AKTS - Moleküler Farmakoloji ve Toksikoloji
Moleküler Farmakoloji ve Toksikoloji (CEAC417) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Moleküler Farmakoloji ve Toksikoloji | CEAC417 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin temel amacı, bilinçli ya da bilinçsiz olarak özellikle de ticari amaçlı kullanılan doğal ya da sentetik kimyasalların oluşturduğu çevresel riskleri ve sonuçları hakkında farkındalığı artırmaktır. Ayrıca temel farmakoloji ve toksikoloji kavram ve mekanizmaları ile vücutta toksik maddelerin davranımları hakkında temel kavramları sunmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Toksikoloji ve farmakolojinin tarihi, toksikolojinin temelleri ve doz-cevap ilişkisi, toksik maddelerin doz ve alım yolları, toksik cevabı etkileyen faktörler: eğilim, metabolizma, toksik cevap için metabolizma ve yapıyı etkileyen biyolojik ve kimyasal faktörler, bazı kimyasal kullanımlarının yarattığı toksik etkilerin örneklerle incelenmesi ve kul |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toksikoloji ve farmakolojinin tarihi | |
2 | Toksikolojinin temelleri | |
3 | Dünya genelinde kullanılan toksisite testleri | |
4 | Doz-cevap ilişkisi ve örnek uygulamalar | |
5 | Toksik maddelerin doz ve alım yolları | |
6 | Biyotransformasyon | |
7 | Faz I ve FAZ II Enzimler | |
8 | Ara sınav | |
9 | Toksik cevabı etkileyen faktörler: metabolizma | |
10 | İlaç ve ksenobiyotikler için metabolik yollar | |
11 | Kitlesel Zehirlenmeler | |
12 | Ara Sınav | |
13 | Dünya Üzerinde Kaydedilmiş Kitle Zehirlenmelerine Örnek Sunumları | |
14 | Sunumlar | |
15 | Sunumlar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İleri düzeydeki kimya mühendisliği ve uygulamalı kimya problemlerinin çözümü için gerekli bilgiye ulaşır, ulaşılan bilgiyi analiz eder ve değerlendirir. | X | ||||
2 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, yaşam boyu eğitim felsefesi çerçevesinde kendini sürekli yeniler. | X | ||||
3 | Kimya ve kimya mühendisliği uygulamalarının ve getirdiği yeniliklerin toplumsal, çevresel ve küresel etkilerinin bilincindedir. | X | ||||
4 | Özgün araştırma-geliştirme çalışmaları yapar ve elde ettiği sonuçları yayın, patent ve teknolojiye dönüştürür. | X | ||||
5 | Gelişmiş matematik, temel bilimler ve mühendislik bilgilerini, ileri düzeydeki mühendislik problemlerine uygular. | X | ||||
6 | Bilimsel ve teknolojik deneyleri laboratuvar ve pilot çapta tasarlayıp gerçekleştirir, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
7 | İstenilen özelliklerde bir sistemi, sistemin bir parçasını veya bir süreci tasarlar ve endüstriye uygular. | X | ||||
8 | Bağımsız araştırma yapabilme becerisi kazanır. | X | ||||
9 | Çok-disiplinli ortamda çalışır ve takım çalışmasına yatkın olur. | X | ||||
10 | Profesyonel ve mesleki sorumluluklarının bilincinde olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 13 | 3 | 39 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 126 |