Neden Halkla İlişkiler ve Reklamcılık okumalıyım?

Küresel olarak artan rekabet sonucunda firmaların hedef kitleleri ile iletişim kurmaları kaçınılmaz olmuştur. Sektör farkı olmaksızın bütün firmalar veya kurum/kuruluşlar kurumsal itibarlarını sürdürmek, marka değerlerini arttırmak ve günümüzde önemi gittikçe artan sosyal sorumluluk faaliyetlerinde bulunmak amacıyla halkla ilişkiler faaliyetlerini sürdürmektedirler. Bunun yanısıra hem kurumsal, hem ürün reklamları ile de ürettikleri ürün/hizmetlere talep yaratmaya ve farkındalık yaratmaya çalışmaktadırlar. Tüm bu nedenlerden dolayı rekabet oldukça sektörde halkla ilişkiler ve reklamcılık mezunlarına sürekli ihtiyaç duyulacaktır.

Sizi diğer üniversitelerin Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümlerinden ayıran farklar nelerdir?

Atılım Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümünün eğitim dili İngilizce’dir. Özellikle küreselleşen ve dijitalleşen dünyada İngilizce diliyle eğitim almış olmak hiç şüphesiz mezun öğrencilerimiz için çok büyük bir avantajdır. Ayrıca 3. dönemlerinden itibaren öğrencilerimize seçmeli ders alma şansı sunarak, öğrencilerin halkla ilişkiler, reklam tasarımı veya reklam yönetimi gibi ilgi alanları doğrultusunda onlara uzmanlaşma şansı sunmaktayız. Kendi alanında tecrübeli ve sektörde aktif olarak çalışan iş insanları ile öğrencileri bir araya getirerek, sadece teorik değil, pratik olarak da mesleklerini öğrenmelerine olanak sağlıyoruz.

Ortak Eğitim Uygulaması nedir?

Ortak Eğitim Uygulaması öğrenci iken sektör deneyimi kazanma fırsatı yaratan bir işbirliği programıdır. Eğitim ile iş yaşamını birleştiren ve bu sayede akademik bilginin yanı sıra iş deneyimi olan bireyler yetiştirmeyi hedefleyen bir eğitim modelidir. Amerika’da başlayan ve Dünya’ya yaygınlaşan bu model değişik formatlarda bugün Avrupa ve Uzak Doğu dahil birçok ülkede yaygın olarak kullanılmaktadır. Ortak Eğitim modelinin amacı, iş dünyası ve eğitim hayatını entegre etmektir. Bu sayede üniversitede verilen kuramsal bilgiyi iş dünyasındaki uygulama ile birleştirerek hem kuramsal temele hem de uygulamaya hâkim mezunlar yetiştirmektir. Uygulama gerekliliklerini yerine getiren öğrenciler, 6. yarıyıldan itibaren 6,5-7 ay süreyle sektörde anlaşmalı firmalarda çalışma fırsatı yakalayabilmektedirler.

Bölümünüzün fiziki eğitim ortamı nasıl?

Bölümümüz, alana yönelik eğitim süreçlerinin kesintisiz ve sektörle paralel bir yapıda yürütülmesine uygun fiziki koşullara sahiptir. Atılım Haber gazetesinin hazırlandığı bir gazete ve reklam atölyemiz, tasarım derslerinin işlendiği iki bilgisayar laboratuvarımız bulunmaktadır.

Bursluluk oranlarınız ve kontenjanlarınız nasıl?

Bölümümüze 2019-2020 öğretim yılında merkezi yerleştirilme ile 40 lisans öğrencisi alınacaktır. 4 öğrenciye %100 burs, 22 öğrenciye %75 burs, 14 öğrenciye ise %50 burs imkânı tanınacaktır.

Bölümünüzün staj imkanları nasıl?

Gerek özel gerek kamu sektöründe çeşitli firmalarda öğrencilerimiz kurumsal iletişim, satış, halkla ilişkiler, müşteri ilişkileri yönetimi, reklam tasarımı veya pazarlama birimlerinde staj yapabilmektedir.

Öğrencilerimizin staj süreci koordinatör öğretim elemanı tarafından denetlenmektedir.

Erasmus ile yurtdışında eğitim alabilir miyim?

