AKTS - Uygulamalı Polimer Bilimi
Uygulamalı Polimer Bilimi (CEAC418) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Polimer Bilimi | CEAC418 | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
CEAC 103 VE CEAC104 VEYA CEAC105 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Deney, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin temel amacı öğrencilerin polimer kimyasının uygulamaları içinde temel bir altyapı oluşturmalarıdır. Bu ders ayrıca öğrenciye polimer kimyasında gelişmiş laboratuvar becerilerini kazandırmayı amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Polimer malzemelerinin primer sınıflandırılması, nylon 6 ve nylon 6-10 sentezi, polistiren sentezi, polimetilmetakrilat sentezi, bakelit sentezi, polisülfit kauçuk sentezi, doğrusal ve çaprazbağlı polyester sentezi, metil metakrilatın fotopolimerizasyonu, anilinin kimyasal polimerizasyonu, poliüretan köpük sentezi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Polimer malzemelerinin primer sınıflandırılması | Lab Kitapçığı |
2 | Nylon 610 ve Nylon 6 sentezi | Lab Kitapçığı |
3 | Polistiren sentezi | Lab Kitapçığı |
4 | Polistiren sentezi | Lab Kitapçığı |
5 | Polimetilmetakrilat sentezi | Lab Kitapçığı |
6 | Bakelit sentezi | Lab Kitapçığı |
7 | Bakelit sentezi | Lab Kitapçığı |
8 | ARA SINAV | |
9 | Polisülfit kauçuk sentezi | Lab Kitapçığı |
10 | Doğrusal ve çaprazbağlı polyester sentezi | Lab Kitapçığı |
11 | Metil metakrilatın fotopolimerizasyonu | Lab Kitapçığı |
12 | Anilinin kimyasal polimerizasyonu | Lab Kitapçığı |
13 | Anilinin kimyasal polimerizasyonu | Lab Kitapçığı |
14 | Poliüretan köpük sentezi | Lab Kitapçığı |
15 | Telafi Deneyleri | Lab Kitapçığı |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Lab Kitapçığı (Lab Manual) |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Textbook of Polymer Science. 3rd Ed., F. W. Billmayer, Wiley Publication, 1984. |
3. Robert O. Ebewele. Polymer Science, CRC Press, 2000. | |
4. R. B. Seymour, Structure-Property Relationships in Polymers. Plenum Press, 1984. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | 10 | 60 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 20 |
Toplam | 12 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 80 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 20 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |||||
2 | Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi | |||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi | |||||
4 | Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi | |||||
5 | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |||||
6 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi | |||||
7 | Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrama | |||||
8 | Etkin iletişim kurma becerisi | |||||
9 | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini anlamak için gereken kapsamlı eğitim | |||||
10 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak | |||||
11 | Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma | |||||
12 | Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | 13 | 2 | 26 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |