Yeterlik (ELIT690) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Yeterlik ELIT690 0 0 0 0 30
Ön Koşul Ders(ler)i
Doktora programı derslerini başarıyla tamamlamış olmak
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Akademik danışman (Akademic advisor)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin doktora yeterlik sınavına hazırlanmalarına yardım etmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • literatür taraması yapar,
  • alanıyla ilgili topladığı verileri yorumlar ve değerlendirir.
Dersin İçeriği Doktora programı öğrencilerinin üzerinde çalıştıkları disipline hakimiyetlerini ölçmek için uygulanan bir sınav.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yeterlik sınavı için genel bilgilendirme
2 Literatür taraması ve gerekli çalışmalar
3 Literatür taraması ve gerekli çalışmalar
4 Literatür taraması ve gerekli çalışmalar
5 Literatür taraması ve gerekli çalışmalar
6 Literatür taraması ve gerekli çalışmalar
7 Literatür taraması ve gerekli çalışmalar
8 Literatür taraması ve gerekli çalışmalar
9 Literatür taraması ve gerekli çalışmalar
10 Literatür taraması ve gerekli çalışmalar
11 Literatür taraması ve gerekli çalışmalar
12 Literatür taraması ve gerekli çalışmalar
13 Literatür taraması ve gerekli çalışmalar
14 Literatür taraması ve gerekli çalışmalar
15 Literatür taraması ve gerekli çalışmalar
16 Yeterlik sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. The Norton Anthology of English Literature
2. Ronald Carter, John McRae. The Routledge History of Literature in English
3. Anthony Burgess. English Literature: A Survey for Students
4. David Daiches. A Critical History of English Literature
5. Harry Blamires. A Guide to Twentieth Century Literature in English
6. Malcolm Bradbury. The Social Context of Modern English Literature
7. J.A Cuddon. The Penguin Dictionary of Literary Terms and Literary Theory
8. M.H. Abrams. A Glossary of Literary Terms
9. Edmund Wilson, Alvin Goldfarb. Living Theatre
10. Marjorie Garber. Shakespeare, After All
11. Richard Ellmann. Modern Poems : An Introduction to Poetry
12. Michael Schmidt, Grevel Lindop. British Poetry since 1960
13. Walter Allen. The English Novel
14. Brian McHale. Postmodernist Fiction
15. John Storey. What is Cultural Studies?: A Reader

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 100
Toplam 1 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 45 720
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 100 100
Toplam İş Yükü 820