AKTS - Kamu Yönetimi ve Yönetim Kuramları
Kamu Yönetimi ve Yönetim Kuramları (KAM501) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kamu Yönetimi ve Yönetim Kuramları | KAM501 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Kamu Yönetimi ve Yönetim Kuramları dersinin temel amacı, kamu yönetiminin temel kuramları ve yönetim yaklaşımları hakkında öğrencinin detaylı bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Bu dersin amacı; Kamu Yönetimi ve yönetim kuramlarının detaylarının anlaşılması; Kamu yönetimi yaklaşımlarının günümüz sistemi ile ilişkisinin kavranması; Kamu yönetimi kuramları üzerine araştırma yapma ve fikir geliştirme yeteneğinin geliştirilmesi; Kamu yönetimi yaklaşımları üzerine araştırma yaparak bu araştırmayı topluluk karşısında sunmak ve bu konuda tartışma yürütülebilmesi; Kamu Yönetimi ve yönetim kuramları üzerine kaynak tarayabilmek ve nitel/nicel araştırma yapılabilmesidir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Klasik ve modern yönetim kuramları; kamu yönetimi örgütlenmeleri; Türkiye`nin kamu yönetimi yapısı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, temel kavramlar | - |
| 2 | Yönetim Düşüncesinin Tarihi ve Klasik Yönetim Düşüncesi | Kantarcıoğlu, Meryem Çakır (2020) Fedai, Recep, Amerikan Yönetim Düşüncesinin Doğuşu: 1873 Krizi Çerçevesinde Wilson ve Taylor Üzerine Bir Değerlendirme, Alternatif Politika; Istanbul Vol. 12, Iss. 3, 644-672. |
| 3 | Neo-klasik Yönetim Yaklaşımı | Dülgar, İmren Pınar, Tosun İlkay (2019) "Geleneksel Kamu Yönetimi Yaklaşımında İki Kırılma Noktası: Herbert Simon ve Kamu Tercihi Okulu," Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi XLVII, 2, 159-174. |
| 4 | Modern Yönetim Yaklaşımı-1 | Öztürk, Z. & Demir, Ö. (2017). Klasik, Neo-Klasik ve Modern Yönetim Yaklaşımlarının Karşılaştırılmasına İlişkin Bir Analiz . Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi , 3 (2) , 119-134 |
| 5 | Modern Yönetim Yaklaşımı-2 | Çubukcu, M. (2018). Organizasyon Yapısını Belirleyen Faktörler ve Yapının Önemi . Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 5 (2) |
| 6 | Modern Yönetim Yaklaşımı-2 | Çubukcu, M. (2018). Organizasyon Yapısını Belirleyen Faktörler ve Yapının Önemi . Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 5 (2) |
| 7 | Post-modern yönetim yaklaşımı-1 | Yıldırım, Murat. (2010) Modernizm, postmodernizm ve kamu yönetimi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7/1. |
| 8 | Post-modern yönetim yaklaşımı-2 | Doğan, B. (2014). Yönetim ve Örgüt Kuramlarının Tasnifinde Modern ve Postmodern Ayrımı . Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi , 23 (2). |
| 9 | Ara Sınav | - |
| 10 | Kamu Yönetiminin temel özellikleri ve Devlet kavramı | Aydın, Rıfat, (2018) "Ulus, Uluslaşma ve Devlet: Bir Modern Kavram Olarak Ulus Devlet," Marmara Üniversitesi Siyasal Bilimler Dergisi, (6) 1, ss. 229-256. |
| 11 | Kamu Yönetimi Disiplininin Gelişimi ve Geleneksel kamu yönetimi yaklaşımı | Demirol Duyar, D. (2018) Fayol Ve Gulıck’ten Günümüze Yönetim Fonksiyonlarının Dönüşümü Üzerine Bir Değerlendirme. Journal of Political Administrative and Local Studies , 1 (2) , 75-92. |
| 12 | Yeni Kamu İşletmeciliği | Turan, İ. B. (2019) Wilsoncu Kamu Yönetiminde Alman Kökenlerin Yokluğu: “Von Stein, Bluntschli ve Hegel” . Ankara Üniversitesi SBF Dergisi , 74 (4) , 1263-1295. |
| 13 | Bürokrasi | Akçakaya, Murat (2016) Weber'i̇n Bürokrasi̇ Kuramının Bugünü Ve Geleceği, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Özel Sayı, 275-295. |
