Temsil (ELIT633) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Temsil ELIT633 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı dört ana tür olan roman, kısa hikaye, drama ve şiirde seçilmiş tema ve konuların temsillerini incelemektedir. Bu bağlamda öğrencilerin ana tema ve konuları seçilen eserlerde nasıl temsil edildiğini incelemesi ve karşılaştırma yapması beklenmektedir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • ana türler olan roman, kısa hikaye, drama ve şiirde tema ve konuların nasıl temsil edildiğini tanımlayabilir ve ilişkilendirebilir,
  • belirli türlerde seçilmiş eserlerde tema ve konuların nasıl temsil edildiğini inceleyebilir ve anlayabilir,
  • eserleri tema ve konuların temsil edilme açısından karşılaştırabilir,
  • seçilmiş eserleri form, stil ve anlam açısından tartışabilir.
Dersin İçeriği Edebiyatta farklı tür, konu ve izleklerin temsili.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Temsil nedir? Araştırma
3 Roman türünde seçilmiş tema ve konuların temsili Araştırma
4 Roman türünde eser incelenmesi Roman türünde eser incelenmesi
5 Roman türünde eser incelenmesi Roman türünde eser incelenmesi
6 Kısa Hikaye türünde seçilmiş tema ve konuların temsili Kısa Hikaye türünde seçilmiş tema ve konuların temsili
7 Kısa Hikaye türünde eser incelenmesi Kısa Hikaye türünde eser incelenmesi
8 Kısa Hikaye türünde eser incelenmesi Kısa Hikaye türünde eser incelenmesi
9 Ara Sınav
10 Drama türünde seçilmiş tema ve konuların temsili Drama türünde seçilmiş tema ve konuların temsili
11 Drama türünde eser incelenmesi Drama türünde eser incelenmesi
12 Drama türünde eser incelenmesi Drama türünde eser incelenmesi
13 Şiir türünde seçilmiş tema ve konuların temsili Şiir türünde seçilmiş tema ve konuların temsili
14 Şiir türünde eser incelenmesi Şiir türünde eser incelenmesi
15 Genel tekrar
16 Final sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. The Norton Anthology of English Literature (9th edition).
Diğer Kaynaklar 2. Worlds of Fiction Rubenstein and Larson, New York : Macmillan Publishing Company, 1993.
3. Kettle, Arnold. An Introduction to the English Novel.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 3 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 3 9 27
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 128