AKTS - 20. Yüzyıl Şiiri
20. Yüzyıl Şiiri (ELIT622) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
20. Yüzyıl Şiiri | ELIT622 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | 20 yy. İngiliz şiirini, özellikle 19. yy. Romantik ve Viktorya dönemi şiirine ve dönemine tepki olarak ve yeni bir dünyayı ve kültürü temsil etme açısından önemli örnekler üzerinden (T. S. Eliot'ı öne çıkararak) incelemek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | 20. yüzyıl İngiliz şiiri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Şiir nedir? | Öğrenciler tanımlar getirecekler. |
2 | 1900-1950 dönemi sosyo-politik ve kültürel gelişimine giriş | Norton Anthology II 20. Yüzyıla Giriş |
3 | Ödev olarak verilen makalelerin tartışması | Thomas Hardy |
4 | Thomas Hardy | Öğrenci sunumu |
5 | G. H. Hopkins, D. H. Lawrence | Öğrenci sunumu |
6 | Savaş Şiirleri | Öğrenci Sunumu |
7 | Yeats: Romantik (Erken) Şiirler | Öğrenci Sunumu |
8 | Yeats: Modern (Geç) Şiirler | Öğrenci Sunumu |
9 | T. S. Eliot ve Modernism, Kısa Şiirler ve Çorak Ülke | İki ayrı öğrenci sunumu |
10 | Auden, realizme dönüş, Stevie Smith | Öğrenci Sunumu |
11 | Dylan Thomas ve Yeni Romantizm | Öğrenci Sunumu |
12 | Philip Larkin, Modernizme Tepki | Öğrenci Sunumu |
13 | Ted Hughes ve Yeni Şiir | Öğrenci Sunumu |
14 | Sylvia Plath, itiraf modu | Öğrenci Sunumu |
15 | Öğrenci Sunumu | Genel Tekrar |
16 | Final |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Öğretim üyesi tarafından uzun ve kapsamlı bir bibliyografya verilmiştir. |
---|---|
Ders Kitabı | 2. Bradbury, Malcolm. The Social Context of Modern English Literature (1971) |
3. Perkins, David. A History of Modern Poetry. From the 1890 to the High Modernist Mode (1987) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinir. | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | X | ||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | X | ||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | X | ||||
13 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 130 |