Bölümümüzün yurt dışında çeşitli üniversiteler ile anlaşması bulunmaktadır. İspanya, Fransa, Finlandiya veya Hollanda’da anlaşmalı üniversitelerimize giderek bir dönemlik eğitimlerini orada alabilirler.

Mezun öğrenciler nerelerde çalışabilirler?

Atılım Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümünden mezun olan öğrencilerimiz ulusal ve uluslararası düzeyde; otomotiv, bankacılık finans, sağlık, medya, turizm ve eğitim gibi çeşitli sektörlerde çalışabilirler. Mezunlarımız ayrıca kamu sektöründeki çeşitli kurum ve kuruluşlarda görev yapabilirler.

Öğrencileriniz ile mezuniyet sonrası iletişiminiz nasıl?

Bölümümüzden mezun olan öğrencilerimizle, hem üniversitemizin Mezunlar Derneği aracılığı ile hem de birebir iletişimimizi devam ettirmeye özen göstermekteyiz. Kendilerinin hem kariyer ilerleyişleri hakkında bilgi alıyor, hem de bölümümüze sektörden iletilen eleman arayışlarını mezunlarımız ile paylaşarak kendilerine istihdam konusunda destekliyoruz. Ayrıca çeşitli etkinlikler ile öğrencilerimiz ile mezunlarımızı bir araya getirerek aralarında bir iletişim ağı oluşmasını koordine ediyoruz.

Yurtdışında çalışan mezununuz var mı?

Hem yurtdışında, hem de yurtdışı menşeli olup ülkemizde faaliyet gösteren firmalarda çalışan mezunlarımız bulunmaktadır.

 



App\Page Object ( [scoped:protected] => Array ( [0] => site_id ) [parentColumn:protected] => parent_id [leftColumn:protected] => lft [rightColumn:protected] => rgt [depthColumn:protected] => depth [orderColumn:protected] => [guarded:protected] => Array ( [0] => id [1] => parent_id [2] => lft [3] => rgt [4] => depth ) [connection:protected] => mysql [table:protected] => [primaryKey:protected] => id [keyType:protected] => int [incrementing] => 1 [with:protected] => Array ( ) [withCount:protected] => Array ( ) [perPage:protected] => 15 [exists] => 1 [wasRecentlyCreated] => [attributes:protected] => Array ( [id] => 4705 [title_tr] => Sıkça Sorulan Sorular [title_en] => [title_ru] => [title_ar] => [content_tr] => stdClass Object ( [type] => ckeditor [content] =>

Neden Halkla İlişkiler ve Reklamcılık okumalıyım?

Küresel olarak artan rekabet sonucunda firmaların hedef kitleleri ile iletişim kurmaları kaçınılmaz olmuştur. Sektör farkı olmaksızın bütün firmalar veya kurum/kuruluşlar kurumsal itibarlarını sürdürmek, marka değerlerini arttırmak ve günümüzde önemi gittikçe artan sosyal sorumluluk faaliyetlerinde bulunmak amacıyla halkla ilişkiler faaliyetlerini sürdürmektedirler. Bunun yanısıra hem kurumsal, hem ürün reklamları ile de ürettikleri ürün/hizmetlere talep yaratmaya ve farkındalık yaratmaya çalışmaktadırlar. Tüm bu nedenlerden dolayı rekabet oldukça sektörde halkla ilişkiler ve reklamcılık mezunlarına sürekli ihtiyaç duyulacaktır.

Sizi diğer üniversitelerin Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümlerinden ayıran farklar nelerdir?

Atılım Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümünün eğitim dili İngilizce’dir. Özellikle küreselleşen ve dijitalleşen dünyada İngilizce diliyle eğitim almış olmak hiç şüphesiz mezun öğrencilerimiz için çok büyük bir avantajdır. Ayrıca 3. dönemlerinden itibaren öğrencilerimize seçmeli ders alma şansı sunarak, öğrencilerin halkla ilişkiler, reklam tasarımı veya reklam yönetimi gibi ilgi alanları doğrultusunda onlara uzmanlaşma şansı sunmaktayız. Kendi alanında tecrübeli ve sektörde aktif olarak çalışan iş insanları ile öğrencileri bir araya getirerek, sadece teorik değil, pratik olarak da mesleklerini öğrenmelerine olanak sağlıyoruz.

Ortak Eğitim Uygulaması nedir?

