AKTS - İşitsel Rehabilitasyon Uygulamaları

İşitsel Rehabilitasyon Uygulamaları (AUDY414) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İşitsel Rehabilitasyon Uygulamaları AUDY414 8. Dönem 0 6 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, işitsel rehabilitasyon alanında pediatrik, yetişkin ve geriatrik bireylerde kullanılan güncel işitsel rehabilitasyon yaklaşımlarının kuramsal temelleri ile birlikte uygulamalı olarak öğrenilmesini ve uygulanmasını sağlamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pediatrik, erişkin ve geriatrik bireylerde işitsel rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt edebilir.
  • İşitsel rehabilitasyon sürecinde kullanılan değerlendirme araçlarını uygulayabilir ve yorumlayabilir.
  • Teknolojik destek sistemlerinin (koklear implant, işitme cihazı, FM sistemleri vb.) rehabilitasyon sürecine katkılarını açıklayabilir.
  • Yaşa özgü işitsel eğitim yaklaşımlarını planlayabilir ve uygulayabilir.
  • Aile merkezli ve çok disiplinli rehabilitasyon modellerini vaka bazlı planlayabilir.
Dersin İçeriği İşitsel rehabilitasyonun tanımı, kapsamı ve önemi; farklı yaş gruplarındaki (bebek, çocuk, yetişkin, yaşlı) bireylerde işitsel rehabilitasyonun özel gereksinimleri; işitme cihazları, koklear implantlar ve diğer yardımcı cihazları kullanan bireylerde işitsel eğitimin desteklenmesi; konuşma-okuma-dil becerilerinin desteklenmesi; aile eğitimi ve danışmanlığı, multidisipliner yaklaşımın önemi ve uygulamalı vaka çalışmaları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Uygulamalı Giriş: Klinik Form, Vaka Dosyası Oluşturma, Rehabilitasyon Planı Şablonu Introduction to Aural Rehabilitation: Serving Children and Adults with Hearing Loss Chapter 1, Page: 3-65
2 Gözlem ve Çeşitli Uygulamalar Foundations of Aural Rehabilitation: Children, Adults, and Their Family Members Chapter: 4, Page: 99-119
3 Gözlem ve Çeşitli Uygulamalar Foundations of Aural Rehabilitation: Children, Adults, and Their Family Members Chapter: 5, Page: 119-153
4 Gözlem ve Çeşitli Uygulamalar Foundations of Aural Rehabilitation: Children, Adults, and Their Family Members Chapter: 6, Page: 153-185
5 Gözlem ve Çeşitli Uygulamalar Foundations of Aural Rehabilitation: Children, Adults, and Their Family Members Chapter: 8, Page: 135-161
6 Gözlem ve Çeşitli Uygulamalar Foundations of Aural Rehabilitation: Children, Adults, and Their Family Members Chapter: 7, Page: 185-203
7 Ara Değerlendirme (Ödev/Rapor)
8 Gözlem ve Çeşitli Uygulamalar Introduction to Aural Rehabilitation: Serving Children and Adults with Hearing Loss Chapter: 2, Page: 135-161
9 Gözlem ve Çeşitli Uygulamalar Introduction to Aural Rehabilitation: Serving Children and Adults with Hearing Loss Chapter: 2, Page: 161-207
10 Gözlem ve Çeşitli Uygulamalar Introduction to Aural Rehabilitation: Serving Children and Adults with Hearing Loss Chapter: 3, Page: 207-247
11 Gözlem ve Çeşitli Uygulamalar Introduction to Aural Rehabilitation: Serving Children and Adults with Hearing Loss Chapter: 3, Page: 281-317
12 Gözlem ve Çeşitli Uygulamalar Introduction to Aural Rehabilitation: Serving Children and Adults with Hearing Loss Chapter: 4, Page: 391-415
13 Vaka Gözlem ve Uygulama Sunumları I
14 Vaka Gözlem ve Uygulama Sunumları II
15 Genel Değerlendirme ve Geri Bildirim
16 Final Sınavı (Uygulama Sınavı)

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Hull, R. H. (Ed.). (2019). Introduction to aural rehabilitation: Serving children and adults with hearing loss. Plural Publishing.
2. Tye-Murray, N. (2022). Foundations of aural rehabilitation: Children, adults, and their family members (Vol. 1). Plural Publishing.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj 1 60
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. X
9 Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama 14 6 84
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 1 15
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 109