| 14 | Küreselleşme ve Kamu Yönetimi | Güngör, Şadiye (2018) İdeolojik Boyutlarıyla Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi ve Reform Transferi, Sayıştay Dergisi, 10, 63-89. |
| 15 | Öğrenci Sunumları | - |
| 16 | Genel Değerlendirme | - |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Kantarcıoğlu, Meryem Çakır (2020) Fedai, Recep, Amerikan Yönetim Düşüncesinin Doğuşu: 1873 Krizi Çerçevesinde Wilson ve Taylor Üzerine Bir Değerlendirme, Alternatif Politika; Istanbul Vol. 12, Iss. 3, 644-672. |
|---|---|
| 2. Dülgar, İmren Pınar, Tosun İlkay (2019) "Geleneksel Kamu Yönetimi Yaklaşımında İki Kırılma Noktası: Herbert Simon ve Kamu Tercihi Okulu," Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi XLVII, 2, 159-174. | |
| 3. Öztürk, Z. & Demir, Ö. (2017). Klasik, Neo-Klasik ve Modern Yönetim Yaklaşımlarının Karşılaştırılmasına İlişkin Bir Analiz . Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi , 3 (2) , 119-134 | |
| 4. Çubukcu, M. (2018). Organizasyon Yapısını Belirleyen Faktörler ve Yapının Önemi . Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 5 (2) | |
| 5. Yıldırım, Murat. (2010) Modernizm, postmodernizm ve kamu yönetimi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7/1. | |
| 6. Doğan, B. (2014). Yönetim ve Örgüt Kuramlarının Tasnifinde Modern ve Postmodern Ayrımı . Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi , 23 (2). | |
| 7. Aydın, Rıfat, (2018) "Ulus, Uluslaşma ve Devlet: Bir Modern Kavram Olarak Ulus Devlet," Marmara Üniversitesi Siyasal Bilimler Dergisi, (6) 1, ss. 229-256. | |
| 8. Demirol Duyar, D. (2018) Fayol Ve Gulıck’ten Günümüze Yönetim Fonksiyonlarının Dönüşümü Üzerine Bir Değerlendirme. Journal of Political Administrative and Local Studies , 1 (2) , 75-92. | |
| 9. Turan, İ. B. (2019) Wilsoncu Kamu Yönetiminde Alman Kökenlerin Yokluğu: “Von Stein, Bluntschli ve Hegel” . Ankara Üniversitesi SBF Dergisi , 74 (4) , 1263-1295. | |
| 10. Akçakaya, Murat (2016) Weber'i̇n Bürokrasi̇ Kuramının Bugünü Ve Geleceği, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Özel Sayı, 275-295. | |
| 11. Güngör, Şadiye (2018) İdeolojik Boyutlarıyla Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi ve Reform Transferi, Sayıştay Dergisi, 10, 63-89. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 20 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 20 |
| Sunum | 1 | 20 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 15 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
| Toplam | 18 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 20 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 80 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine kavramsal, teorik ve metodolojik hakimiyet sağlar. | X | ||||
| 2 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleriyle bağlantılı (antropoloji, sosyoloji, iktisat vb.) diğer alanlara dair kavramsal ve teorik bilgi edinilmesi, disiplinlerarası bir perspektif temin edilmesini sağlar. | X | ||||
| 3 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine ait metodolojik bilgi, anlayış ve tekniği temin eder. | X | ||||
| 4 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine kavramsal, teorik ve metodolojik hakimiyetle yeni bilgi üretebilmesine katkı sunar. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 10 | 10 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 21 | 21 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