Ortak Eğitim Uygulaması öğrenci iken sektör deneyimi kazanma fırsatı yaratan bir işbirliği programıdır. Eğitim ile iş yaşamını birleştiren ve bu sayede akademik bilginin yanı sıra iş deneyimi olan bireyler yetiştirmeyi hedefleyen bir eğitim modelidir. Amerika’da başlayan ve Dünya’ya yaygınlaşan bu model değişik formatlarda bugün Avrupa ve Uzak Doğu dahil birçok ülkede yaygın olarak kullanılmaktadır. Ortak Eğitim modelinin amacı, iş dünyası ve eğitim hayatını entegre etmektir. Bu sayede üniversitede verilen kuramsal bilgiyi iş dünyasındaki uygulama ile birleştirerek hem kuramsal temele hem de uygulamaya hâkim mezunlar yetiştirmektir. Uygulama gerekliliklerini yerine getiren öğrenciler, 6. yarıyıldan itibaren 6,5-7 ay süreyle sektörde anlaşmalı firmalarda çalışma fırsatı yakalayabilmektedirler.

Bölümünüzün fiziki eğitim ortamı nasıl?

Bölümümüz, alana yönelik eğitim süreçlerinin kesintisiz ve sektörle paralel bir yapıda yürütülmesine uygun fiziki koşullara sahiptir. Atılım Haber gazetesinin hazırlandığı bir gazete ve reklam atölyemiz, tasarım derslerinin işlendiği iki bilgisayar laboratuvarımız bulunmaktadır.

Bursluluk oranlarınız ve kontenjanlarınız nasıl?

Bölümümüze 2019-2020 öğretim yılında merkezi yerleştirilme ile 40 lisans öğrencisi alınacaktır. 4 öğrenciye %100 burs, 22 öğrenciye %75 burs, 14 öğrenciye ise %50 burs imkânı tanınacaktır.

Bölümünüzün staj imkanları nasıl?

Gerek özel gerek kamu sektöründe çeşitli firmalarda öğrencilerimiz kurumsal iletişim, satış, halkla ilişkiler, müşteri ilişkileri yönetimi, reklam tasarımı veya pazarlama birimlerinde staj yapabilmektedir.

Öğrencilerimizin staj süreci koordinatör öğretim elemanı tarafından denetlenmektedir.

Erasmus ile yurtdışında eğitim alabilir miyim?

Bölümümüzün yurt dışında çeşitli üniversiteler ile anlaşması bulunmaktadır. İspanya, Fransa, Finlandiya veya Hollanda’da anlaşmalı üniversitelerimize giderek bir dönemlik eğitimlerini orada alabilirler.

Mezun öğrenciler nerelerde çalışabilirler?

Atılım Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümünden mezun olan öğrencilerimiz ulusal ve uluslararası düzeyde; otomotiv, bankacılık finans, sağlık, medya, turizm ve eğitim gibi çeşitli sektörlerde çalışabilirler. Mezunlarımız ayrıca kamu sektöründeki çeşitli kurum ve kuruluşlarda görev yapabilirler.

Öğrencileriniz ile mezuniyet sonrası iletişiminiz nasıl?

Bölümümüzden mezun olan öğrencilerimizle, hem üniversitemizin Mezunlar Derneği aracılığı ile hem de birebir iletişimimizi devam ettirmeye özen göstermekteyiz. Kendilerinin hem kariyer ilerleyişleri hakkında bilgi alıyor, hem de bölümümüze sektörden iletilen eleman arayışlarını mezunlarımız ile paylaşarak kendilerine istihdam konusunda destekliyoruz. Ayrıca çeşitli etkinlikler ile öğrencilerimiz ile mezunlarımızı bir araya getirerek aralarında bir iletişim ağı oluşmasını koordine ediyoruz.

Yurtdışında çalışan mezununuz var mı?

Hem yurtdışında, hem de yurtdışı menşeli olup ülkemizde faaliyet gösteren firmalarda çalışan mezunlarımız bulunmaktadır.

