AKTS - Kalıp ve İş Takımlarının Tasarımında İleri Teknikler
Kalıp ve İş Takımlarının Tasarımında İleri Teknikler (MFGE544) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kalıp ve İş Takımlarının Tasarımında İleri Teknikler | MFGE544 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kalıpların ve iş takımlarının tasarımı konusunda öğrencileri eğitmektedir. Imalat masraflarını en aza indirmeye yönelik kalıp ve iş takımı dizaynı konusunda bilgi verilecektir. Kalıpların imalat hızını arttırmaya yönelik dizayn edilmesi üzerinde durulacaktır. Ürünlerin geometrik toleranslarının ve boyut hassasiyetlerinin sağlamaya yönelik kalıp dizaynına yönelik bilgi verilecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kalıp tasarımı, takım malzemeleri, kesici uçların tasarımı, iş parçasını tutma prensipleri, mastar dizaynı tutucu dizaynı, presler, metal kesme, dövme ve derin çekme, ölçme ve değerlendirme için kalıp tasarımı, birleştirme işlemleri için kalıp dizaynı, modüler ve otomatize imalat teknikleri, bilgisayar destekli kalıp ve takım tasarımı, |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bölüm 1: Giriş | |
2 | Bölüm 2: Kalıp dizaynı | |
3 | Bölüm 3: takım malzemeleri | |
4 | Bölüm 4: kesici uçların tasarımı | |
5 | Bölüm 5: iş parçasını tutma prensipleri | |
6 | Bölüm 6: mastar dizaynı | |
7 | Bölüm 7: tutucu dizaynı | |
8 | Bölüm 8: presler | |
9 | Bölüm 9: metal kesme dövme ve derin çekme | |
10 | Bölüm 10: ölçme ve değerlendirme için kalıp tasarımı | |
11 | Bölüm 11: birleştirme işlemleri için kalıp dizaynı | |
12 | Bölüm 12: modüler ve otomatize imalat teknikleri | |
13 | Bölüm 13: bilgisayar destekli kalıp ve takım tasarımı | |
14 | Bölüm 14: geometrik boyutlandırma ve toleranslar | |
15 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | |
16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. David Spitler, Jeff Lantrip, John Nee, David A Smith, Fundamentals of Tool Design, Society of Manufacturing Engineers, 2003 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Edward Hoffman, Jig and Fixture Design, Delmar Cengage Learning, 2003 |
3. Ivana Suchy, Handbook of Die Design, McGraw-Hill Professional, 2005 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 6 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İleri düzey hesaplama ve/veya imalat teknolojileri bilgilerini imalat mühendisliği problemlerini çözmede kullanma becerisi kazanır. | X | ||||
2 | İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneğini kazanır. | X | ||||
3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. | X | ||||
4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini –yöntem, ürün veya cihaz geliştirme dâhil– ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlar ve üretir. | X | ||||
5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. | X | ||||
6 | İmalat mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar ve/veya yenilikçi imalat teknolojilerini kapsayan bir projeyi planlar ve gerçekleştirir. | X | ||||
7 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. | X | ||||
8 | Çok disiplinli ve disiplin içi takımın bir üyesi veya bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. | X | ||||
9 | Sözlü ve yazılı olarak Türkçe ve İngilizcede etkin iletişim kurar. | X | ||||
10 | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. | X | ||||
11 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik, iş güvenliği ve sosyal konular hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. | X | ||||
12 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. | X | ||||
13 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi edinir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 6 | 96 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 6 | 6 | 36 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 179 |