemlemeye Yönelik Davranışsal Testler I Auditory Evoked Potentials: Methods and Protocols Chapter 6 – 8
11 Odyolojik İşlemlemeye Yönelik Davranışsal Testler II Auditory Evoked Potentials: Methods and Protocols Chapter 9
12 Odyolojide ERP Kullanımı Auditory Evoked Potentials: Methods and Protocols Chapter 10
13 ERP Deneylerinin Tasarımı Auditory Evoked Potentials: Methods and Protocols Chapter 11 - 13
14 İşitme Cihazlarında Yapay Zekâ Uygulamaları Cochlear Implants and Other Implantable Hearing Devices Chapter 7 Sayfa: 145 - 167
15 Yapay Zekânın Elektrofizyolojik Ölçümlerle Entegrasyonu Cochlear Implants and Other Implantable Hearing Devices Chapter 7, Sayfa: 145 - 167
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Webster et al. The Mammalian Auditory Pathway: Neuroanatomy
2. Salvi & Blanc (2021). Auditory Evoked Potentials: Methods and Protocols
3. Popelka, Gerald R., Brian C. J. Moore, Richard R. Fay, and Arthur N. Popper, eds. Hearing Aids. Springer, 2016.
4. Ruckenstein (2020) Cochlear Implants and Other Implantable Hearing Devices, 2nd edition, Plural publishing

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 50
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. X
9 Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama 16 2 32
Derse Özgü Staj 1 8 8
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 1 8 8
Sunum/Seminer Hazırlama 1 8 8
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 8 8
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 96