AKTS - İşitsel Rehabilitasyon Uygulamaları
İşitsel Rehabilitasyon Uygulamaları (AUDY414) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İşitsel Rehabilitasyon Uygulamaları | AUDY414 | 8. Dönem | 0 | 6 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, işitsel rehabilitasyon alanında pediatrik, yetişkin ve geriatrik bireylerde kullanılan güncel işitsel rehabilitasyon yaklaşımlarının kuramsal temelleri ile birlikte uygulamalı olarak öğrenilmesini ve uygulanmasını sağlamaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | İşitsel rehabilitasyonun tanımı, kapsamı ve önemi; farklı yaş gruplarındaki (bebek, çocuk, yetişkin, yaşlı) bireylerde işitsel rehabilitasyonun özel gereksinimleri; işitme cihazları, koklear implantlar ve diğer yardımcı cihazları kullanan bireylerde işitsel eğitimin desteklenmesi; konuşma-okuma-dil becerilerinin desteklenmesi; aile eğitimi ve danışmanlığı, multidisipliner yaklaşımın önemi ve uygulamalı vaka çalışmaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Uygulamalı Giriş: Klinik Form, Vaka Dosyası Oluşturma, Rehabilitasyon Planı Şablonu | Introduction to Aural Rehabilitation: Serving Children and Adults with Hearing Loss Chapter 1, Page: 3-65 |
| 2 | Gözlem ve Çeşitli Uygulamalar | Foundations of Aural Rehabilitation: Children, Adults, and Their Family Members Chapter: 4, Page: 99-119 |
| 3 | Gözlem ve Çeşitli Uygulamalar | Foundations of Aural Rehabilitation: Children, Adults, and Their Family Members Chapter: 5, Page: 119-153 |
| 4 | Gözlem ve Çeşitli Uygulamalar | Foundations of Aural Rehabilitation: Children, Adults, and Their Family Members Chapter: 6, Page: 153-185 |
| 5 | Gözlem ve Çeşitli Uygulamalar | Foundations of Aural Rehabilitation: Children, Adults, and Their Family Members Chapter: 8, Page: 135-161 |
| 6 | Gözlem ve Çeşitli Uygulamalar | Foundations of Aural Rehabilitation: Children, Adults, and Their Family Members Chapter: 7, Page: 185-203 |
| 7 | Ara Değerlendirme (Ödev/Rapor) | |
| 8 | Gözlem ve Çeşitli Uygulamalar | Introduction to Aural Rehabilitation: Serving Children and Adults with Hearing Loss Chapter: 2, Page: 135-161 |
| 9 | Gözlem ve Çeşitli Uygulamalar | Introduction to Aural Rehabilitation: Serving Children and Adults with Hearing Loss Chapter: 2, Page: 161-207 |
| 10 | Gözlem ve Çeşitli Uygulamalar | Introduction to Aural Rehabilitation: Serving Children and Adults with Hearing Loss Chapter: 3, Page: 207-247 |
| 11 | Gözlem ve Çeşitli Uygulamalar | Introduction to Aural Rehabilitation: Serving Children and Adults with Hearing Loss Chapter: 3, Page: 281-317 |
| 12 | Gözlem ve Çeşitli Uygulamalar | Introduction to Aural Rehabilitation: Serving Children and Adults with Hearing Loss Chapter: 4, Page: 391-415 |
| 13 | Vaka Gözlem ve Uygulama Sunumları I | |
| 14 | Vaka Gözlem ve Uygulama Sunumları II | |
| 15 | Genel Değerlendirme ve Geri Bildirim | |
| 16 | Final Sınavı (Uygulama Sınavı) |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Hull, R. H. (Ed.). (2019). Introduction to aural rehabilitation: Serving children and adults with hearing loss. Plural Publishing. |
|---|---|
| 2. Tye-Murray, N. (2022). Foundations of aural rehabilitation: Children, adults, and their family members (Vol. 1). Plural Publishing. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | 1 | 60 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
| 3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
| 4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
| 5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
| 6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
| 7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
| 8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
| 9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 14 | 6 | 84 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 1 | 15 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 109 | ||
