AKTS - Popüler Edebiyat

Popüler Edebiyat (ELIT629) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Popüler Edebiyat ELIT629 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı Popüler Edebiyat ve özelliklerini bilim kurgu, fantezi, gotik, korku ve romans türlerinden önemli yazarların seçilmiş örneklerini inceleyerek bilgi vermektir. Bu bağlamda ders elemanı tarafından popüler edebiyat ile ilgili yazılmış makaleler de incelenecektir. Dersi tamamlamış öğrencilerin popüler edebiyat ve özellikleri konusunda bahsedilen türlerde inceleme yaparak bilgilerini geliştirmesi beklenmektedir. Aynı zamanda öğrencilerin derste inceledikleri eserleri, deneyimleri ve güncel konular ile de birleştirmesi ve analiz etmesi beklenmektedir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • popüler edebiyatın genel özelliklerini bilir ve tanımlayabilir,
  • seçilmiş eserlerde popüler edebiyat özelliklerini inceleyebilir ve anlayabilir,
  • seçilmiş eserleri form, stil ve anlam açısından tartışabilir.
Dersin İçeriği Popüler edebiyat metinleri incelemesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, Oryantasyon, Kurallar ve Yönetmelikler Araştırma
2 Popüler Edebiyatın özellikleri ve gelişimi Araştırma
3 Bilim Kurgu Araştırma
4 Bilim Kurgu türünde seçilmiş eserin incelenmesi Analysis of a selected work of science fiction
5 Bilim Kurgu türünde seçilmiş eserin incelenmesi Bilim Kurgu türünde seçilmiş eserin incelenmesi
6 Fantezi Araştırma
7 Fantezi türünde seçilmiş eserin incelenmesi Fantezi türünde seçilmiş eserin incelenmesi
8 Ara Sınav
9 Gotik Araştırma
10 Gotik türünde seçilmiş eserin incelenmesi Gotik türünde seçilmiş eserin incelenmesi
11 Korku Türü Araştırma
12 Korku türünde seçilmiş eserin incelenmesi Korku türünde seçilmiş eserin incelenmesi
13 Romans Araştırma
14 Romans türünde seçilmiş eserin incelenmesi Romans türünde seçilmiş eserin incelenmesi
15 Genel tekrar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Bob Ashley. The Study of Popular Fiction: A Source Book.
2. John Cawelti. Adventure, Mystery, Romance: Formula Stories as Art and Popular Fiction.
3. Rosemary Herbert. The Oxford Companion to Crime and Mystery.
4. Christopher Pawling. Popular Fiction and Social Change.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 20
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 126