 

) [content_en] => [content_ru] => [content_ar] => [gallery] => stdClass Object ( [initialPreview] => Array ( ) [initialPreviewConfig] => Array ( ) ) [site_id] => 45 [start] => [end] => [created_at] => 2019-07-09 10:55:43 [updated_at] => 2019-07-09 10:57:15 [parent_id] => [lft] => 31 [rgt] => 32 [depth] => 0 [employee_id] => [external_link] => [external_link_tr] => [external_link_en] => [external_link_ru] => [external_link_ar] => [status] => 1 [blank] => 0 [hide_side_menu] => 0 [program_id] => [department_id] => [lesson_page] => [hide_on_side_menu] => 0 [content_page_id] => [media_dir] => bolum-brosuru-1547647259 [meta_desc_tr] => [meta_desc_en] => [meta_desc_ru] => [meta_desc_ar] => [breadcrumb] => Array ( [sites] => Array ( [0] => Array ( [id] => 28 [name_tr] => İşletme Fakültesi [url] => fom [type] => ) [1] => Array ( [id] => 45 [name_tr] => Halkla İlişkiler ve Reklamcılık [url] => pr [type] => ) ) [pages] => Array ( ) [page_parent_ids] => Array ( ) ) [user] => ) [original:protected] => Array ( [id] => 4705 [title_tr] => Sıkça Sorulan Sorular [title_en] => [title_ru] => [title_ar] => [content_tr] => {"type":"ckeditor","content":"

Neden Halkla \u0130li\u015fkiler ve Reklamc\u0131l\u0131k okumal\u0131y\u0131m?<\/strong><\/p>\n\n

Küresel olarak artan rekabet sonucunda firmalar\u0131n hedef kitleleri ile ileti\u015fim kurmalar\u0131 kaç\u0131n\u0131lmaz olmu\u015ftur. Sektör fark\u0131 olmaks\u0131z\u0131n bütün firmalar veya kurum\/kurulu\u015flar kurumsal itibarlar\u0131n\u0131 sürdürmek, marka de\u011ferlerini artt\u0131rmak ve günümüzde önemi gittikçe artan sosyal sorumluluk faaliyetlerinde bulunmak amac\u0131yla halkla ili\u015fkiler faaliyetlerini sürdürmektedirler. Bunun yan\u0131s\u0131ra hem kurumsal, hem ürün reklamlar\u0131 ile de ürettikleri ürün\/hizmetlere talep yaratmaya ve fark\u0131ndal\u0131k yaratmaya çal\u0131\u015fmaktad\u0131rlar. Tüm bu nedenlerden dolay\u0131 rekabet oldukça sektörde halkla ili\u015fkiler ve reklamc\u0131l\u0131k mezunlar\u0131na sürekli ihtiyaç duyulacakt\u0131r.<\/p>\n\n

Sizi di\u011fer üniversitelerin Halkla \u0130li\u015fkiler ve Reklamc\u0131l\u0131k bölümlerinden ay\u0131ran farklar nelerdir?<\/strong><\/p>\n\n

At\u0131l\u0131m Üniversitesi Halkla \u0130li\u015fkiler ve Reklamc\u0131l\u0131k bölümünün e\u011fitim dili \u0130ngilizce’dir. Özellikle küreselle\u015fen ve dijitalle\u015fen dünyada \u0130ngilizce diliyle e\u011fitim alm\u0131\u015f olmak hiç \u015füphesiz mezun ö\u011frencilerimiz için çok büyük bir avantajd\u0131r. Ayr\u0131ca 3. dönemlerinden itibaren ö\u011frencilerimize seçmeli ders alma \u015fans\u0131 sunarak, ö\u011frencilerin halkla ili\u015fkiler, reklam tasar\u0131m\u0131 veya reklam yönetimi gibi ilgi alanlar\u0131 do\u011frultusunda onlara uzmanla\u015fma \u015fans\u0131 sunmaktay\u0131z. Kendi alan\u0131nda tecrübeli ve sektörde aktif olarak çal\u0131\u015fan i\u015f insanlar\u0131 ile ö\u011frencileri bir araya getirerek, sadece teorik de\u011fil, pratik olarak da mesleklerini ö\u011frenmelerine olanak sa\u011fl\u0131yoruz.<\/p>\n\n

