AKTS - Uluslararası Örgütler
Uluslararası Örgütler (UI502) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uluslararası Örgütler | UI502 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
 | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı dünya siyasi tarihinde uluslararası örgütlerin nasıl oluştuğunu öğrencilere aktarmaktır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Uluslarararası örgütlerin kuruluşundan günümüze küreselleşme içinde oynadıkları role kadar tarihi gelişimi ve BM, NATO, DB/IMF ve AB gibi temel uluslararası örgütler. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Derse Genel Giriş | Yok | 
| 2 | Küresel Yönetişimin Zorlukları | Karns, Mingst and Stiles, ss. 1-43 | 
| 3 | Küresel Yönetişimin Teorik Esasları | Karns, Mingst and Stiles, ss.43-75 | 
| 4 | Hükümetlerarası Örgütler ve Küresel Yönetişimin Temelleri | Karns, Mingst and Stiles, ss. 75-109 | 
| 5 | Birleşmiş Milletler: Küresel Yönetişimin Temel Örgütü | Karns, Mingst and Stiles, ss. 109-161 | 
| 6 | Bölgesel Kuruluşlar | Karns, Mingst and Stiles, ss.161-239 | 
| 7 | Devletdışı Aktörler: Hükümetdışı Kuruluşlar, Kişisel Gruplar ve Toplumsal Hareketler | Karns, Mingst and Stiles, ss.239-279 | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Barış ve Güvenlik Arayışları | Karns, Mingst and Stiles, ss.279-317 | 
| 10 | Barış ve Güvenlik Arayışları II | Karns, Mingst and Stiles, ss. 317-379 | 
| 11 | Küresel Ekonomik Yönetişim | Karns, Mingst and Stiles, ss. 379-425 | 
| 12 | İktisadi Refahın ve İnsan Gelişmenin Desteklenmesi | Karns, Mingst and Stiles, ss. 425-467 | 
| 13 | İnsan Haklarının Korunması | Karns, Mingst and Stiles, ss. 467-529 | 
| 14 | Çevrenin Korunması | Karns, Mingst and Stiles, ss. 529-573 | 
| 15 | Küresel Yönetişimde Çıkmazlar | Karns, Mingst and Stiles, ss. 573-593 | 
| 16 | Genel Tekrar | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Margaret P. Karns, Karen A. Mingst, and Kendall W. Stiles, International Organizations: The Politics and Processes of Global Governance, Lynne Rienner Publishment, 2015 | 
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 2 | 90 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Avrupa çalışmaları alanını anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olur | X | ||||
| 2 | AB entegrasyonunu kuramsal bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olur | X | ||||
| 3 | AB’nin güncel meseleleri konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisini kazanır | X | ||||
| 4 | AB üyesi devletlerin birbirleri ve AB kurumları ile ilişkileri konusunda farklı perspektiflere sahip olur | X | ||||
| 5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin AB ile ilişkilerine dair analiz yapma becerilerini geliştirir | X | ||||
| 6 | AB ülkelerinin AB’ye üye olmayan ülkelerle ilişkilerini analiz etme becerisi kazanır | X | ||||
| 7 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirir | X | ||||
| 8 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirir | X | ||||
| 9 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirir | X | ||||
| 10 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirir | X | ||||
| 11 | Eleştirel analiz, yorum ve tartışma becerilerini geliştirerek açık fikirli bir öğrenme yaklaşımını benimser | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 | 
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
