AKTS - Robot Görme
Robot Görme (MECE445) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Robot Görme | MECE445 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Deney, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Mekatronikte zekanın rolünü analitik şekilde tanımlamak. Bu akıllı yaklaşımların hesaplamaya dayalı bileşenlerinin incelemesini sağlar ve mekatronikteki uygulamaları örnek gösterilir. Öğrencilerin, zekaya ne zaman, nasıl, niçin ihtiyaç duyduğumuzu ve onu nasıl uygulayacağımızı tanımlamak için gelenekselden farklı olan araçların farkında olmalarını sağlamak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İlgili algoritmalara giriş ve görsel yöntemler ile ilgili matematiksel analizi; ikili görüntü işleme, bölgeler ve ayıklama, kenar bulma, fotometrik stereo, stereo görme ve kalibrasyon, ve dinamik görme ve hareket. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Robot Vizyona Bakış ( Diğer Alanlarla İlgisi) | Geçerli Değil |
2 | Robot Vizyona Bakış ( Görüntü Oluşumu ve Algılama, Yansıtmalar, Parlaklık, Lensler, Görüntü Algılama) | Geçerli Değil |
3 | İkili Görüntüler ve Özellikleri ( Temelleri, Geometrik Özellikleri, Topolojik Özellikleri) | Geçerli Değil |
4 | İkili Algoritmalar, Bölgeler ve Bölünmeler (Histogram Tabanlı) | Geçerli Değil |
5 | Bölgeler ve Bölünmeler (Histogram Tabanlı, Uzaysal Uyum) | Geçerli Değil |
6 | Sınır Tanıma (Diferansiyel İşlemler, Ayrık Yaklaşımlar) | Geçerli Değil |
7 | Sınır Tanıma (Laplacian ve Gaussian, Canny Sınır Tanıyıcı ) | Geçerli Değil |
8 | Fotometrik Stereo (Görüntü Oluşturma) | Geçerli Değil |
9 | Fotometrik Stereo (Radyometri,Yansıtıcılık) | Geçerli Değil |
10 | Stereo (Stereo Görüntüleme , Stereo Eşleme, 3-D Modeller ) | Geçerli Değil |
11 | Kalibrasyon (Fotogrametri, Derinlik) | Geçerli Değil |
12 | Dinamik Vizyon (Hareket Alanı ve Optik Akış) | Geçerli Değil |
13 | Dinamik Vizyon (Hareket Alanı ve Optik Akış) | Geçerli Değil |
14 | Hareketten Yapı (3-D Hareket Modelleri) | Geçerli Değil |
15 | Örnekler | Geçerli Değil |
16 | Genel Sınav | Geçerli Değil |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Robot Vision (MIT Electrical Engineering and Computer Science), Berthold K. P. Horn, The MIT Press, ISBN-10: 0262081598 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Stefan Florczyk, Robot Vision, WILEY-VCH Verlag GmbH & Co. KGaA, 2005, ISBN 3-527-40544-5 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | 10 | 20 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 13 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İleri düzey hesaplama ve/veya imalat teknolojileri bilgilerini imalat mühendisliği problemlerini çözmede kullanma becerisi kazanır. | |||||
2 | İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneğini kazanır. | |||||
3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. | |||||
4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini –yöntem, ürün veya cihaz geliştirme dâhil– ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlar ve üretir. | |||||
5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. | |||||
6 | İmalat mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar ve/veya yenilikçi imalat teknolojilerini kapsayan bir projeyi planlar ve gerçekleştirir. | |||||
7 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. | |||||
8 | Çok disiplinli ve disiplin içi takımın bir üyesi veya bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. | X | ||||
9 | Sözlü ve yazılı olarak Türkçe ve İngilizcede etkin iletişim kurar. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. | |||||
11 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik, iş güvenliği ve sosyal konular hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. | |||||
12 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. | |||||
13 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi edinir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Laboratuar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 14 | 2 | 28 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 |