Neden Halkla İlişkiler ve Reklamcılık okumalıyım?

Küresel olarak artan rekabet sonucunda firmaların hedef kitleleri ile iletişim kurmaları kaçınılmaz olmuştur. Sektör farkı olmaksızın bütün firmalar veya kurum/kuruluşlar kurumsal itibarlarını sürdürmek, marka değerlerini arttırmak ve günümüzde önemi gittikçe artan sosyal sorumluluk faaliyetlerinde bulunmak amacıyla halkla ilişkiler faaliyetlerini sürdürmektedirler. Bunun yanısıra hem kurumsal, hem ürün reklamları ile de ürettikleri ürün/hizmetlere talep yaratmaya ve farkındalık yaratmaya çalışmaktadırlar. Tüm bu nedenlerden dolayı rekabet oldukça sektörde halkla ilişkiler ve reklamcılık mezunlarına sürekli ihtiyaç duyulacaktır.

Sizi diğer üniversitelerin Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümlerinden ayıran farklar nelerdir?

Atılım Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümünün eğitim dili İngilizce’dir. Özellikle küreselleşen ve dijitalleşen dünyada İngilizce diliyle eğitim almış olmak hiç şüphesiz mezun öğrencilerimiz için çok büyük bir avantajdır. Ayrıca 3. dönemlerinden itibaren öğrencilerimize seçmeli ders alma şansı sunarak, öğrencilerin halkla ilişkiler, reklam tasarımı veya reklam yönetimi gibi ilgi alanları doğrultusunda onlara uzmanlaşma şansı sunmaktayız. Kendi alanında tecrübeli ve sektörde aktif olarak çalışan iş insanları ile öğrencileri bir araya getirerek, sadece teorik değil, pratik olarak da mesleklerini öğrenmelerine olanak sağlıyoruz.

Ortak Eğitim Uygulaması nedir?

Ortak Eğitim Uygulaması öğrenci iken sektör deneyimi kazanma fırsatı yaratan bir işbirliği programıdır. Eğitim ile iş yaşamını birleştiren ve bu sayede akademik bilginin yanı sıra iş deneyimi olan bireyler yetiştirmeyi hedefleyen bir eğitim modelidir. Amerika’da başlayan ve Dünya’ya yaygınlaşan bu model değişik formatlarda bugün Avrupa ve Uzak Doğu dahil birçok ülkede yaygın olarak kullanılmaktadır. Ortak Eğitim modelinin amacı, iş dünyası ve eğitim hayatını entegre etmektir. Bu sayede üniversitede verilen kuramsal bilgiyi iş dünyasındaki uygulama ile birleştirerek hem kuramsal temele hem de uygulamaya hâkim mezunlar yetiştirmektir. Uygulama gerekliliklerini yerine getiren öğrenciler, 6. yarıyıldan itibaren 6,5-7 ay süreyle sektörde anlaşmalı firmalarda çalışma fırsatı yakalayabilmektedirler.

Bölümünüzün fiziki eğitim ortamı nasıl?

Bölümümüz, alana yönelik eğitim süreçlerinin kesintisiz ve sektörle paralel bir yapıda yürütülmesine uygun fiziki koşullara sahiptir. Atılım Haber gazetesinin hazırlandığı bir gazete ve reklam atölyemiz, tasarım derslerinin işlendiği iki bilgisayar laboratuvarımız bulunmaktadır.

Bursluluk oranlarınız ve kontenjanlarınız nasıl?

Bölümümüze 2019-2020 öğretim yılında merkezi yerleştirilme ile 40 lisans öğrencisi alınacaktır. 4 öğrenciye %100 burs, 22 öğrenciye %75 burs, 14 öğrenciye ise %50 burs imkânı tanınacaktır.

Bölümünüzün staj imkanları nasıl?

Gerek özel gerek kamu sektöründe çeşitli firmalarda öğrencilerimiz kurumsal iletişim, satış, halkla ilişkiler, müşteri ilişkileri yönetimi, reklam tasarımı veya pazarlama birimlerinde staj yapabilmektedir.

Öğrencilerimizin staj süreci koordinatör öğretim elemanı tarafından denetlenmektedir.

Erasmus ile yurtdışında eğitim alabilir miyim?

Bölümümüzün yurt dışında çeşitli üniversiteler ile anlaşması bulunmaktadır. İspanya, Fransa, Finlandiya veya Hollanda’da anlaşmalı üniversitelerimize giderek bir dönemlik eğitimlerini orada alabilirler.

Mezun öğrenciler nerelerde çalışabilirler?

Atılım Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümünden mezun olan öğrencilerimiz ulusal ve uluslararası düzeyde; otomotiv, bankacılık finans, sağlık, medya, turizm ve eğitim gibi çeşitli sektörlerde çalışabilirler. Mezunlarımız ayrıca kamu sektöründeki çeşitli kurum ve kuruluşlarda görev yapabilirler.

Öğrencileriniz ile mezuniyet sonrası iletişiminiz nasıl?

Bölümümüzden mezun olan öğrencilerimizle, hem üniversitemizin Mezunlar Derneği aracılığı ile hem de birebir iletişimimizi devam ettirmeye özen göstermekteyiz. Kendilerinin hem kariyer ilerleyişleri hakkında bilgi alıyor, hem de bölümümüze sektörden iletilen eleman arayışlarını mezunlarımız ile paylaşarak kendilerine istihdam konusunda destekliyoruz. Ayrıca çeşitli etkinlikler ile öğrencilerimiz ile mezunlarımızı bir araya getirerek aralarında bir iletişim ağı oluşmasını koordine ediyoruz.

Yurtdışında çalışan mezununuz var mı?

Hem yurtdışında, hem de yurtdışı menşeli olup ülkemizde faaliyet gösteren firmalarda çalışan mezunlarımız bulunmaktadır.