Ortak E\u011fitim Uygulamas\u0131 nedir?<\/strong><\/p>\n\n

Ortak E\u011fitim Uygulamas\u0131 ö\u011frenci iken sektör deneyimi kazanma f\u0131rsat\u0131 yaratan bir i\u015fbirli\u011fi program\u0131d\u0131r. E\u011fitim ile i\u015f ya\u015fam\u0131n\u0131 birle\u015ftiren ve bu sayede akademik bilginin yan\u0131 s\u0131ra i\u015f deneyimi olan bireyler yeti\u015ftirmeyi hedefleyen bir e\u011fitim modelidir. Amerika’da ba\u015flayan ve Dünya’ya yayg\u0131nla\u015fan bu model de\u011fi\u015fik formatlarda bugün Avrupa ve Uzak Do\u011fu dahil birçok ülkede yayg\u0131n olarak kullan\u0131lmaktad\u0131r. Ortak E\u011fitim modelinin amac\u0131, i\u015f dünyas\u0131 ve e\u011fitim hayat\u0131n\u0131 entegre etmektir. Bu sayede üniversitede verilen kuramsal bilgiyi i\u015f dünyas\u0131ndaki uygulama ile birle\u015ftirerek hem kuramsal temele hem de uygulamaya hâkim mezunlar yeti\u015ftirmektir. Uygulama gerekliliklerini yerine getiren ö\u011frenciler, 6. yar\u0131y\u0131ldan itibaren 6,5-7 ay süreyle sektörde anla\u015fmal\u0131 firmalarda çal\u0131\u015fma f\u0131rsat\u0131 yakalayabilmektedirler.<\/p>\n\n

Bölümünüzün fiziki e\u011fitim ortam\u0131 nas\u0131l?<\/strong><\/p>\n\n

Bölümümüz, alana yönelik e\u011fitim süreçlerinin kesintisiz ve sektörle paralel bir yap\u0131da yürütülmesine uygun fiziki ko\u015fullara sahiptir. At\u0131l\u0131m Haber gazetesinin haz\u0131rland\u0131\u011f\u0131 bir gazete ve reklam atölyemiz, tasar\u0131m derslerinin i\u015flendi\u011fi iki bilgisayar laboratuvar\u0131m\u0131z bulunmaktad\u0131r.<\/p>\n\n

Bursluluk oranlar\u0131n\u0131z ve kontenjanlar\u0131n\u0131z nas\u0131l?<\/strong><\/p>\n\n

Bölümümüze 2019-2020 ö\u011fretim y\u0131l\u0131nda merkezi yerle\u015ftirilme ile 40 lisans ö\u011frencisi al\u0131nacakt\u0131r. 4 ö\u011frenciye %100 burs, 22 ö\u011frenciye %75 burs, 14 ö\u011frenciye ise %50 burs imkân\u0131 tan\u0131nacakt\u0131r.<\/p>\n\n

Bölümünüzün staj imkanlar\u0131 nas\u0131l?<\/strong><\/p>\n\n

Gerek özel gerek kamu sektöründe çe\u015fitli firmalarda ö\u011frencilerimiz kurumsal ileti\u015fim, sat\u0131\u015f, halkla ili\u015fkiler, mü\u015fteri ili\u015fkileri yönetimi, reklam tasar\u0131m\u0131 veya pazarlama birimlerinde staj yapabilmektedir.<\/p>\n\n

Ö\u011frencilerimizin staj süreci koordinatör ö\u011fretim eleman\u0131 taraf\u0131ndan denetlenmektedir.<\/p>\n\n

Erasmus ile yurtd\u0131\u015f\u0131nda e\u011fitim alabilir miyim?<\/strong><\/p>\n\n

Bölümümüzün yurt d\u0131\u015f\u0131nda çe\u015fitli üniversiteler ile anla\u015fmas\u0131 bulunmaktad\u0131r. \u0130spanya, Fransa, Finlandiya veya Hollanda’da anla\u015fmal\u0131 üniversitelerimize giderek bir dönemlik e\u011fitimlerini orada alabilirler.<\/p>\n\n

Mezun ö\u011frenciler nerelerde çal\u0131\u015fabilirler?<\/strong><\/p>\n\n

At\u0131l\u0131m Üniversitesi Halkla \u0130li\u015fkiler ve Reklamc\u0131l\u0131k Bölümünden mezun olan ö\u011frencilerimiz ulusal ve uluslararas\u0131 düzeyde; otomotiv, bankac\u0131l\u0131k finans, sa\u011fl\u0131k, medya, turizm ve e\u011fitim gibi çe\u015fitli sektörlerde çal\u0131\u015fabilirler. Mezunlar\u0131m\u0131z ayr\u0131ca kamu sektöründeki çe\u015fitli kurum ve kurulu\u015flarda görev yapabilirler.<\/p>\n\n

