AKTS - Özel Konular:Şiir

Özel Konular:Şiir (ELIT624) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Özel Konular:Şiir ELIT624 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic Staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders, farklı konuları içeren İngiliz şiirlerinin analizini yapmayı amaçlamaktadır. Bu konular arasında, ölüm, "carpe diem", ölümsüzlük, aşk, masumiyet ve deneyim, zaman ve değişim, evlilik, vatanseverlik, doğa ve kır yaşamı, endüstrileşme ve şehir, savaş konuları sayılabilir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • farklı dönemlerde yazılmış İngiliz şiirlerinde işlenen belirli temalar hakkında bilgi kazanırlar,
  • seçilmiş temalar doğrultusunda farklı dönemlerde üretilen şiirleri okuma, kavrama ve inceleme yeteneklerini geliştirirler.
Dersin İçeriği İngiliz şiir incelemesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Genel Giriş The Norton Anthology of English Literature
2 Şiirde ölüm teması Öğretim elemanı tarafından seçilen şiirlerin incelenmesi ve kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması
3 Şiirde "carpe diem" teması Öğretim elemanı tarafından seçilen şiirlerin incelenmesi ve kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması
4 Şiirde ölümsüzlük teması Öğretim elemanı tarafından seçilen şiirlerin incelenmesi ve kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması
5 Şiirde aşk teması Öğretim elemanı tarafından seçilen şiirlerin incelenmesi ve kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması
6 Şiirde masumiyet ve tecrübe temaları Öğretim elemanı tarafından seçilen şiirlerin incelenmesi ve kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması
7 Şiirde zaman ve değişim temaları Öğretim elemanı tarafından seçilen şiirlerin incelenmesi ve kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması
8 Ara sınav
9 Şiirde vatanseverlik teması Öğretim elemanı tarafından seçilen şiirlerin incelenmesi ve kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması
10 Şiirde doğa ve kır yaşamı temaları Öğretim elemanı tarafından seçilen şiirlerin incelenmesi ve kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması
11 Şiirde endüstrileşme ve şehir Öğretim elemanı tarafından seçilen şiirlerin incelenmesi ve kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması
12 Şiirde savaş teması Öğretim elemanı tarafından seçilen şiirlerin incelenmesi ve kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Genel tekrar
16 Final sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Abrams, M.H. (gen.ed.)The Norton Anthology of English Literature. 6th ed.New York. London: W.W.Norton&Company, 1993.Volume I& II.
2. Glancy, Ruth. Thematic Guide to British Poetry. London: Greenwood Press. 2002.
3. Perrine, Laurence. Sound and Sense: An Introduction to Poetry. New York, Burlingame: Harcourt, Brace and Company. 1956.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 30
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 125