AKTS - Birey, Toplum ve Devlet İlişkileri
Birey, Toplum ve Devlet İlişkileri (KMH514) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Birey, Toplum ve Devlet İlişkileri | KMH514 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | İnsanlık tarihini oluşturan büyük fikir adamlarının ve dinlerin birey,toplum ve Devlet üzerine kuramsal bilgilerini anlatarak aydınlatma. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Birey, toplum ve devlet varlığının oluşumu ve tarihsel süreçteki varlığını serimleme ve irdeleme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders-Çalıştay’ın öğretim elemanı anlatısı. | Şahin Yenişehirlioğlu Birey-Toplum-Devlet İlişkileri, 1995 |
| 2 | Aynı anlatıya devam. | Şahin Yenişehirlioğlu Birey-Toplum-Devlet İlişkileri, 1995 |
| 3 | Aynı anlatıya devam. | Şahin Yenişehirlioğlu Birey-Toplum-Devlet İlişkileri, 1995 |
| 4 | Aynı anlatıya devam. | Şahin Yenişehirlioğlu Birey-Toplum-Devlet İlişkileri, 1995 |
| 5 | Öğrenci sunusu: İnsan Varlığı ve Özgürlük. | Şahin Yenişehirlioğlu Birey-Toplum-Devlet İlişkileri, 1995 |
| 6 | Devam | Platon: Devlet,Yasalar ve diğerleri; Aristoteles: Politeia |
| 7 | Değerlendirme; Konu üzerinde görüşleri sunarak tartışma. Bilgiyi açma. | Platon: Devlet,Yasalar ve diğerleri; Aristoteles: Politeia |
| 8 | Öğrenci sunusu: Tarih’te Özgürlük.Efendi-Köle Diyalektiği. | Platon: Devlet,Yasalar ve diğerleri; Aristoteles: Politeia |
| 9 | Devam | Platon: Devlet,Yasalar ve diğerleri; Aristoteles: Politeia |
| 10 | Ara sınavı: Ödev teslimi. | Platon: Devlet,Yasalar ve diğerleri; Aristoteles: Politeia |
| 11 | İkinci çalıştay sunusuna devam. | J.J.Rousseau: Toplumsal Sözleşme; Montesquieu: Yasaların Ruhu. |
| 12 | Değerlendirme; Konu üzerinde görüşleri sunarak tartışma. Bilgiyi açma. | J.J.Rousseau: Toplumsal Sözleşme; Montesquieu: Yasaların Ruhu. |
| 13 | Öğrenci sunusu: Toplumsal Ahlâk-Modern Devlet. | J.J.Rousseau: Toplumsal Sözleşme; Montesquieu: Yasaların Ruhu. |
| 14 | Devam | J.J.Rousseau: Toplumsal Sözleşme; Montesquieu: Yasaların Ruhu. |
| 15 | Değerlendirme; Konu üzerinde görüşleri sunarak tartışma. Bilgiyi açma. Genel Değerlendirme. | Şahin Yenişehirlioğlu Birey-Toplum-Devlet İlişkileri, 1995 |
| 16 | Genel Sınav: Dosya halinde yazılı ödevler. |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Şahin Yenişehirlioğlu Birey-Toplum-Devlet İlişkileri, 1995 |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Platon;Devlet,Yasalar ve diğerleri.Aristoteles;Politeia.J.J.Rousseau; Toplumsal Sözleşme.Montesquieu;Yasaların Ruhu.Kant;Saf Aklın Eleştirisi,Pratik Aklın Eleştirisi,Gelenekler ve Görenekler Metafiziği.Hegel; Hukuk Felsefesinin Temel İlkeleri. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 5 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 10 |
| Sunum | 3 | 5 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 7 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Hukuk sisteminin temel kavramlarını anlama, açıklama ve kullanma yeteneğini geliştirir | X | ||||
| 2 | Hukuki uyuşmazlıkları analiz etmek, kurmak ve çözümlemek için gerekli özellik ve yeterlilikleri kazandırır | X | ||||
| 3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkı sağlar | X | ||||
| 4 | Kamu hukuku alanının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlatır | X | ||||
| 5 | Kamu hukuku alanının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlatır | X | ||||
| 6 | Hukukun modern metotlarını ve ayırımlarını anlama yeteneğini geliştirir | X | ||||
| 7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yönünün gelişimini sağlar | X | ||||
| 8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olmaya katkı sağlar | X | ||||
| 9 | Sosyal sorumluluk ve hukuki etik edinmeyi sağlar | X | ||||
| 10 | Öğrencinin kendisini ve bulunduğu kurumu ifade etmesi için gerekli iletişim kurma yeteneğini kazandırır | X | ||||
| 11 | Kaliteli bir bilinç sahibi olmaya katkı sağlar | X | ||||
| 12 | Hukuki bilgisini ve yeteneğini teori veya pratiğin temel ilkeleri alanlarının en az birinde etkili şekilde kullanmasını sağlar | X | ||||
| 13 | Akademik ve etik kurallara uygun olarak yazılı ve sözlü sunum yapma becerisi kazandırır | X | ||||
| 14 | Hukuki problemlerin çözümünde enformasyon teknolojilerini kullanma becerisi kazandırır | X | ||||
| 15 | Hukuk terminolojisi ve yabancı dil bilgisini geliştirmeyi sağlar | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 4 | 20 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 4 | 4 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 132 | ||