Ö\u011frencileriniz ile mezuniyet sonras\u0131 ileti\u015fiminiz nas\u0131l?<\/strong><\/p>\n\n

Bölümümüzden mezun olan ö\u011frencilerimizle, hem üniversitemizin Mezunlar Derne\u011fi arac\u0131l\u0131\u011f\u0131 ile hem de birebir ileti\u015fimimizi devam ettirmeye özen göstermekteyiz. Kendilerinin hem kariyer ilerleyi\u015fleri hakk\u0131nda bilgi al\u0131yor, hem de bölümümüze sektörden iletilen eleman aray\u0131\u015flar\u0131n\u0131 mezunlar\u0131m\u0131z ile payla\u015farak kendilerine istihdam konusunda destekliyoruz. Ayr\u0131ca çe\u015fitli etkinlikler ile ö\u011frencilerimiz ile mezunlar\u0131m\u0131z\u0131 bir araya getirerek aralar\u0131nda bir ileti\u015fim a\u011f\u0131 olu\u015fmas\u0131n\u0131 koordine ediyoruz.<\/p>\n\n

Yurtd\u0131\u015f\u0131nda çal\u0131\u015fan mezununuz var m\u0131?<\/strong><\/p>\n\n

Hem yurtd\u0131\u015f\u0131nda, hem de yurtd\u0131\u015f\u0131 men\u015feli olup ülkemizde faaliyet gösteren firmalarda çal\u0131\u015fan mezunlar\u0131m\u0131z bulunmaktad\u0131r.<\/p>\n\n

 <\/p>"} [content_en] => [content_ru] => [content_ar] => [gallery] => {"initialPreview":[],"initialPreviewConfig":[]} [site_id] => 45 [start] => [end] => [created_at] => 2019-07-09 10:55:43 [updated_at] => 2019-07-09 10:57:15 [parent_id] => [lft] => 31 [rgt] => 32 [depth] => 0 [employee_id] => [external_link] => [external_link_tr] => [external_link_en] => [external_link_ru] => [external_link_ar] => [status] => 1 [blank] => 0 [hide_side_menu] => 0 [program_id] => [department_id] => [lesson_page] => [hide_on_side_menu] => 0 [content_page_id] => [media_dir] => bolum-brosuru-1547647259 [meta_desc_tr] => [meta_desc_en] => [meta_desc_ru] => [meta_desc_ar] => ) [casts:protected] => Array ( ) [dates:protected] => Array ( ) [dateFormat:protected] => [appends:protected] => Array ( ) [events:protected] => Array ( ) [observables:protected] => Array ( ) [relations:protected] => Array ( [site] => App\Site Object ( [connection:protected] => mysql [parentColumn:protected] => parent_id [leftColumn:protected] => lft [rightColumn:protected] => rgt [depthColumn:protected] => depth [orderColumn:protected] => [guarded:protected] => Array ( [0] => id [1] => parent_id [2] => lft [3] => rgt [4] => depth ) [scoped:protected] => Array ( ) [table:protected] => [primaryKey:protected] => id [keyType:protected] => int [incrementing] => 1 [with:protected] => Array ( ) [withCount:protected] => Array ( ) [perPage:protected] => 15 [exists] => 1 [wasRecentlyCreated] => [attributes:protected] => Array ( [id] => 45 [url] => pr [name_tr] => Halkla İlişkiler ve Reklamcılık [type_id] => 9 [parent_id] => 28 [lft] => 63 [rgt] => 64 [depth] => 2 ) [original:protected] => Array ( [id] => 45 [url] => pr [name_tr] => Halkla İlişkiler ve Reklamcılık [type_id] => 9 [parent_id] => 28 [lft] => 63 [rgt] => 64 [depth] => 2 ) [casts:protected] => Array ( ) [dates:protected] => Array ( ) [dateFormat:protected] => [appends:protected] => Array ( ) [events:protected] => Array ( ) [observables:protected] => Array ( ) [relations:protected] => Array ( ) [touches:protected] => Array ( ) [timestamps] => 1 [hidden:protected] => Array ( ) [visible:protected] => Array ( ) [fillable:protected] => Array ( ) ) [employee] => [program] => [department] => ) [touches:protected] => Array ( ) [timestamps] => 1 [hidden:protected] => Array ( ) [visible:protected] => Array ( ) [fillable:protected] => Array ( ) ) 1