AKTS - Sanat ve Siyaset
Sanat ve Siyaset (KAM536) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sanat ve Siyaset | KAM536 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere siyasi ve sanatsal akımların toplumsal gelişmelere karşı gösterdikleri tepkileri ve birbirleriyle olan etkileşimlerini açıklamaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Siyasi ve sanatsal akımların birbirlerini karşılıklı olarak nasıl etkilediği ya da nasıl aynı toplumsal sorunlara reaksiyon gösterdikleri; bu etkileşim üzerinden siyasal ve toplumsal hayatın nasıl daha iyi anlaşılabileceği konusu. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı | - |
| 2 | Modernite Kavramına Genel Bir Giriş | Kant, “Aydınlanma Nedir?” |
| 3 | Modern Birey Üzerine (I) | Charles Baudelaire, Modern Hayatın Ressamı, (İstanbul: İletişim Yayınları, 2011) |
| 4 | Modern Birey Üzerine (II) | Charles Baudelaire, Modern Hayatın Ressamı, (İstanbul: İletişim Yayınları, 2011). |
| 5 | Modern birey üzerine (III) | Charles Baudelaire, Modern Hayatın Ressamı, (İstanbul: İletişim Yayınları, 2011). |
| 6 | Modern Birey ve İktidar | Michel Foucault, Özne ve İktidar, (İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2011). |
| 7 | Makale Ödevi Hakkında Bilgilendirme | Derste dağıtılacak olan makale ödevi hakkında yönerge. |
| 8 | Bir Sanat Eseri Olarak Birey (I) | Michel Foucault, Cinselliğin Tarihi, (İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2015) |
| 9 | Bir Sanat Eseri Olarak Birey (II) | Michel Foucault, Cinselliğin Tarihi, (İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2015) |
| 10 | Bir sanat eseri olarak birey (III) | Michel Foucault, Cinselliğin Tarihi, (İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2015) |
| 11 | Makale ödevi hakkında geri bildirim ve bilgilendirme | Derste dağıtılacak olan makale ödevi hakkında yönerge |
| 12 | Makale ödevi sunumları | - |
| 13 | Makale ödevi sunumları | - |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Charles Baudelaire, Modern Hayatın Ressamı, (İstanbul: İletişim Yayınları, 2011) |
|---|---|
| 2. Michel Foucault, Özne ve İktidar, (İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2011) | |
| 3. Michel Foucault, Cinselliğin Tarihi, (İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2015) |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 20 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 20 |
| Projeler | 1 | 30 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 3 | 70 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisi kazanır | |||||
| 2 | Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisi kazanır | |||||
| 3 | Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisi kazanır | |||||
| 4 | Uluslararası ilişkiler konusunda farklı perspektiflere sahip olur | |||||
| 5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonlarına ilişkin analiz yapma yeteneği kazanır | |||||
| 6 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirir | |||||
| 7 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirir | |||||
| 8 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirir | |||||
| 9 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirir | |||||
| 10 | Eleştirel analiz, yorum ve tartışma becerilerini geliştirerek açık fikirli bir öğrenme yaklaşımını benimser | |||||
| 11 | Argüman geliştirme yeteneğini kazanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Projeler | 2 | 15 | 30 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
