AKTS - 20. Yüzyıl Şiiri

20. Yüzyıl Şiiri (ELIT622) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
20. Yüzyıl Şiiri ELIT622 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı 20 yy. İngiliz şiirini, özellikle 19. yy. Romantik ve Viktorya dönemi şiirine ve dönemine tepki olarak ve yeni bir dünyayı ve kültürü temsil etme açısından önemli örnekler üzerinden (T. S. Eliot'ı öne çıkararak) incelemek.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Modern İngiliz Şiirindeki başlıca eğilimler ve gelişmeler hakkında kapsamlı ve ileri düzeyde bilgi edinmişlerdir,
  • modern İngiliz Şiiri ile yazıldığı bağlam arasındaki karmaşık ve çok yönlü ilişkiyi kavrarlar,
  • şiirleri ayrıntılı ve sağlam bir biçimde inceleme becerilerini geliştirmişlerdir.
Dersin İçeriği 20. yüzyıl İngiliz şiiri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Şiir nedir? Öğrenciler tanımlar getirecekler.
2 1900-1950 dönemi sosyo-politik ve kültürel gelişimine giriş Norton Anthology II 20. Yüzyıla Giriş
3 Ödev olarak verilen makalelerin tartışması Thomas Hardy
4 Thomas Hardy Öğrenci sunumu
5 G. H. Hopkins, D. H. Lawrence Öğrenci sunumu
6 Savaş Şiirleri Öğrenci Sunumu
7 Yeats: Romantik (Erken) Şiirler Öğrenci Sunumu
8 Yeats: Modern (Geç) Şiirler Öğrenci Sunumu
9 T. S. Eliot ve Modernism, Kısa Şiirler ve Çorak Ülke İki ayrı öğrenci sunumu
10 Auden, realizme dönüş, Stevie Smith Öğrenci Sunumu
11 Dylan Thomas ve Yeni Romantizm Öğrenci Sunumu
12 Philip Larkin, Modernizme Tepki Öğrenci Sunumu
13 Ted Hughes ve Yeni Şiir Öğrenci Sunumu
14 Sylvia Plath, itiraf modu Öğrenci Sunumu
15 Öğrenci Sunumu Genel Tekrar
16 Final

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Öğretim üyesi tarafından uzun ve kapsamlı bir bibliyografya verilmiştir.
Ders Kitabı 2. Bradbury, Malcolm. The Social Context of Modern English Literature (1971)
3. Perkins, David. A History of Modern Poetry. From the 1890 to the High Modernist Mode (1987)

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 20
Sunum 1 30
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 3 45
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 10 10
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Toplam İş Yükü 130